BlizzCon 2019: World of Warcraft: Shadowlands oficjalnie zapowiedziane!

W swojej ponad dziesięcioletniej historii World of Warcraft zabierało nas do najrozmaitszych zakątków Azerothu. Czy można w ogóle wymyślić jeszcze coś nowego? Otóż można, o czym przekonamy się w zapowiedzianym właśnie dodatku pt. Shadowlands.

Zaprezentowane podczas BlizzConu rozszerzenie jasno wskazuje kierunek kolejnej wyprawy. Tym razem będą to… zaświaty! Sprowadzi nas tam nie kto inny jak sama Sylvanas!

Po dotarciu do mitycznej Krainy Cieni gracze w World of Warcraft odkryją, że w zaświatach zaszły wielkie zmiany. Zwykle dusze zmarłych trafiały do krain odpowiadających życiu, jakie prowadzili. Teraz jednak wszystkie trafiają do Czeluści – miejsca wiecznej kaźni dla największych zbrodniarzy. Gracze muszą naprawić cykl życia i śmierci oraz odkryć rozmiar szkód wynikłych z działań Sylwany. Aby to uczynić, będą musieli zawrzeć pakty z sektami sprawującymi władzę nad różnymi wymiarami Krainy Cieni:

  • Niezłomnymi kyrianami z Bastionu, którzy obowiązkowo i sumiennie pilnują dusz przechodzących ze świata śmiertelników do Krainy Cieni.
  • Tajemniczym nocnym baśnioludem z Wszechkniei broniącym zaciekle duchów natury przed tymi, którzy chcieliby odebrać im prawo do reinkarnacji.
  • Przebiegłymi ventirami z Revendreth, którzy żywią się duszami pełnymi pychy i próżności w gotyckiej krainie przepychu i udręki.
  • Wojowniczymi nekrowładcami z Maldraxxusu, którzy tworzą armie nieumarłych będące pierwszą linią obrony Krainy Cieni oraz nagradzają poszukujących chwały i władzy w boju. 

Podczas podróży po Krainie Cieni gracze spotkają się też z poległymi legendarnymi postaciami  uniwersum gry Warcraft takimi jak Uther Światłodzierżca, który walczy z mrocznymi siłami próbującymi uczynić z niego symbol zemsty, czy szukający zemsty na dawnym wrogu Kael’Thas uwięziony w Revendreth za popełnione za życia zbrodnie.

Shadowlands zabierze graczy do miejsca, jakiego wcześniej nie potrafiliśmy sobie nawet wymarzyć w świecie Warcraft, i jest to niezwykle ekscytujące – powiedział J. Allen Brack, prezes Blizzard Entertainment. Nie możemy się doczekać, kiedy zaczniemy odkrywać zaświaty, spotykać znajome twarze z dawnych czasów i tworzyć razem z naszymi graczami całkiem nowy rozdział w serii Warcraft.

To bynajmniej nie wszystko. W World of Warcraft: Shadowlands czeka wiele innych atrakcji:

  • Zdobywanie mocy wybranego paktu. Gracze zostaną wezwani, aby połączyć się paktem z jedną z czterech w/w sekt sprawujących władzę nad nowymi obszarami Shadowlands. Wpłynie to na przebieg całej gry w dodatku oraz otworzy drogę do epickiej kampanii paktu. Awansując na nowe poziomy, gracze zdobędą nowe zdolności zależne od podjętych wyborów, między innymi paktowe zdolności klasowe, a także rozwiną duchowe więzi z poszczególnymi członkami paktów, uzyskując dostęp do oferowanych przez nich cech i premii.
  • Wspinaczka na Wieżę Potępionych. W samym sercu Czeluści znajduje się Torghast, Wieża Potępionych – przeklęte więzienie dla dusz, w którym zamknięci są najwięksi złoczyńcy z całego uniwersum gry. Ten zainspirowany gatunkiem rogue-like obszar można odwiedzać wielokrotnie – bez cienia znudzenia! Bohaterowie będą mogli odkrywać jego zmieniające się korytarze i walczyć ze sługami panującego nad Torghastem nikczemnika – Nadzorcy. Śmiałkowie, którzy pokonają przygotowane przezeń przeszkody, zdobędą legendarne skarby i pomogą uwolnić niesłusznie uwięzione dusze.
  • Nowy system poziomów. Od wprowadzenia Shadowlands zacznie funkcjonować  nowy system liczenia poziomów, który nada nową głębię każdemu zdobytemu poziomowi postaci. Bohaterowie posiadający obecnie maksymalny poziom zaczną grę w Shadowlands na poziomie 50 i będą mogli awansować aż na 60!
  • Nowa armia umarłych. Do walki ze szturmującą Lodową Koronę Sylwaną stanął Bolvar Fordragon – wiekowy wojownik i były paladyn, który niegdyś przywdział pancerz Króla Lisza, aby powstrzymać Plagę, a dziś ożywił poległych bohaterów ze wszystkich frakcji Azeroth, aby wzmocnić szeregi rycerzy śmierci Acherusu. W Shadowlands rycerzami śmierci będą mogli się stać tak samo pandareni, jak i członkowie wszystkich sprzymierzonych ras.
  • Poprawiony system personalizacji postaci. Podczas tworzenia postaci w World of Warcraft (lub modyfikacji istniejących u balwierzy w grze) gracze otrzymają mnóstwo nowych opcji personalizacji dla wszystkich ras.

Premierę World of Warcraft: Shadowlands zaplanowano na 2020 r, jednak w sklepie Blizzarda już rozpoczęła się już przedsprzedaż cyfrowych wersji gry. Dostępne są trzy różne pakiety stworzone z myślą o graczach. Shadowlands w wersji Base Edition (cena sugerowana: 39,99 EUR) jest w porównaniu do poprzednich dodatków bardziej przystępne cenowo. Wersja Heroic Edition (54,99 EUR) zawiera dodatek, awans postaci na poziom 120., wierzchowca: Zaczarowanego wiecznego żmija (Ensorcelled Everwyrm) zapewniającego dostęp do serii zadań, w których będzie można zdobyć zestaw do transmogryfikacji Szaty Wiecznego Tułacza (Vestments of the Eternal Traveler). Wersja Epic Edition (74,99 EUR), oprócz wszystkich elementów z Heroic Edition, zawiera zwierzaka: Żmijowca animy (Anima Wyrmling), efekt kosmetyczny dla broni: Widmowy Lód (Wraithchill), Kamień Powrotu Wiecznego Tułacza (Eternal Traveler’s Hearthstone) – wraz z niezwykłym efektem wizualnym i 30 dni czasu gry.

Wszystkie premie z wersji Heroic Edition i Epic Edition zostaną odblokowane od razu po zakupie w przedsprzedaży. Dodatkowo, zakup w przedsprzedaży dowolnej edycji World of Warcraft: Shadowlands umożliwi graczom tworzenie pandareńskich i innych rycerzy śmierci, po wprowadzeniu w nadchodzących miesiącach aktualizacji zawartości Visions of N’Zoth do obecnego dodatku Battle for Azeroth.

Jak się wam podoba koncepcja nowego dodatku?


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: