Diablo III: Reaper of Souls i zmiany w systemie zdobywania poziomów mistrzowskich

Jedną z najważniejszych nowinek, jaką wprowadzi do mechaniki Diablo III patch 2.0.1, jest zmiana zasad zdobywania poziomów mistrzowskich. Blizzard postanowił uchylić rąbka tajemnica i przedstawić szereg modyfikacji, których już niedługo doświadczą wszyscy odwiedzający Sanktuarium.

Jak czytamy:

 

Zmiana nr 1: koniec limitu poziomów

Pierwszą zmianą wprowadzoną w systemie poziomów mistrzowskich 2.0 jest usunięcie limitu poziomów. Teraz, po osiągnięciu maksymalnego poziomu, będziecie mogli zdobywać doświadczenie i nowe poziomy mistrzowskie, więc grajcie ile dusza zapragnie!

Zmiana nr 2: wspólne poziomy mistrzowskie

Drugą ze zmian jest rozszerzenie poziomów mistrzowskich na całe konto gracza w ramach danego trybu gry (czyli: normalnego bądź hardkorowego). Wszystkie postaci stworzone na danym koncie do gry w trybie normalnym dzielić będą ten sam poziom mistrzowski. Analogicznie sprawa ma się w przypadku postaci hardkorowych - w obrębie jednego konta wszystkie będą na tym samym poziomie mistrzowskim. Po implementacji aktualizacji 2.0.1, doświadczenie zdobywane w trybie normalnym lub hardkorowym liczyć się będzie na poczet, odpowiednio: normalnego lub hardkorowego wspólnego poziomu mistrzowskiego, w ramach danego konta.

Wprowadziliśmy tę zmianę, żeby gracze nie czuli przymusu gry jednym bohaterem dla osiągnięcia jak najlepszych wyników w zdobywaniu przedmiotów. Chcemy, żeby gracze dobrze się bawili, wypróbowywali różne klasy postaci i czuli się wynagradzani za czas poświęcony na grę – bez względu na to, którym grają bohaterem. Pragniemy też, aby wszyscy mogli nacieszyć się w pełni nową zawartością nadchodzącego dodatku Reaper of Souls – w tym także krzyżowcem – bez poczucia, że „zmarnowali poziomy mistrzowskie” na poprzedniego bohatera.

Chociaż jedynie bohaterowie na najwyższym poziomie mogą zdobywać doświadczenie i poziomy mistrzowskie w ramach wspólnej puli konta, to punkty mistrzostwa będą mogli otrzymać wszyscy bohaterowie (niezależnie od poziomu). I jest to trzecia, najważniejsza zmiana systemu poziomów mistrzowskich.

Zmiana nr 3: punkty mistrzostwa

Jak już wspomnieliśmy, trzecia zmiana polega na znacznych modyfikacjach systemu nagród za zdobywanie poziomów mistrzowskich. Od aktualizacji 2.0.1 stałe premie do statystyk, znajdowania przedmiotów magicznych oraz znajdowania złota, przyznawane z każdym poziomem mistrzowskim, zostaną zastąpione punktami mistrzostwa do rozdysponowania.

W nowym systemie, po zdobyciu poziomu mistrzowskiego gracz otrzymuje punkt mistrzostwa, który może potem dowolnie zainwestować. Punkty mistrzostwa przyznawane są w czterech osobnych kategoriach współczynników: podstawowych, ataku, obrony i użytkowych – w zależności od zdobytego poziomu mistrzowskiego. Na pierwszym poziomie mistrzowskim przyznany zostanie punkt w kategorii współczynników podstawowych, na drugim – ataku, na trzecim – obrony, a na czwartym – użytkowych. W miarę awansu na kolejne poziomy, punkty mistrzostwa będą przyznawane według tego samego wzorca (cyklicznie).

Każda ze wspomnianych kategorii zawiera cztery współczynniki. Po zainwestowaniu w nie punktów, bohater otrzyma określone premie.

To tylko fragment artykułu, który pojawił się na oficjalnej stronie gry. Jeśli interesuje was jeszcze więcej szczegółów dotyczących tego zagadnienia, odsyłam do samego źródła.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.