Ekwipunek i łupy w Torment: Tides of Numenera

Cisza, jaka zapanowała ostatnio na łączach inXile, zaczynała już być niepokojąca. Deweloperzy z inXile postanowili ją przerwać i omówić kolejne ważne zagadnienie dla produkcji Torment: Tides of Numenera. Tym razem chodzi o system ekwipunku oraz łupy.

Najogólniej rzecz biorąc, system ten nie zmieni się bardzo w stosunku do oryginalnego Tormenta, choć pewne cechy ulegną rozwinięciu. Każda postać otrzyma więcej miejsc na przedmioty do ubioru (m.in. rękawice, płaszcze i hełmy), zaś podręczny plecak nie będzie w ogóle ograniczony ilością miejsc - w przypadku zgromadzenia nadprogramowych przedmiotów gracz otrzyma do dyspozycji kolejną stronę na swoje łupy. No, przynajmniej w teorii.

W praktyce bowiem każda postać będzie posiadać określoną ilość Udźwigu, z którą cały czas należy się liczyć. W przeciwieństwie do podstawowego Tormenta, wskaźnik Udźwigu nie będzie tożsamy z ciężarem przedmioru - sporą rolę odegra także jego "porecżność". Przykładowo, lekka zbroja nie waży dużo, jednak z racji jej nieporęczności, jej Udźwig będzie większy. Z drugiej strony, sztabka złota jest relatywnie ciężka, lecz posiada niewielkie rozmiary i łatwo ją schować, stąd posiada mniejszy wskaźnik Udźwigu. Takie rozróżnienie ma sprawić, że gracz będzie mógł dowolnie wykorzystywać dostępne w plecaku miejsca, aczkolwiek noszenie ze sobą kilku pełnych pancerzy może okazać się niemożliwe.

 

O jakich zmianach należy jeszcze wspomnieć? Na pewno o łączeniu broni oraz tarcz w "zestawy broni". Miłym dodatkiem jest również to, że niektóre przedmioty będą dokumentować postępy w rozgrywce i być dostępne tylko w określonych przypadkach, tak jak to miało miejsce w kwestii tatuaży w oryginalnym Tormencie.

Warto powiedzieć kilka słów o łupach, spośród których można wyróżnić kilka rodzajów przedmiotów. Jeden z bardziej interesujących podziałów grupuje łupy w dwie kategorie: Łupy Dziewiątego Świata oraz Łupy Wygrzebane. Te pierwsze to standardowe przedmioty, z którymi mieli kontakt mieszkańcy Dziewiątego Świata - można je znaleźć w skrzyniach, sklepach, schowkach, etc. Przedmioty "wygrzebane" są ukryte przed wzrokiem zwykłych śmiertelników od stuleci, a przez to niezwykle cenne. Nie znajdziesz ich jednak bez zagłębiania się w otchłanie Numenery...

Jako że news już znacznie przekroczył swoje ramy, po więcej informacji odsyłam do oryginalnego artykułu. Zachęcam do zapoznania się z nim, bowiem niektóre z prezentowanych przez producentów z inXile pomysłów są naprawdę nowatorskie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.