Brian Mitsoda był scenarzystą odpowiedzialnym za sukces oryginalnego Vampire: The Masquerade - Bloodlines i jedną z kluczowych postaci stojących za kontynuacją gry. Był, ponieważ niedawno został odsunięty od pracy nad nową produkcją Hardsuit Labs, a jego oświadczenie wskazuje, że rozstanie nie nastąpiło w najlepszej atmosferze.
Kilka dni temu Hardsuit Labs, twórcy gry, oraz Paradox Interactive, jej wydawca, wydali wspólne oświadczenie, w którym poinformowali o zakończeniu współpracy ze starszym scenarzystą Brianem Mitsodą oraz dyrektorem kreatywnym Ka'aiem Cluneyem. Miała to być wspólna decyzja liderów obu wymienionych podmiotów, jednak Mitsoda nie rozumie jej powodów, czego wyraz dał w oficjalnym oświadczeniu przesłanym portalowi Rock, Paper, Shotgun. Poniżej publikujemy w całości jego tłumaczenie.
Do niedawna byłem starszym scenarzystą gry wideo zatytułowanej Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 tworzonej przez Hardsuit Labs, Inc i wydawanej przez Paradox Interactive (który jest posiadaczem 30% Hardsuit Labs). Po prawie pięciu latach pracy dla studia, zostałem nagle zwolniony 16 lipca 2020 r.
Gdybym powiedział, że było to dla mnie szokiem, nie oddałoby to w pełni [tego, co czułem]. Pracowałem nad Bloodlines 2 przez prawie dwa lata. Fabuła oraz główni bohaterowie powstali w moim salonie. Pomagałem przy tworzeniu prezentacji dla Hardsuit Labs i pomogłem zaprezentować projekt Paradoksowi w Las Vegas. Od samego początku byłem odpowiedzialny za narrację, pracując w nadgodzinach, a czasami przez weekendy, aby stworzyć następcę Vampire The Masquerade: Bloodlines, i nigdy nie dano mi do zrozumienia, że zmierzam w niewłaściwym kierunku. Oczywiście byłem również zaangażowany w PR-ową i marketingową stronę sprawy, i to pomimo tego, że była to dla mnie najtrudniejsza część pracy. Jestem dość zamkniętą osobą - prasa i tłumy zazwyczaj wywołują u mnie aspołeczne obawy (jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się nad rękawiczkami, to są one "pancerzem", który sprawia, że czuję się w mniejszym stopniu wystawiony na sytuacje, które wywołują we mnie obawy) [Mitsoda znany jest z noszenia rękawiczek bez palców - przyp. red].
Bloodlines oraz jego fandom są dla mnie wszystkim. To dlatego udzieliłem mojego dziedzictwa serii, mojego imienia i mojej osoby w wysiłkach marketingowych, mimo że było to niezmiernie trudne i kosztowało mnie psychicznie i fizycznie. Zrobiłem to wszystko, ponieważ chciałem zrobić wszystko co najlepsze dla gry oraz dla zespołu.
Duma z pracy, oczekiwania gracza oraz wsparcie współpracowników, którzy zaczynali jako fani, napędzałe mnie przez te pięć długich lat. Jestem niesamowicie zawiedziony i sfrustrowany tym, że nadszedł teraz ten moment, który jest dla mnie końcem tego projektu.
Nie uczestniczyłem w dyskusjach, które doprowadziły do decyzji o opóźnieni produkcji i, wedle mojej wiedzy, nie było opóźnień spowodowanych przez tworzenie fabuły Bloodlines 2. Jestem dumny oraz ufny wobec pracy, którą wykonałem razem z moim zespołem. Nie wiem, kiedy ta praca ujrzy światło dzienne i jaką formę przyjmie.
Praca nad tą grą z tyloma ludźmi z Hardsuit Labs oraz Paradoksu była przyjemnością i przykro mi, że nie będę mógł doprowadzić [jej] do końca. Spędziłem całe lata nad jednymi z najlepszych bohaterów i dialogów, jakie kiedykolwiek stworzyłem. Odzew społeczności Bloodlines znaczy dla mnie bardzo wiele i mam nadzieję, że to, co ostatecznie zostanie wydane, będzie tak satysfakcjonujące, jak zawsze chciałem. Dziękuję każdemu z was, którzy okazywali mi wsparcie przy tym projekcie.
Wygląda zatem na to, że Mitsoda został odsunięty od pracy nad Bloodlines 2 nagle i bez podania przyczyny. Nie świadczy to dobrze o kulturze pracy w Hardsuit Labs i stawia przyszłość kontynuacji kultowego klasyku pod znakiem zapytania, bowiem dla wielu fanów Bloodlines bez Mitsody traci połowę swojego potencjału. Przynajmniej połowę.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!