Torment: Tides of Numenera a ziemia za miliard lat

W jednym z ostatnich artykułów Adam Heine wyjaśniał, że wydarzenia w Torment: Tides of Numenera dzieją się na Ziemi miliard lat po naszych współczesnych czasach. Jeden z fanów zadał więc pytanie: czy w tym czasie ludzie nie powinni wyewoluować w zupełnie inne byty? Projektant studia inXile postanowił odpowiedzieć na to pytanie.

 

Masz całkowitą rację. Przez miliard lat ludzie oraz wszystko inne będą ewoluować, kontynenty połączą sie ze sobą i rozdzielą ponownie, jednakże nie będzie to miało znaczenia, ponieważ słońce powiększy sie do tego stopnia, że życie na Ziemii będzie niemożliwe.

Oczywiście biorąc pod uwagę, że nikt z tym nic nie zrobi.

O to właśnie chodzi. Przez ten miliard lat powstało (lub przybyło) przynajmniej osiem super-potężnych cywilizacji, po czym odeszło, zostawiając po sobie niesmowitą moc, daleką (BARDZO DALEKĄ) od tego, co obecnie możemy zrobić. Każda z nich zepsuła również coś w znaczący sposób.

Przynajmniej jedna z nich osiągnęła stopień mistrzowski w inżynierii planetarnej oraz wykorzystywaniu energii gwiazd [niczym w typie II skali Kardaszewa - dop. red.]. Przynajmniej jedna mogła bawić się prawami fizyki, tak jak my bawimy się klockami Lego. Przynajmniej jedna eksplorowała równoległe światy i alternatywne wymiary. Więcej niż jedna nie składała się z ludzi.

Dlaczego więc ludzie w ogóle istnieją, lub cokolwiek do nich zbliżone? Mieszkańcy Dziewiątego Świata nie wiedzą tego. Ich historia sięga zaledwie 900 lat wstecz, kiedy ludzkość żyła w barbarzyńskich plemionach i odizolowanych wioskach farmerskich. Nikt nie wie, jak wiele czasu minęło, odkąd zniknęła poprzednia cywilizacja, ani też skąd pochodzą mieszkańcy Dziewiątego Świata. Czują, że Ziemia kiedyś należała do nich, potem ją stracili, a teraz znów ją posiadają, jednak nie mają pojęcia, jak to się stało.

Czy dla was, graczy, będzie jakieś wyjaśnienie? Nie w Tormencie, a być w ogóle nigdy w Numenerze. To nie jest bardzo istotne dla fabuły Tormenta, lecz co więcej, jest to część tajemnicy zawartej w settingu. Tajemnica jest z kolei bardzo istotna, żeby ten setting działał.

To długie i wyczerpujące wyjaśnienie powinno zadowolić każdego, kto jest spragniony wiedzy na temat świata Numenery. Jeśli dodatkowo chcecie dowiedzieć się, co mogło stać się ze znanymi nam obecnie zwierzętami (i ew. potworami), polecam przeczytać odpowiedź Heinego na pytanie od innego fana. Obie wypowiedzi projektanta gry możecie przeczytać pod tym adresem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.