Nowy Piekielny Kwartalknik ujawnia informacie o otwartym świecie i trybie wieloosobowym w Diablo IV

Mimo trwającej pandemii, prace nad Diablo IV cały czas postępują. W najnowszej odsłonie Piekielnego Kwartalnika producenci gry opowiedzieli co nieco o pracy zdalnej nad projektem, a przede wszystkim nad jej owocami.

W obszernym artykule po raz pierwszy zaprezentowano jeden z obszarow gry - Suche Stepy. Sporo miejsca poświęcono również filozofii gry w otwartym świecie oraz zupełnie nowej mechanice Obozów. Czym one są? Oddajmy głos projektantom Blizzarda:

 

Otwarty świat oferuje mnóstwo atrakcji: tworzenie przedmiotów, wydarzenia, globalne PvP i zadania poboczne, lecz chyba największą popularnością wśród testerów cieszyły się Obozy. To miejsca opanowane przez wrogów, które po oczyszczeniu przez gracza zmieniają się w przyjazne posterunki z postaciami niezależnymi i punktem nawigacyjnym. Choć każdy taki obóz ma swoje fabularne tło, jest ono dopowiadane przede wszystkim środowiskowo, a zadania nie wysyłają graczy prosto do tych miejsc. Przykładowy Obóz na testowanym obszarze był miastem dotkniętym klątwą zamieniającą mieszkańców w kupki soli. Inny był kryptą nawiedzoną przez ducha przejmującego kontrolę nad ciałami nieumarłych – przeskakiwał on ze szkieletu na szkielet, aż został pokonany przez gracza.

Oczywiście budowanie gry w otwartym świecie znacząco wpływa na model rozgrywki w trybie wieloosobowym. W tym wypadku producenci Diablo IV zamierzają inspirować się innymi produkcjami dla wielu graczy, lecz nie zamierzają zapuszczać się zbyt daleko na teren MMO.

Podziemia oraz kluczowe momenty fabularne są zawsze prywatne – dostępne tylko dla gracza i jego drużyny. Gdy ważne fabularne punkty zostaną zaliczone, miasta zamienią się w miejsca spotkań graczy i będziecie mogli natrafić w nich na innych bohaterów. A jeśli wybierzecie się do miejsca, w którym właśnie rozgrywa się wydarzenie publiczne, zobaczycie większą grupę graczy próbujących odeprzeć hordę kanibali albo wspólnie atakujących Aszawę, demonicznego bossa świata zaprezentowanego na BlizzConie.

Ponadto w artykule poruszono kwestię nowych narzędzi narracycjnych, roli przerywników filmowych w budowaniu odpowiedniej atmosfery, a także przedstawiono najnowsze informacje na temat przedmiotów i progresji bohatera. Jeśli interesują was szczegóły, najnowszy Piekielny Kwartalnik znajdziecie na oficjalnej stronie Blizzarda.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.