Diablo IV: pierwszy tegoroczny Piekielny Kwartalnik omawia grafikę otoczenia

Od momentu ujawnienia pierwszych gameplayów jednym z najczęstszych zarzutów padających pod adresem Diablo III było zbyt intensywne nasycenie kolorami. Blizzard wziął sobie te opinie o serca, o czym twórcy Diablo IV przekonują w najnowszym Piekielnym Kwartalniku.

W swoim pierwszym w tym roku dzienniku deweloperskim producenci z Blizzarda postanowili opowiedzieć nieco więcej o wizualnych aspektach Diablo IV, kreowaniu otoczenia i jego atmosfery. Wszyscy są zgodni, że czwarta odsłona serii ma być znacznie mroczniejsza od poprzedniczki.. Tytułem wprowadzenia:

 

Środowiska w Diablo IV mają z założenia być bardziej mroczne i przyziemne, niż miało to miejsce w przypadku poprzednich części serii. Naszym celem jest przy tym wiarygodność, a nie realizm. Wiarygodność wynika z wykorzystania przez nas materiałów oraz przemyślanej konstrukcji architektury i przedmiotów, na które natkniecie się podczas gry w podziemiach oraz w otwartym świecie. Ponadto regionalne warunki pogodowe, zróżnicowane lokalne biomy i poczucie, że dane miejsce ma jakąś historię stanowią podstawę tego, jak dany obiekt lub miejsce powinny wyglądać w świecie takim jak Sanktuarium, czyli charakteryzującym się poziomem rozwoju znanym nam z epoki średniowiecza. Sanktuarium jest wszak pełne niesamowitych historii i epickich konfliktów, które dają nam wiele możliwości przedstawienia zróżnicowanego świata pełnego fascynujących lokacji osadzonych w mrocznej, gotycko-średniowiecznej scenerii. Nawet najbogatsze obszary Sanktuarium są nieprzyjazne człowiekowi i trudno w nich przetrwać. Wykorzystanie tych cech wzbogaca świat gry, a nam daje możliwość wizualnego dopracowania przestrzeni, nadania jej tożsamości, którą możemy wykorzystać i budować na jej fundamencie. Atmosfera grozy i beznadziei jest niemal namacalna, przy czym pogoda i oświetlenie odgrywają w Diablo IV bardziej znaczącą rolę. Kiedy pada deszcz, powierzchnie stają się mokre, w koleinach i odciskach kopyt tworzą się kałuże, ziemia wydaje się błotnista, a powietrze jest ciężkie i wilgotne. Po przebywaniu w takim środowisku odczujecie natychmiastową ulgę, wchodząc do przytulnej, rozświetlonej ogniem i nieco zadymionej karczmy, której atmosfera mocno kontrastuje z warunkami panującymi na zewnątrz. To jedno z tych nielicznych miejsc, gdzie znajdziecie schronienie i ciepło, dzięki czemu poczujecie się bezpieczni. Chcemy zabrać was w podróż i pozwolić odkryć przeszłość danego miejsca lub prawdę o wydarzeniach, które niedawno się tam rozegrały. Najbardziej satysfakcjonującym aspektem naszej pracy jest tworzenie i dopracowywanie wyjątkowej historii wizualnej danej lokacji, a przede wszystkim maksymalne wykorzystanie wszystkich dostępnych nam możliwości, by oprawa graficzna stała się niezapomnianym tłem dla walki, eksploracji i – co najważniejsze – budziła od razu skojarzenia z legendarną spuścizną sagi Diablo.

W dalszej części tego obszernego artykułu producenci Diablo IV przedstawiają swój punkt widzenia na projekt kilku różnych lokacji z gry. Aby nie być gołosłownym, dyskusji towarzyszą krótkie gameplaye, które przedstawiają omawiane obszary w obecnym stanie, dzięki czemu każdy może sam ocenić stan faktyczny. Warto też rzucić okiem na poniższy film, który prezentuje ujęcia z wielu różnych lokacji.

Jeśli powyższe informacje rozbudziły apetyty, to polecam zapoznać się z całym Piekielnym Kwartalnikiem z marca 2022 r. Dzięki temu każdy może już teraz wyrobić sobie zdanie, czy prace nad Diablo IV zmierzają we właściwym kierunku.

A jakie jest wasze zdanie na ten temat?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.