Brian Mitsoda "zszokowany" odsunięciem od produkcji Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Brian Mitsoda był scenarzystą odpowiedzialnym za sukces oryginalnego Vampire: The Masquerade - Bloodlines i jedną z kluczowych postaci stojących za kontynuacją gry. Był, ponieważ niedawno został odsunięty od pracy nad nową produkcją Hardsuit Labs, a jego oświadczenie wskazuje, że rozstanie nie nastąpiło w najlepszej atmosferze.

Kilka dni temu Hardsuit Labs, twórcy gry, oraz Paradox Interactive, jej wydawca, wydali wspólne oświadczenie, w którym poinformowali o zakończeniu współpracy ze starszym scenarzystą Brianem Mitsodą oraz dyrektorem kreatywnym Ka'aiem Cluneyem. Miała to być wspólna decyzja liderów obu wymienionych podmiotów, jednak Mitsoda nie rozumie jej powodów, czego wyraz dał w oficjalnym oświadczeniu przesłanym portalowi Rock, Paper, Shotgun. Poniżej publikujemy w całości jego tłumaczenie.

 

Do niedawna byłem starszym scenarzystą gry wideo zatytułowanej Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 tworzonej przez Hardsuit Labs, Inc i wydawanej przez Paradox Interactive (który jest posiadaczem 30% Hardsuit Labs). Po prawie pięciu latach pracy dla studia, zostałem nagle zwolniony 16 lipca 2020 r.

Gdybym powiedział, że było to dla mnie szokiem, nie oddałoby to w pełni [tego, co czułem]. Pracowałem nad Bloodlines 2 przez prawie dwa lata. Fabuła oraz główni bohaterowie powstali w moim salonie. Pomagałem przy tworzeniu prezentacji dla Hardsuit Labs i pomogłem zaprezentować projekt Paradoksowi w Las Vegas. Od samego początku byłem odpowiedzialny za narrację, pracując w nadgodzinach, a czasami przez weekendy, aby stworzyć następcę Vampire The Masquerade: Bloodlines, i nigdy nie dano mi do zrozumienia, że zmierzam w niewłaściwym kierunku. Oczywiście byłem również zaangażowany w PR-ową i marketingową stronę sprawy, i to pomimo tego, że była to dla mnie najtrudniejsza część pracy. Jestem dość zamkniętą osobą - prasa i tłumy zazwyczaj wywołują u mnie aspołeczne obawy (jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się nad rękawiczkami, to są one "pancerzem", który sprawia, że czuję się w mniejszym stopniu wystawiony na sytuacje, które wywołują we mnie obawy) [Mitsoda znany jest z noszenia rękawiczek bez palców - przyp. red].

Bloodlines oraz jego fandom są dla mnie wszystkim. To dlatego udzieliłem mojego dziedzictwa serii, mojego imienia i mojej osoby w wysiłkach marketingowych, mimo że było to niezmiernie trudne i kosztowało mnie psychicznie i fizycznie. Zrobiłem to wszystko, ponieważ chciałem zrobić wszystko co najlepsze dla gry oraz dla zespołu.

Duma z pracy, oczekiwania gracza oraz wsparcie współpracowników, którzy zaczynali jako fani, napędzałe mnie przez te pięć długich lat. Jestem niesamowicie zawiedziony i sfrustrowany tym, że nadszedł teraz ten moment, który jest dla mnie końcem tego projektu.

Nie uczestniczyłem w dyskusjach, które doprowadziły do decyzji o opóźnieni produkcji i, wedle mojej wiedzy, nie było opóźnień spowodowanych przez tworzenie fabuły Bloodlines 2. Jestem dumny oraz ufny wobec pracy, którą wykonałem razem z moim zespołem. Nie wiem, kiedy ta praca ujrzy światło dzienne i jaką formę przyjmie.

Praca nad tą grą z tyloma ludźmi z Hardsuit Labs oraz Paradoksu była przyjemnością i przykro mi, że nie będę mógł doprowadzić [jej] do końca. Spędziłem całe lata nad jednymi z najlepszych bohaterów i dialogów, jakie kiedykolwiek stworzyłem. Odzew społeczności Bloodlines znaczy dla mnie bardzo wiele i mam nadzieję, że to, co ostatecznie zostanie wydane, będzie tak satysfakcjonujące, jak zawsze chciałem. Dziękuję każdemu z was, którzy okazywali mi wsparcie przy tym projekcie.

Wygląda zatem na to, że Mitsoda został odsunięty od pracy nad Bloodlines 2 nagle i bez podania przyczyny. Nie świadczy to dobrze o kulturze pracy w Hardsuit Labs i stawia przyszłość kontynuacji kultowego klasyku pod znakiem zapytania, bowiem dla wielu fanów Bloodlines bez Mitsody traci połowę swojego potencjału. Przynajmniej połowę.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.