Baldur's Gate III: więcej informacji o systemach walki i skradania

Po dłuższej przerwie Larian Studios opublikowało kolejny dziennik deweloperski dot. Baldur's Gate III. Tym razem Belgowie skupili się na dwóch niezwykle istotnych aspektach gry: systemach walki oraz skradania.

W obszernym artykule omówiono najważniejsze cechy każdego z nich. Producenci gry zapewnili, że rzuty na inicjatywę oraz wymienność działań między bohaterami znajdującymi się obok siebie w "kolejce" akcji sprawią, że każda potyczka będzie nieco inna. Sporo miejsca poświęcono animacjom, które w BG3 mają być znacznie bardziej płynne niż w Divinity: Original Sin II, przez co bitwy będą znacznie krótsze.

Nie mniej istotny jest system skradania, w przypadku którego kluczowym aspektem jest oświetlenie. Dynamicznie zmieniające się światło może znacząco wpłynąć na to, czy bohaterowie zostaną wykryci, a to z kolei zadecyduje o tym, jaką pozycję zajmie drużyna na początku walki i czy uda się ją rozpoczać od dobrego ciosu w plecy. W tym wszystkim szczególnie pomocny powinien być turowy tryb eksploracji, który pozwala dość precyzyjnie wymierzyć niektóre akcje, jak np. ruch patrolującego obszar przeciwnika czy miejsce uderzenie kuli ognia.

 

Z całym dziennikiem deweloperskim możecie zapoznać się na Steamie. Trzeba jednak przyznać, że jeśli oglądaliście ostatni gameplay z Baldur's Gate III, wiadomości zawarte w artykule raczej was nie zaskoczą.

A co z premierą gry we Wczesnym Dostępie? Nic nowego. Larian Studios zapewnia, że cały czas czyni postęp w pracach nad grą, jednak ta nie zostanie wydana wcześniej niż w sierpniu. Być może.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.