Pierwszy rzut oka na tryb przygodowy w Diablo III: Reaper of Souls

Podczas BlizzConu "Zamieć" zapowiedziała, że w Diablo III: Reaper of Souls oprócz tradycyjnej kampanii otrzymamy również możliwość zabawy w specjalnym trybie przygodowym. Nowy moduł będzie zawierać kilka ciekawych funkcjonalności i zdecydowanie warto nań rzucić okiem.

Czym się różnią oba tryby? Jak czytamy na oficjalnej stronie gry:

 

Tryb kampanii

W trybie kampanii gracze ponownie odegrają swą kluczową rolę jako bohaterowie Sanktuarium w walce z Najwyższym Złem. Tryb ten kładzie większy nacisk na fabułę, więc wszystkie zadania, scenki i filmiki występujące w grze pozostaną w pełni dostępne, a przebieg rozgrywki będzie celowo liniowy. Tryb kampanii bardzo przypomina obecną formę zabawy w Diablo III.

Tryb przygodowy

W trybie przygodowym usunięto ogromną większość elementów związanych z fabułą na rzecz zapewnienia graczom nieskrępowanych możliwości eksploracji świata i prowadzenia rozgrywki. Wasze pole bitwy rozszerzyło się aż po granice Sanktuarium.

Drugi z wymienionych trybów został uzbrojony w dwa nowe systemy: zlecenia i Szczeliny Nefalemów. Warto je nieco przybliżyć.

Zlecenia

Możliwość udania się wszędzie i o każdym czasie to bez wątpienia ciekawa perspektywa. Ale jeśli akurat nie jesteście w nastroju, żeby wybierać kierunek własnej, epickiej wyprawy i chcielibyście podążyć szlakiem wytyczonym przez kogoś innego, to mamy dla was nowość: zlecenia.

Zlecenia to opcjonalne, losowe cele do zrealizowania, które dostępne są wyłącznie w trybie przygodowym. Oprócz tego, że zapewniają graczom konkretną misję do wypełnienia w ramach jednego z aktów, mają także za zadanie zaprezentować im bogactwo elementów, które napotkać można w grze. Przykładowo, zlecenie może dotyczyć zgładzenia określonego unikalnego potwora (np. Miry Eamon) lub bossa (np. Królowej Aranei), oczyszczenia podziemia (np. Legowiska kazrów), albo też ukończenia wydarzenia (np. Ostatni bastion starożytnych).

Każdy akt będzie posiadał swój własny zestaw generowanych losowo zleceń do wykonania przez graczy. Za każdym razem, gdy podejmiecie rozgrywkę w trybie przygodowym, otrzymacie nowe zlecenia.

Szczeliny Nefalemów

Szczeliny Nefalemów (znane dotychczas jako „wyprawy po łupy”) to losowo generowane podziemia zaprojektowane z myślą o tym, by można je było ukończyć w ciągu 10-15 minut. Celem wprowadzenia tej mechaniki jest umożliwienie graczom satysfakcjonujących, bogatych i niepowtarzalnych wrażeń z dynamicznie zmieniającej się za każdym razem rozgrywki, która nieustannie ma do zaoferowania coś nowego i ekscytującego (nie wspominając już o górach złota i epickiego sprzętu). Starszy projektant poziomów – Jesse McCree – uważa ponadto Szczeliny Nefalemów za świetną okazję do tego, by „złamać wszystkie reguły gry”.

Co to oznacza dla sposobu prowadzenia rozgrywki?

Po pierwsze, Szczeliny Nefalemów są generowane całkowicie losowo: losowe rozkłady pól, mapy, oświetlenie, pogoda, potwory i (oczywiście) losowi bossowie, którzy czekać na was będą na samym dnie podziemi. Każda Szczelina Nefalemów może mieć do 10 poziomów głębokości, ale nawet to jest losowe!

Dodatkowe informacje na temat nowego trybu wraz ze screenami można znaleźć na oficjalnej stronie gry. Jak wam się podobają te udoskonalenia? 


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.