Pillars of Eternity: "jeśli nie lubisz czytać, nie graj w to"

W jednym z ostatnich wywiadów J.E. Sawyer, kierownik projektu Pillars of Eternity, przyznał, że tworzona przez Obsidian gra czerpie zarówno z old-schoolowych cRPG-ów, jak i współczesnych przedstawicieli tego gatunku. Podkreślił jednak, że nie jest to gra dla osób, które nie lubią czytać.

 

Najważniejszą rzeczą, której nie lubie we współczesnych RPG-ach, jest pisanie dialogów dla ludzi nie lubiących dialogów. Uważam, że jest to głupie i gówniane - powiedział, śmiejąc się, Sawyer. Zakładam, że jeśli chcesz mieć dialogi i chcesz uczynić z nich ważną część gry, bierzesz pod uwagę, że gracz lub czytać je i twoim zadaniem jest, by były one dobre.

Jeśli w trakcie gry ludzie opuszczają je, może dlatego, że... Nie są takie dobre? Dlatego kiedy piszemy nasze dialogi, piszemy dialogi rozsądne, wyraziste, bardzo mocno opisowe; piszemy je z założeniem, że ludzie zechcą je przeczytać. Jeśli nie chcą ich czytać, niech nie grają w tę grę - podsumował ten wątek kierownik projektu.

Wyraziste dialogi to bez wątpienia jeden z najlepszych wyznaczników gier tworzonych na silniku Infinity. Co z innymi old-schoolowymi aspektami? Niektórych z pewnością nie zabraknie.

Są pewne aspekty, które są dla nas w porządku. Np. nie mamy oznaczeń zadań. W ogóle. W naszym dzienniku staramy się wyrażać jasno i przejrzyście, dzięki czemu po przeczytaniu wpisów możesz odgadnąć, gdzie masz iść, jednak nie używamy znaczników dla zadań. Jest to dla zupełnie akceptowalne, ponieważ jest to inny styl eksploracji, wrażeń i poznawania rzeczy na własną rękę - stwierdził Sawyer.

 

Nie oznacza to jednak, że Obsidian całkowicie odrzuca styl współczesnych cRPG-ów. Przykład? Systemy gry.

 

Stare systemy D&D nie były specjalnie zgodnie. Nie brakowało w nich pułapek oraz momentów, w których można było przyłapac gracza na niewiedzy. Nie sądzę, żeby to było dobre; uważam, że to znacznie ogranicza radość z gry nie dając wiele w zamian.

Być może spodobałoby się to [old-schoolowym] marudom, jednakże dla wszystkich innych byłoby to irytujące, dlatego zamierzamy odejść od tego tak daleko, jak to tylko możliwe - podsumował szef projektu.

Pillars of Eternity zapowiada się więc na naprawdę interesującą mieszankę stylów. Nie mogę się już doczekać.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.