Project Eternity - prawdziwy powrót do korzeni gatunku cRPG?

Wielu z nas z pewnością ma już dość coraz prostszych i przypominających shooterów cRPG-ów. Wielu z nas z pewnością tęskni za czasami, gdy gatunek ten definiowały takie tutuły jak Baldur's Gate, Icewind Dale, czy Planescape: Torment. Wydawać by się mogło, że czas gier na Infinity Engine dawno przeminął. Lecz... nadchodzi Project Eternity!

Inicjatywa powstała na coraz popularniejszym portalu Kickstarter, który umożliwia ludziom z całego świata finansowanie projektów gier. Za produkcję PE zabrał się Obsidian Entertainment, odpowiedzialny za takie gry jak Star Wars: Knights of the Republic II czy Neverwinter Nights 2. Wśród pracowników firmy można znaleźć naziwska takich weterenaów branży cRPG, jak J.E. Sawyer, Chris Avellone, czy Tim Cain. Magia nazwisk najwyraźniej zadziałała - w ciągu niespełna tygodnia Project Eternity zebrał ponad 1,6 mln dolarów! A kampania trwa przecież do 16 października... 

Project Eternity jest we wczesnej fazie produkcji, dlatego też nie można powiedzieć o nim zbyt wiele konkretów. Mimo to, sporo podstawowych informacji zostało już ujawnionych. Obsidian tworzy zupełnie nowy świat fantasy, z nowym systemem i mechaniką. Inspiracją dla deweloperów są gry powstałe na Infinity Engine, dlatego też możemy oczekiwać ręcznie malowanych pejzaży, grafiki 2D, czy też jedynie częściowego "ugłosowienia" dialogów - za to zawierających o wiele więcej tekstu niż rozmowy we "współczesnych" cRPG-ach. 

 

Bitwy, podobnie jak w grach na IE, będą toczyć się w czasie rzeczywistym i posiadać "aktywna pauzę". W czasie rozgrywki dostaniemy pod swoją komendę do sześciu bohaterów na raz, jednakże możliwa będzie również gra "solo". Obsidian nie zamierza nikogo zmuszać do rekrutowania nowych postaci, jednak te mają dodać rozgrywce o wiele więcej kolorytu.

Jeśli chodzi o stworzenie naszego bohatera, to będziemy mogli określić jego rasę (ludzie, elfy, krasnoludy, a także pewne niestandardowe rasy), podrasę, płeć, imię, profesję, kulturę, z jakiej się wywodzi, portret, umiejętności, talenty, czy podstawowy ekwipunek. Możliwości wyboru mają być ogromne, choć jest zbyt wcześnie, by powiedzieć na ten temat coś więcej.

O fabule gry wiadomo niewiele poza tym, że staniemy się świadkiami pewnego przerażąjącego, ponadnaturalnego wydarzenia, co wpłynie bezpośrednio na naszego bohatera. Główny cel wątku fabularnego to zbadanie wspomnianego zjawiska i uwolnienie się od tajemnicych sił, które będą nawiedzać naszego herosa. 

Ewentualna data wydania Project Eternity jest oczywiście nieznana. Kampania Kickstarterowa wciąż trwa, dlatego jeśli chcecie wspomóc deweloperów z Obsidianu jakąś skromną sumką, to możecie to zrobić tutaj. Dzięki rosnącej liczbie środków PE ukaże się nie tylko na PC, ale także na Mac OS X, zaś w przypadku osiągnięcia kolejnych "progów pieniężnych" możemy spodziewać się m.in. stworzenia w grze domu dla gracza, a także... wersji na Linuxa! Jest więc o co się starać, prawda?

Project Eternity zapowiada się rewelacyjnie i będziemy go śledzić ze szczególną uwagą. Spodziewajcie się niedługo obszernych artykułów na ten temat. 


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.