Realms Beyond: Ashes of the Fallen: garść informacji zza kulis tworzenia bitewnego SI

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:

Tworzenie turowego systemu walki nigdy nie jest łatwe, szczególnie jeśli chodzi o projektowanie SI przeciwników. Z takim wyzwaniem mierzą się właśnie twórcy Realms Beyond: Ashes of the Fallen, a swoje przemyślenia na ten temat spisali w nowym artykule w dzienniku deweloperskim gry.

W krótkim artykule deweloperzy z Ceres Games opisali problemy, na jakie napotykają podczas tworzenia SI, a także potencjalne rozwiązania. Twórcy Realms Beyond: Ashes of the Fallen poszukują złotego środka, który pozwoli im stworzyć system na tyle inteligentny, by brał pod uwagę... brak inteligencji czy rozwagi ze strony niektórych istot. Przykładowo gobliny jako jedyne mogłyby z pasją pastwić się nad nieprzytomnymi postaciami, a orkowie uderzać na wrogów zupełnie nie zważając na to, czy na swojej drodze nie otrzymują szeregu obrażeń z tytułu “okazyjnych” ataków członków drużyny gracza. Deweloperzy chcą bowiem doprowadzić do tego, by wrogowie w Realms Beyond posiadali różnorodne schematy zachowań, tym samym stawiając graczy przed jeszcze większym wyzwaniem.

Jaki będzie tego efekt? Przekonamy się na przełomie 2019 i 2020 r. Na razie zachęcamy do zapoznania się ze wspomnianym dziennikiem deweloperskim, który przeczytacie tutaj.