Gamedec - izometryczna, cyberpunkowa gra RPG - oficjalnie zapowiedziana!

Wszystko wskazuje na to, że niebawem kolejny znakomity cykl polskiej fantastyki zostanie przeniesiony do świata gier. Mowa o stworzonym przez Marcina Przybyłka Gamedeku.

Pracę nad grą osadzoną w ponurej przyszłości, w której rzeczywistość i świat gier zlał się w jedno, ogłosiło właśnie katowickie Anshar Studios. Tytułem wprowadzenia:

Warsaw City, XXII wiek. Za sprawą wirtualnych światów-gier „rzeczywistość” jest pojęciem względnym, a „życie” i „śmierć” mają wiele znaczeń. Nowe światy jednak rodzą nowe problemy. Pożądanie, zazdrość, chciwość czy pragnienie nieograniczonej władzy. Wiele rzeczy uległo zmianie, jednak ludzka natura pozostała taka sama. Dlatego społeczeństwo XXII wieku, potrzebuje Gamedeców – detektywów, tropiących oszustwa, zbrodnie i spiski popełniane w wirtualnych światach. Dziecięce niewolnictwo w grze F2P, samobójstwo profesjonalnego gracza, takie zlecenia, to ich codzienność. W nowej grze Anshar Studios gracz staje się jednym z nich.

Bazę inspiracji dla gry stanowią dwa pierwsze tomy pentalogii „Gamedec”, czyli „Gamedec. Granica Rzeczywistości” oraz „Gamedec. Sprzedawcy lokomotyw”. Zespół, którego jestem częścią, tworzy grę, która pod pewnymi względami będzie mroczniejsza niż książkowy pierwowzór – powiedział Marcin Przybyłek, "ojciec" Gamedeka.  Czytelnicy znający przygody Torkila Aymora znajdą liczne odwołania do książek i zaczerpnięte z nich motywy, a ci, dla których Gamedec jest czymś zupełnie nowym, potraktują moją literaturę jako rozwinięcie tego, co znajdą w grze.

W Gamedeku, decyzje mają znaczenie, a świat gry nieustannie adaptuje się do nich jak i zmieniającego wraz z postępem gry, bohatera. Konsekwencje wyborów - niczym w życiu - są natychmiastowe, długofalowe lub ukryte. Te ostatnie dają o sobie znać w niespodziewanych momentach. Co istotne, gra pozostaje neutralna względem podjętych decyzji, ich ocenę pozostawiając graczowi w myśl zasady: jesteś sumą swoich wyborów.

Nowy projekt katowickiego studia sięga do fundamentów gatunku RPG, poprzez dodanie mechanik dedukcji, kodeksu czy aspektów. Pozwala na toczenie złożonych dyskusji, tworzenie lub demaskowanie sieci intryg i spisków oraz odkrywanie niezwykłych związków między wirtualnymi światami i rzeczywistością. Gamedec, wzorując się na papierowych grach RPG, zapewnia swobodę podejścia do spraw z kilku punktów widzenia, nie ograniczając gracza do jednego rozwiązania.

Premierę gry Gamedec zaplanowano na 2020 r, choć już teraz można dodać ją do swojej listy życzeń na Steamie. Pierwszy, zamknięty pokaz wczesnej wersji gry będzie miał miejsce podczas tegorocznych targów Gamescom, natomiast podczas PAX West w Seattle jego uczestnikom zostanie udostępnione grywalne demo. Na razie jednak musimy zadowolić się powyższym zwiastunem i pierwszymi screenami.

Jak wam się podoba ta zapowiedź Gamedeka?


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: