Mount & Blade II: Bannerlord: nowe informacje o miastach, SI i raportach bitewnych

Mimo okresu urlopowego producenci Mount & Blade II: Bannerlord nie porzucili swoich cyklicznych dzienników deweloperskich. Dzięki najnowszym artykułom dowiadujemy się nieco więcej o miastach, SI kampanii oraz raportach bitewnych.

Zacznijmy od miast, które doczekają się zupełnie nowego menu:

 

Na początek warto zaznaczyć, że menu miasta nie zajmuje już całego ekranu. Zamiast tego pojawia się jako warstwa nad miastem na mapie kampanii. To (mamy nadzieję) sprawi, że odwiedzanie miast będzie bardziej płynne. Dodatkowo, podstawowy interfejs mapy kampanii jest wciąż dostępny, więc jeśli chcielibyście zająć się swoimi jednostkami albo inwentarzem podczas wizyty w mieście – nic nie stoi na przeszkodzie.

Grafiki teł menu były czymś, do czego byliśmy dość mocno przywiązani, zatem nie chcieliśmy się ich zupełnie pozbywać, zatem postanowiliśmy używać ilustracji jako teł dla mniejszych menu w opcjach miasta. Wymagało to nieco poprawek, ale nasz ilustrator, Sardar, wykonał kawał solidnej roboty.

W mieście można robić wiele rzeczy, zatem postaraliśmy się, aby z menu dostępne było tyle akcji, ile tylko możliwe, ograniczając tym samym potrzebę ładowania sceny. Dla przykładu, więźniowie mogą zostać sprzedani bezpośrednio z poziomu menu, natomiast gracze mogą wywołać ekran rzemiosła bez konieczności podróżowania do miejscowego kowala.

Następnie warto oddać głos Ozanowi Gümüşowi, projektantowi SI, którzy w krótkim wywiadzie odniósł się do wielu aspektów związanych ze sztuczną inteligencją postaci zamieszkujących Calradię, w tym morale żołnierzy.

MORALE W BITWIE: CZY ISTNIEJE SZANSA NA BITWY, KTÓRE NIE ZAKOŃCZĄ SIĘ KRWAWĄ ŁAŹNIĄ PO ŻADNEJ ZE STRON?
Morale w bitwie to krytyczna zmienna. Drastycznie maleje, jeśli lider nie płaci żołdu lub jeśli żołnierze nie mogą znaleźć jedzenia. Liderzy są głównie odpowiedzialni za dwie rzeczy: żołd i żywność. Oprócz tego, długa podróż bez przerw w miastach męczy żołnierzy i także obniża ich morale. Niektóre strategie, jak zostawianie żołnierzy z tyłu, aby większa część armii mogła uciec przed mocniejszym przeciwnikiem, także nie spodoba się ludziom. Kiedy zaczniecie walkę, w której wasze wojsko będzie miało niskie morale, może to doprowadzić do ucieczek z pola bitwy już po pierwszych ofiarach. Oznacza to, że bitwę można przegrać nawet, jeśli większa część Waszych oddziałów wciąż żyje. Zbiegłe jednostki mogą uformować na mapie świata nowe oddziały, nad którymi gracz nie będzie miał już kontroli. Na szczęście jest wiele sposobów na utrzymanie wysokiego morale!

Wreszcie należy przytoczyć informacje na temat raportów z pól bitew, które uległy całkowitemu przeprojektowaniu w stosunku do Warbanda, by służyć jeszcze wiekszą liczbą informacji na temat prowadzonych działań wojennych.

 

Nowe okno raportu bitewnego stało się głównym źródłem wszystkich tych informacji. Pojawia się zawsze po naciśnięciu klawisza Tab, dzięki czemu będziecie mogli zobaczyć postępy i ofiary po obu stronach. Po zakończeniu bitwy, gdy jedna ze stron przegra, takie samo okienko pozostaje na ekranie, pełniąc funkcję raportu po bitwie, pozwalając Wam przejrzeć krwawe szczegóły starcia.

Ekran pokazuje szczegółowe informacje o każdej ze stron zaangażowanych w bitwę, w tym ich składy, możliwe awanse, zabicia, śmierci, odniesione rany, a także ilość dezerterów. Dodatkowo znajdziecie tutaj przycisk przewijający bitwę, jeśli zginiecie od zabłąkanej strzały.

Jak wam się podobają te zmiany? Niestety, wśród nowych informacji na temat gry zabrakło tej najważniejszej: długo wyczekiwanej daty premiery...


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.