The Banner Saga: spory postęp w pracach

W ostatnim czasie deweloperzy ze studia Stoic zrobili ogromne postępy nad The Banner Saga. W efekcie wszystkie systemy gry zostały już ukończone!

Lista zmian wprowadzonych od czasu ostatniej aktualizacji jest naprawdę imponująca:

  • Podróż po Świecie. Ostatnie grafiki z finałowymi częściami jak padający śnieg, ptaki, etc.
  • Bliska podróż. Ostatnie grafiki dla wielu różnych bliskich lokacji, wszystkie przygotowane w sposób zgodny z wymaganiami silnika.
  • Losowe sceny w obozie. Gracz może obozować w dowolnym punkcie podróży, co wygeneruje losową scenę, dzięki której żaden z przystanków nie będzie wyglądał tak samo. W obozie gracz może zarządzać swoimi jednostkami, odpoczywać, przeglądać mapę i rozmawiać z sojusznikami. Wszystkie te systemy są gotowe i w pełni sprawne.
  • Szczególne plansze bitewne. Ostatnie grafiki dla unikatowych plansz bitewnych w części 1. Te unikatowe plansze są używane podczas kluczowych momentów opowieści i mają szczegółny wygląd.
  • Losowe plansze bitewne. Podczas podróży często będziesz walczył w przypadkowych potyczkach, zwzwyczaj z powodu podjętych wcześniej decyzji. Te nie związane z fabułą starcia generują losowe plansze bitewne z biblioteki fragmentów, które są mieszane i łączone, aby standardowe walki zyskały na różnorodności.
  • Karawana. Podróżującą karawana ma już ostateczne grafiki zarówno w czasie bliskiej wędrówki, jak i na mapie Świata. Są one zależne od tego, jak wielu ludzi podróżuje w twojej karawanie.
  • Wojna. Kiedy natrafisz na wielką liczbę wrogów, zostaniesz przeniesiony w tryb "wojny", gdzie podejmiesz taktyczne decyzje związane ze sposobem podejścia do dużej bitwy. System ten zyskał ostateczne grafiki i jest w pełni sprawny. 
  • Interfejs podróży. Interfejs podróży, który znajduje się na górze ekrane, jest już w pełni funkcjonalny. Śledzi on wszystkie twoje statystyki podczas podróży, zaś jego wygląd zmienia się wraz z innymi czynnikami, taki jak wzrost lub spadek morale. Cykl dnia, odliczanie oraz inne różne przyciski są już sprawne.
  • Kamery rozmów. Portrety oraz poruszanie się kamery na potrzeby rozmowy są już w pełni gotowe. Podczas pisania dialogu mogę teraz wybrać, którą kamerę użyć do pokazania mówiących bohaterów. Ich imiona oraz dialogi są również funkcjonalne.
  • Portrety w czasie rozmowy. Mamy ponad 16 grywalnych bohaterów w całej sadze, a także wielu więcej dodatkowych NPC-ów. Wszystkie ich komplety są gotowe.
  • Tła rozmowy. Kiedy rozpoczynasz konwersację, gra pobiera obrazy z biblioteki, miesza je i łączy, aby stworzyć tła, które się nie powtarzają.
  • Dialog. Pierwsza część gry posiada już ostateczne dialogi, zarówno wewnątrz rozmów, jak i wczasie zdarzeń mających miejsce w tej odsłonie. Dodatkowo wszystkie zmienne są powiązane z tymi dialogami, dlatego decyzje, które podejmujesz, funkcjonują już wewnątrz gry.
  • Bohaterowie w walce. Mamy wielu nowych bohaterów, którzy nie byli prezentowani wcześniej; ich animacje są również ukończone.
  • Wrogowie w walce. Nie są jeszcze w pełni gotowe, ale wielu znajduje się już w grze. Rozpoczęliśmy proces balansowania ich na potrzeby walki w trybie dla pojedynczego gracza.
  • AI w walce. Komputerowi wrogowie już działają, dokonując mądrych decyzji związanych ze swoimi poczynaniami. Jeśli grałeś w Factions, wiesz, że walki mogą stać się dosyć kompleksowe. Będziemy pracować nad poprawą AI aż do wydania gry, jednakże już teraz jest całkowicie funkcjonalna (i przyjemna!).
  • Dynamiczna muzyka. Austin Wintory wykonał wspaniałą pracę nad ścieżką dźwiękową podczas walki, jednakże uczynił ja przy tym bardzo emocjonalną. System walki bierze teraz pod uwagę twoje decyzje i generuje pasujacą do nich muzykę. Pewne akcje w czasie walki (pierwsza smierć, wygrana, przegrana, etc.) są teraz jednoznacznie sygnalizowane przez odpowiednią muzykę. [Wintory] napisze w przyszłości aktualizacje na ten temat.
  • Muzyka w czasie podróży. Austin stworzył również mnóstwo utworów na potrzeby podróży. Są wspaniałe!
  • Inne. Jest mnóstwo małych rzeczy, które spajają ze sobą powyższe systemy. Mamy już przejścia, tytuły obrazów, statystyki pokazujące jak wielu wojowników straciłeś i tego typu rzeczy.

W artykule poruszono również kwestię problematycznego produkowania gier w systemie crowdfundingowym. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.