Pillars of Eternity II: Deadfire okazuje się finansowym fiaskiem

Pillars of Eternity II: Deadfire, w stosunku do pierwszej części sagi, poprawiło wiele drażniących niedociągnięć. Można byłoby się zatem spodziewać, że nowa przygoda w Eorze zapewni Obsidianowi jeszcze większe zyski. Nic z tych rzeczy.

Najnowsze informacje na temat sprzedaży gry wskazują, że znalazła ona bardzo niewielu odbiorców. Według rachunków Dylana Holmesa - jednego z graczy, którzy postanowili zainwestować w Pillars of Eternity II: Deadfire na Figu 1000 USD - do września bieżącego roku sprzedano zaledwie 110 tys. kopii najnowszej gry Obsidianu.

Oczywiście rynek izometrycznych RPG-ów nie należy do największych, jeśli chodzi o liczbę odbiorców, i przy obecnej konkurencji trudno spodziewać się milionowych wyników sprzedaży. To jednak nie usprawiedliwia faktu, że wynik jest naprawdę bardzo słaby, a trzeba wziąć pod uwagę, że mówimy o okresie 4-5 pierwszych miesięcy od premiery, kiedy gry sprzedają się najlepiej.

Słabe wyniki sprzedaży Pillars of Eternity II: Deadfire mogą tłumaczyć sprzedanie Obsidian Entertainment pod skrzydła Microsoftu, które wczoraj stało się już faktem.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: