Lords of the Fallen: analiza koprodukcji gry

Lords of the Fallen było autorskim projektem CI Games, jednakże bardzo ważną rolę w produkcji gry odegrała współpraca z Deck 13. "Ojciec" projektu, Tomasz Gop, postanowił spisać swoje refleksje na temat wspólnych działań obu podmiotów przy tworzeniu tej całkiem udanej gry.

Oto fragment:

 

Lords of the Fallen jest projektem, który sporo zmienił w percepcji ludzi - szczególnie tych, którzy brali w nim udział. Dla CI Games był to projekt, który dowiódł, że jeśli wizja kreatywna jest po naszej stronie (wszak CI Games sfinansowało projekt), to znaczną część produkcji można powierzyć dobremu partnerowi. Dla Deck 13, była to świetna okazja do zdobycia doświadczenia przy tak dużej produkcji. Nie ukrywam, że również dla mnie osobiście ważne było, aby pracować przy grze w sercu zespołu ją tworzącego, w przeciwieństwie np. do skupiania się na marketingu i PR. Pomogło też to, że kultura pracy w CI Games jest w mojej percepcji taka, że jeśli produkcja idzie zgodnie z planem, szef projektu ma duże poczucie niezależności i zawsze czułem się traktowany przez zarząd firmy partnersko. Chciałbym też, przy okazji tej analizy, rzucić nieco światła na to, z jakimi problemami borykaliśmy się współprodukując grę.

Z całością możecie zapoznać się tutaj. Warto to zrobić, bowiem oprócz tekstu znajdziecie tam kilka screenów z pierwotnej wersji Lords of the Fallen, która później doczekała się totalnej konwersji pod kątem technologicznym.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.