Solasta: The Crown of The Magister: więcej informacji o tworzeniu SI przeciwników

Rzezanie hord bezdennie głupich przeciwników raczej dla nikogo nie jest wyznacznikiem dobrej zabawy. Stworzenie odpowiednio “inteligentnej” SI wrogów to podstawa w pracy nad niemal każdym RPG-iem. Twórcy gry Solasta: The Crown of the Magister postanowili opowiedzieć co nieco o swoim podejściu do tego zagadnienia.

W krótkim artykule producenci z tactical Adventures przedstawiają “podstawy” funkcjonowania SI w grach oraz rozwiązanie, z jakimi spotkamy się w Solaście. W przypadku tej gry stworzenie odpowiednio inteligentnych wrogów stanowi nie lada wyzwanie, bowiem skrypty muszą brać pod uwagę raczej rzadko spotykane w RPG-ach zmienne takie jak wysokość (wertykalność) poziomu czy jego oświetlenie.

Jak sobie z tym radzą twórcy gry Solasta: The Crown of the Magister? Przekonajcie się sami, czytając ich najnowszy dziennik deweloperski.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: