Baldur's Gate III: Patch 5 wprowadzi do gry szereg nowości

Jedną z głównych atrakcji czwartkowego Panel from Hell III była transmisja Larian Studios, podczas której zapowiedziano Patch 5 do Baldur's Gate III. Nowa łatka wprowadzi do wczesnej wersji gry szereg interesujących nowości.

W pierwszej kolejności należy wspomnieć o tym, że Belgowie nie ustają w staraniach, by zadowolić graczy niezadowolonych z pechowych rzutów kośćmi. Jaki jest nowy pomysł? Umożliwienie rzucania zaklęć w trakcie dialogów, co może pozwolić zwiększyć szanse na odpowiednio wysoki wynik rzutu. Nie stoi to bynajmniej w zgodzie z zasadami D&D, ale... Część graczy z pewnością będzie zadowolonych.

Kolejną nowością są tzw. Background Goals. Czym są? Otóż podczas tworzenia postaci każdy gracz musi wybrać jej tło historyczne. Następnie, jeśli w toku rozgrywki będzie postępował zgodnie z wybrana charakterystyką postaci, zrealizuje owe Background Goals i uzyska nagrodę w postaci Punktów Inspiracji albo Punktów Doświadczenia. Warto zatem roleplejować swoich bohaterów!

 

Ważne zmiany dotkną również system odpoczynku. Od tej pory za każdym razem, gdy drużyna będzie chciała zatrzymać się na długi postój i zregenerować się w 100%, stanie przed koniecznością wydania (skonsumowania) swoich racji żywnościowych. Brak takowych oznacza mniej efektywny odpoczynek. Można też zdecydować się na krótki postój i nie wydawać żadnych racji, ale wtedy też nie można liczyć na pełną regenerację sił (i zaklęć). Od teraz trzeba będzie zatem lepiej planować logistykę swoich działań.

Kolejną ciekawą nowością dotykającą obszar odpoczynku jest dodanie nowych lokalizacji obozów. Nigdy więcej drużyna nie będzie już obozowała w lesie w przypadku zdecydowania się na odpoczynek w Podmroku!

Interesująca nowinką są również umiejętności tzw. Non-Lethal Combat. Dzięki nim bohaterowie mogą powalić przeciwnika, ale nie zabijać go. Jest to szczególnie przydatne dla tych, którzy chcieliby okradać mieszkańców Zapomnianych Krain bez rozlewu krwi.

Ponadto Patch 5 to m.in. poprawiona SI wrogów, ulepszenia w zakresie rzucania zaklęć, poprawki UI, rozszerzenie historii Shadowheart, a także wzbogacenie arsenały odzywek postaci o szereg nowych kwestii związanych z konkretnymi akcjami gracza. Szczegółowe informacje na temat nowej łatki znajdziecie w niniejszym dzienniku deweloperskim, a dodatkowo większość ww. nowości możecie ujrzeć na poniższym nagraniu.

Patch 5 zawita do wczesnej wersji Baldur's Gate III już 13 lipca. Warto również odnotować, że na powyższym filmie Swen Vincke, szef Larian Studios, zdradził że premiery pełnej wersji BGIII należy spodziewać się gdzieś w 2022 r. Kto zatem liczył na wyprawę do Wrót Baldura jeszcze w tym roku, ten musi uzbroić się w cierpliwość!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.