Gwint: twórcy gry ujawniają kolejne informacje na temat projektu Gwintfinity

Projekt Gwintfinity nie bez powodu od kilku tygodni rozgrzewa społeczność Wiedźmińskiej Gry Karcianej. Twórcy Gwinta postanowili więc opowiedzieć nieco więcej o całym projekcie i odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania.

Przypomnijmy, że CD Projekt RED zamierza w 2023 r. zakończyć wsparcie dla swojej karcianki i przekazać "władzę" nad grą i jej balansowaniem w ręce społeczności. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Otóż o zmianach w rozgrywce od 2024 r. gracze będą decydować poprzez specjalne głosowania. Cały proces prezentuje się następująco:

 

Funkcja głosowania zostanie zintegrowana z grą i będzie dostępna dla uprawnionych graczy na około tydzień przed wypuszczeniem aktualizacji. Warunek kwalifikowalności graczy do tej funkcji nie został jeszcze ustalony, ale naszym zamiarem jest przede wszystkim ochrona procesu głosowania przed manipulacją ze strony botów, a także upewnienie się, że głosujący są aktywnymi graczami.

Funkcja będzie przypominała nieco zmodyfikowany moduł tworzenia talii, w którym gracze będą mogli tworzyć i zgłaszać swoje zmiany.

Aby zagłosować, gracze będą musieli wybrać 3 karty w każdej z następujących czterech grup: zwiększenie kosztu werbunku, zmniejszenie kosztu werbunku, zwiększenie siły, zmniejszenie siły. W obrębie grup kosztu werbunku można wybierać jednostki, artefakty, karty specjalne oraz umiejętności dowódcy, natomiast w obrębie grup siły akceptowalne są tylko jednostki. Głosować można tylko na karty dostępne w module tworzenia talii. Nie można głosować na sługi.

Ta sama karta nie może być umieszczona w dwóch różnych grupach, a gracze nie mogą oddać niepełnego głosu, więc każdy gracz podczas danego głosowania zawsze musi wybrać 12 kart. Wewnątrz grupy karty są uszeregowane, przy czym pierwsza karta jest warta więcej punktów niż druga, a druga więcej niż trzecia.

Przed aktualizacją system zbierze głosy wszystkich graczy i stworzy jeden ranking na każdą grupę. Jeśli karta pojawi się w wielu rankingach, tylko wpis z największą liczbą punktów zostanie zachowany, podczas gdy pozostałe zostaną odrzucone. System zaakceptuje 15 najczęściej wybieranych kart z każdego rankingu (co daje nam w sumie maksymalnie 60 zmian na aktualizację) i odpowiednio zmieni ich siłę oraz koszt werbunku o 1. Zmiany w balansie, a także głosy graczy zostaną następnie automatycznie upublicznione w artykule na stronie playgwent.com.

Aby zapobiec manipulacji w przypadku zmiany liczby graczy oraz aby wprowadzane poprawki były adekwatne, system będzie zawierał również próg punktowy, poniżej którego każda karta będzie odrzucana. Oznacza to, że gdy liczba graczy będzie się zmniejszać, całkowita liczba zmian także może się zmniejszyć. Aby zapobiec zbyt małej liczbie poprawek, zagwarantujemy minimalną liczbę zmian, które trafią do aktualizacji niezależnie od progu punktowego. Dokładna wartość tego progu nie została jeszcze ustalona i będzie zależeć od obserwacji pierwszych miesięcy działania funkcji.

Jak zatem widać, gracze Gwinta uzyskają istotne narzędzia do manipulowania pewnymi właściwościami kart, lecz zakres potencjalnych zmian będzie mocno ograniczony. Twórcy gry zamierzają sprawić, żeby cały proces był maksymalnie uproszczony i nie odstręczał graczy od angażowania się w niego, a jednocześnie nie pozwolił na tworzenie exploitów na życzenie poszczególnych grup graczy. Częstotliwość aktualizacji balansu raczej nie ulegnie zmianie, choć RED-zi nie wykluczają, że szczególnie na początku istnienia projektu Gwintfinity mogą spróbować dokonywać częstych update'ów, tj. w 2-3 tygodniowych odstępach czasu.

Szczegółowe omówienie zagadnienia głosowań społeczności w projekcie Gwintfinity znajdziecie na oficjalnej stronie Gwinta. Na ile owe założenia pokryją się z rzeczywistością, czas pokaże.

A jak wy oceniacie planowane zmiany? Sądzicie, że Gwint przetrwa zakończenie oficjalnego wsparcia ze strony CD Projekt RED?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.