Prace nad Rune II były... sabotowane przez Bethesdę?

Premiera Rune II była jedną z najdziwniejszych w historii gamingu - nie co dzień zdarza się bowiem, żeby zaraz po niej producent gry ogłaszał upadłość i przenosił cały zespół pod skrzydła większego podmiotu. Zdaniem wydawcy action RPG-a, Ragnarok Games, takie działanie było... efektem spisku Human Head Studios i Bethesdy!

Takie oskarżenia pojawiają się w pozwie, w którym Ragnarok Games domaga się odszkodowania od Zenimax Studios, studia-matki Bethesdy, za sabotowanie prac nad Rune II, a także inną, niezapowiedzianą grą o tytule Oblivion Song. Cel? Ochrona Skyrima przed potencjalnie poważną konkurencją.

 

W akcie zupełnej złej wiary i przy złamaniu postanowień kontraktowych dot. poufności, Human Head w sekrecie zapewnił Bethesdzie i ZeniMaxowi "klucze", które pozwalały zagrać w poufną, przedpremierową wersję Rune 2. To umożliwiło Bethesdzie oraz ZeniMaxowi uzmysłowić sobie zagrożenie, jakie Rune 2 stanowiło dla ich hitowej serii Skyrim/Elder Scrolls. Powodzi nigdy nie zostali poinformowani o tej zdradzie - jak można przeczytać w pozwie.

Dwa tygodnie przed premierą Rune 2 ZeniMax w tajemniczy utworzył nowego subsydiariusza, Roundhouse Studios LLC ("Roundhouse") i użył tego podmiotu do zakupu całego wyposażenia studia Human Head oraz przejęcia jego tytułów najmu. Owe wyposażenie zawierało w sobie tajemnice handlowe powoda, kod źródłowy oraz materiały dla Rune 2 oraz Oblivion Song. W tym samym czasie, by doprowadzić do ukończenia de facto fuzji, ZeniMax zaaranżował zwolnienie wszystkich pracowników Human Heada i zatrudnienie ich przez ZeniMax.

Wszystko to miało nastąpić 4 listopada i doprowadzić do przerwania prac nad Rune II oraz Oblivion Song. To jednak nie wszystko. Zdaniem powoda w dniu premiery pierwszej z w/w gier Bethesda i ZeniMax celowo wysłały kierownika projektu Christophera Rhineharta w dwudniową podróż służbową do Teksasu i to własnie te podmioty stały za niesławną informacją prasową, oznajmiającą zamknięcie studia Human Head.

Ragnarok Games stoi na stanowisku, że pierwotna wersja Rune II miała potencjał, by faktycznie zagrozić Skyrimowi i to właśnie dlatego projekt został "zatopiony". Co ciekawe, Human Head Studios miało również rozmawiać o przejęciu studia przez innych wydawców, którzy byli zainteresowani kontynuowaniem prac nad grą. Bethesda i ZeniMax miały być jedynymi, których celem było zniszczenie projektu.

W związku z powyższym Ragnarok Games wysunął wobec oskarżonych niemałe żądania - powód domaga się odszkodowania w wysokości nie mniejszej niż 100 mln dolarów, a do tego pokrycia kosztów produkcji gry, prawników i wszystkich innych opłat związanych z zadośćuczynieniem wyrządzoch szkód.

A co z Rune II? Przypomnijmy, że po odzyskaniu kodu od studia Human Head, Ragnarok Games powołało Studio 369, które po ponad dziesięciu miesiacach intensywnej prac jest niemal gotowe do wydania ulepszonej, odświeżonej wersji gry z dopiskiem Decapitation Edition.

Niemniej przed obiema stronami raczej długa batalia sądowa. O jej przebiegu będziemy oczywiście informować na bieżąco.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.