Diablo IV: nowe informacje o systemach gry

Wielopłaszczyznowa krytyka Diablo III sprawiła, że kolejna odsłona diabelskiej serii musi znacząco różnić się od poprzedniczki. Blizzard rozważa wiele różnych opcji ulepszenia rozgrywki, a część swoich przemyśleń producenci gry przekuli w nowe dzienniki deweloperskie.

Jak na razie "Zamieć" opublikowała obszerne artykuły Davida Kima na temat kierunku zmian, jakie czekają nas w Diablo IV. W pierwszym z nich starszy projektant rozgrywki poruszył kilka ważnych tematów, włączając w to system progresji bohaterów oraz ewoluujące podziemia. Warto przytoczyć jego słowa na temat ostatniego ze wspomnianych zagadnień:

 

Często pytaliście o to czym różnią się ewoluujące podziemia od Szczelin. W ewoluujących podziemiach będziecie stawiać czoła coraz trudniejszym wyzwaniom, rosnącym dzięki afiksom podziemi. Większość podziemi będzie częścią świata gry, dzięki czemu gracze zawczasu będą mogli domyślić się rodzajów potworów, wydarzeń i stylu podziemi. Dzięki tej wiedzy jak i wyświetleniu afiksów podziemi na kluczu, gracze będą mogli ustalić strategię zanim jeszcze wejdą do środka. Na tym właśnie polega największa różnica w stosunku do Szczelin z Diablo III: ewoluujące podziemia zapewniają elementy strategiczne i umożliwiają ułożenie planu jeszcze przed rozpoczęciem ich.

W drugim artykule Koreańczyk skupił się na planowanych zmianach w systemie generowania przedmiotów. Szczególnie ciekawa jest część dotycząca małej rewolucji wśród afiksów:

Rozważamy więc następujące zmiany:

  • Zwiększymy łączną liczbę afiksów dla przedmiotów, wliczając w to przedmioty magiczne (niebieskie), rzadkie (żółte) i legendarne (pomarańczowe). Powinno to zwiększyć wpływ nielegendarnych afiksów na ogólny poziom potęgi waszych bohaterów.
  • Chcemy wprowadzić również trzy nowe statystyki:
    • Moc Aniołów, która wydłuża czas trwania wszystkich pozytywnych efektów (takich jak wzmocnienia czy leczenie)
    • Moc Demonów, która wydłuża czas trwania wszystkich negatywnych efektów (takich jak osłabienia czy obrażenia z upływem czasu)
    • Moc Przodków, która zwiększa szanse na aktywację efektów przy uderzeniu (inaczej mówiąc szansę procentową)

(...)

Uważamy, że te zmiany całkiem nieźle rozwiązują dwie podstawowe kwestie. Legendarne moce nie powinny już przyćmiewać potęgi waszych afiksów, a same afiksy zapewnią więcej ciekawych wyborów, ponieważ ich siła będzie zależeć od mocy zakumulowanej w innych elementach wyposażenia. Możecie znaleźć amulet, który będzie zapewniać idealne statystyki dla waszej konfiguracji, ale jego afiksy mogą wymagać Mocy Demonów, podczas gdy już wcześniej postawiliście na Moc Przodków. Jeśli wasz obecny amulet stanowi podstawowe źródło Mocy Przodków, użycie nowego amuletu może potencjalnie odmienić waszą konfigurację.

Jednocześnie Kim cały czas podkreśla, że Diablo IV nadal znajduje się we wczesnej fazie produkcji i wszystkie zaproponowane rozwiązania mogą się jeszcze diametralnie zmienić. Starszy projektant rozgrywki zachęca też, by dzielić się swoimi opiniami na oficjalnych forach Blizzarda, bowiem może to zaowocować dalszymi zmianami i ulepszeniami systemów gry.

Co o tym sądzicie?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.