Diablo IV: nowy Piekielnik Kwartalnik omawia systemy gry i jej wizualny aspekt

Czwarty kwartał 2021 r. zbliża się do końca, a to oznacza, że nadszedł czas na ostatni w tym roku Piekielny Kwartalnik! Tym razem twórcy Diablo IV postanowili omówić rozmaite systemy gry oraz jej wizualne aspekty.

Wiadomością, która z pewnością ucieszy wielu weteranów serii, jest powrót afiksów wzmacniających umiejętności.

 

W Diablo IV powracają afiksy z premiami do umiejętności. W miarę jak gracze inwestują punkty w umiejętności, rosną one w siłę, a znalezienie przedmiotów je wzmacniających może to przyspieszyć. Dodatkowo jeśli gracz wyposaży się w przedmiot wzmacniający umiejętność, której jeszcze się nie nauczył, będzie miał do niej dostęp. Jest to świetny sposób na wypróbowanie nowych umiejętności przed zainwestowaniem w nie punktów. Zdobycie szczęśliwego łupu i wcześniejszego dostępu do umiejętności jest ogromnym wzmocnieniem!

Pewne zmiany można zaobserwować z kolei w sposobie funkcjonowania przedmiotów legendarnych.

W Diablo IV dokonaliśmy zasadniczej zmiany dla przedmiotów legendarnych, umożliwiając legendarnym mocom występowanie w zróżnicowanych kombinacjach z przedmiotami. Jeśli szukacie legendarnej mocy, jak np. Sztuk Walki, które zwiększają możliwości barbarzyńcy w zakresie kopnięć, możecie ją znaleźć na pierścieniach, napierśnikach lub hełmach. Nie musicie już polować na konkretny typ przedmiotu.

A co, gdy gracz chce przenieść legendarną moc z jednego przedmiotu na inny? W takim przypadku w Diablo IV z pomocą pospieszy okultysta.

 

Okultysta może wydobyć legendarną moc z legendarnego przedmiotu, krystalizując ją w esencję i niszcząc przedmiot. Esencja ta może być następnie „wszczepiona” do innego legendarnego przedmiotu, zastępując moc, która była w nim obecna. Esencja może być również przechowywana i użyta w późniejszym czasie.

Na osobny akapit - a nawet kilka! - zasługuje z pewnością nowy system rozwoju postaci, który został ochrzczony mianem Tablicy poziomów mistrzowskich.

W Diablo IV położyliśmy duży nacisk na modyfikacje rozwoju postaci, abyście mogli w pełni kontrolować ten proces. Tablica poziomów mistrzowskich odblokowuje się dla każdej klasy na poziomie 50 i stanowi sedno tego zamysłu. Wasz bohater rozpoczyna swoją podróż przez system poziomów mistrzowskich od centralnego pola początkowego danej klasy, a od tego miejsca dokonujecie wyborów, które rozchodzą się na zewnątrz. Kiedy wasz bohater dotrze do pola bramki, wybierzecie, którą nową planszę poziomów mistrzowskich chcecie dołączyć do tego miejsca. Pożądanym rezultatem jest spersonalizowany zestaw premii, które wzmocnią waszego bohatera i uszanują wasz wysiłek w jego rozwój. System powinien być fajny do modyfikacji i dostosowywania na przestrzeni wielu rozgrywek.

Aby lepiej zwizualizować sobie działanie tego systemu, najlepiej zajrzeć do samego Piekielnego Kwartalnika i zapoznać się z ilustracjami przedstawiającymi nową mechanikę.

Tam też znajdziecie obszerne omówienie oraz przykłady zmian w wizualnym aspekcie Diablo IV. W tym wypadku szkoda jednak tracić czas na lekturę - najlepiej wejść pod ww. link i samemu obejrzeć ostatnie postępy artystów i grafików Blizzarda, by zobaczyć na własne oczy trochę eksplozji i efekty umiejętności w zupełnie nowym wydaniu.

Co sądzicie o informacjach i materiałach zaprezentowanych w ostatnim Piekielnym Kwartalniku?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.