Pillars of Eternity II: Deadfire od jutra z turowym systemem walki!

System walki - turowy czy w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą? W przypadku serii Pillars of Eternity Obsidian Entertainment postawił na tę drugą opcją. W przypadku drugiej odsłony sagi, Deadfire, być może się pomylił, co zamierza zmienić w najbliższej aktualizacji.

Choć Pillars of Eternity II: Deadfire zostało ciepło przyjęte zarówno przez prasę, jak i przez graczy, to jednak wyniki sprzedażowe gry okazały się katastrofalne. Szukając przyczyny takiego stanu rzeczy, deweloperzy wpadli na pomysł, że problem może leżeć w systemie walki - wszakże mechanika RTwP, czyli w rozwinięciu Real-Time with Pause, posiada tyleż samo zwolenników co przeciwników. W ten oto sposób narodził się pomysł stworzenia trybu turowego systemu walki, który przypadkowo został ujawniony podczas poprzedniej aktualizacji gry. Teraz, oficjalnie już, zostanie dodany do gry za darmo poprzez nowego patcha.

O szczegółach funkcjonowania nowego systemu walki wiemy na razie stosunkowo niewiele. Wiadomo, że już na starcie gry przyjdzie nam wybrać, czy w Pillars of Eternity II: Deadfire chcemy walczyć w trybie RTwP, czy turowym. Po rozpoczęciu rozgrywki zmiana systemu walki nie będzie już możliwa.

 

W praktyce może to oznaczać, że Obsidian nie tylko przygotował zupełnie nowy tryb walki, ale również przeprojektował całą grę w taki sposób, by była ona nieco bardziej przyjazna użytkownikom trybu turowego. Świadczą o tym choćby głównego designera gry, Josha E. Sawyera. Jest to całkiem logiczne rozwiązanie, bowiem trudno wyobrazić sobie, by absolutnie każdą potyczkę z oryginalnej wersji Pillars of Eternity II: Deadfire rozgrywać w znacznie wolniej działającym trybie turowym.

Dla designerów RPG zaprojektowanie gry na papierze to jedno, jednak to, co liczy się najbardziej, jest sposób, w jaki zmienia się grę - powiedział Sawyer w rozmowie z PC Gamerem. W Deadfire są pewne bitwy, które intencjonalnie miały przytłaczać kolejnymi falami wrogów. W turowym systemie walki widzisz jednak długa kolejkę szkieletów, dlatego tworzy to nieco negatywne odczucie. Dla nas kluczowe jest to, żeby znaleźć takie tempo [walki], które docenią miłośnicy nieco wolniejszych bitew.

Wydanie aktualizacji, która wprowadzi do Pillars of Eternity II: Deadfire turowy system walki, zostało zaplanowane na 24 stycznia. To oznacza, że nowy system przetestujemy szybciej, niż ktokolwiek mógłby się tego spodziewać. Póki co możecie obejrzeć go w akcji poniżej.

Jak oceniacie decyzję Obsidianu o uzupełnieniu swojej najnowszej gry o turowy system walki?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.