W jednym z ostatnich wywiadów J.E. Sawyer, kierownik projektu Pillars of Eternity, przyznał, że tworzona przez Obsidian gra czerpie zarówno z old-schoolowych cRPG-ów, jak i współczesnych przedstawicieli tego gatunku. Podkreślił jednak, że nie jest to gra dla osób, które nie lubią czytać.
Najważniejszą rzeczą, której nie lubie we współczesnych RPG-ach, jest pisanie dialogów dla ludzi nie lubiących dialogów. Uważam, że jest to głupie i gówniane - powiedział, śmiejąc się, Sawyer. Zakładam, że jeśli chcesz mieć dialogi i chcesz uczynić z nich ważną część gry, bierzesz pod uwagę, że gracz lub czytać je i twoim zadaniem jest, by były one dobre.
Jeśli w trakcie gry ludzie opuszczają je, może dlatego, że... Nie są takie dobre? Dlatego kiedy piszemy nasze dialogi, piszemy dialogi rozsądne, wyraziste, bardzo mocno opisowe; piszemy je z założeniem, że ludzie zechcą je przeczytać. Jeśli nie chcą ich czytać, niech nie grają w tę grę - podsumował ten wątek kierownik projektu.
Wyraziste dialogi to bez wątpienia jeden z najlepszych wyznaczników gier tworzonych na silniku Infinity. Co z innymi old-schoolowymi aspektami? Niektórych z pewnością nie zabraknie.
Są pewne aspekty, które są dla nas w porządku. Np. nie mamy oznaczeń zadań. W ogóle. W naszym dzienniku staramy się wyrażać jasno i przejrzyście, dzięki czemu po przeczytaniu wpisów możesz odgadnąć, gdzie masz iść, jednak nie używamy znaczników dla zadań. Jest to dla zupełnie akceptowalne, ponieważ jest to inny styl eksploracji, wrażeń i poznawania rzeczy na własną rękę - stwierdził Sawyer.
Nie oznacza to jednak, że Obsidian całkowicie odrzuca styl współczesnych cRPG-ów. Przykład? Systemy gry.
Stare systemy D&D nie były specjalnie zgodnie. Nie brakowało w nich pułapek oraz momentów, w których można było przyłapac gracza na niewiedzy. Nie sądzę, żeby to było dobre; uważam, że to znacznie ogranicza radość z gry nie dając wiele w zamian.
Być może spodobałoby się to [old-schoolowym] marudom, jednakże dla wszystkich innych byłoby to irytujące, dlatego zamierzamy odejść od tego tak daleko, jak to tylko możliwe - podsumował szef projektu.
Pillars of Eternity zapowiada się więc na naprawdę interesującą mieszankę stylów. Nie mogę się już doczekać.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!