Mount & Blade II: Bannerlord: pierwsze informacje o systemie perswazji

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:

Wojna jest przedłużeniem dyplomacji, jak mawiał klasyk. O ile aspekt prowadzenia wojny jest jednym z niewątpliwych atutów serii Mount & Blade, o tyle w kwestii polubownego załatwiania spraw można byłoby jeszcze sporo poprawić. Krokiem w tę stronę jest system perswazji, który pojawi się w Bannerlordzie, najnowszej odsłonie serii.

Jak czytamy w najnowszym dzienniku deweloperskim TaleWorlds Entertainment:

Żaden średniowieczny dramat, od Szekspira po Grę o Tron, nie może się obyć bez paru scen negocjacji o wysoką stawkę. Chociaż większość naszych wysiłków kierujemy w bitwy i walkę, chcemy także zaoferować graczom inne możliwości. Czy to spisek mający na celu obalenie króla, małżeństwo dynastyczne, czy po prostu drażliwy konflikt pomiędzy poddanymi, ludzie o wysokim poziomie perswazji mogą bezkrwawo rozwiązać problem i oszczędzić nieco ludzi i mieczy.

System perswazji bazuje na założeniu, że nawet w mrocznym i desperackim świecie Calradii są rzeczy, których nie można kupić za pieniądze. Honorowy emir, który złożył przysięgę wierności, może zostać zmuszony do okropnych rzeczy przez swoich sułtanów. Ktoś dostatecznie sprytny może zrezygnować z hojnej łapówki, bo, szczerze mówiąc, uważa, że nie macie tego, co trzeba, by wygrać wojnę domową, a srebro nie przyda się martwemu człowiekowi. Perswazja jest środkiem, który pomoże graczom przezwyciężyć te zastrzeżenia.

(...)

Więc jak działa ten system? Wszystkie próby perswazji inicjowane są podczas dialogów. Najpierw musicie nakierować rozmowę na interesujący Was temat. Musicie podpowiedzieć władcy, że jego sierżant nie do końca jest godzien, aby pełnić służbę; albo zasugerować damie, że powszechnie wiadomo, że każda ambitna, młoda dama powinna chcieć wyjść za niezwykle aktywnego władcę, zatem może powinniście przedyskutować, czy jesteście ze sobą zgodni. W tym momencie system przelicza „poziom trudności perswazji”. Jeśli któraś z wartości będzie z jakiegoś powodu za wysoka, NPC odrzuci Was od razu. Ale jeśli się uda, możecie zacząć omawiać szczegóły.

Brzmi interesująco? W takim razie zachęcam do zapoznania się ze szczegółowym opisem systemu perswazji, który znajdziecie tutaj.