Gry PC: Pod lupą

Autor: , dodano

Miesiąc temu Realms Beyond: Ashes of the Fallen zadebiutowało na Kickstarterze i skradło serca oraz zawartość portfela wielu fanów izometrycznych RPG-ów. Czym tak naprawdę jest debiutancka gra Ceres Games? O szczegółach postanowiliśmy porozmawiać z Peterem Ohlmannem, dyrektorem zarządzającym niemieckiego studia.

Autor: , dodano

O Diablo III napisano już chyba wszystko. Narzekano, że klimat znacząco odbiega od tego, co zaprezentowano na pierwszych zwiastunach. Atmosfera nie tak gęsta, jak w kultowej dwójce. Build postaci ograniczono do wyboru runy i umiejętności. Bardzo słusznie oberwało się aukcjom, z których szybko się wycofano. (...) Przez to z dużo większą niecierpliwością wyczekiwano kolejnej części popularnego hack & slasha, oczekując powrotu do korzeni. Tym większe było rozczarowanie graczy, gdy okazało się, że Diablo Immortal będzie grą mobilną. W trakcie tej jednej chwili wszyscy wojownicy z trzech stron konfliktu konsola vs. konsola vs. PC wspólnym głosem zakrzyknęli: „gra mobilna, to nie jest gra!”.

Autor: , dodano

To niezły rok dla miłośników RPG-ów. Mieliśmy okazję zagrać między innymi w The Banner Saga 3, Vampyra, The Bard’s Tale IV, Kingdom Come: Deliverance oraz Pillars of Eternity II. Choć każda z wymienionych gier ma na sumieniu liczne grzeszki, w niektórych przypadkach dość poważnej natury (na ciebie patrzę, grajku!), to generalnie wszystkie są warte uwagi. Nie od dziś wiadomo, że jeśli życie staje się zbyt piękne, coś musi się wreszcie schrzanić.

Autor: , dodano

Niedawno minęło dwadzieścia lat, odkąd światło dzienne ujrzał Fallout 2. Od tamtego czasu ukazało się wiele post-apokaliptycznych RPG-ów, które próbowały naśladować kultową serię - najbliżej wśród nich znalazło się chyba Wasteland 2, choć i na nie wielu fanów po dziś kręci nosem. (...) Jest jednak jeden projekt, który zapowiada się naprawdę obiecująco. Mowa o Encased, debiutanckim projekcie Dark Crystal Games.

Autor: , dodano

Trzydzieści lat to kawał czasu. Trzydzieści lat - tyle właśnie musieli czekać fani dungeon crawlerów na pełnoprawną kontynuację serii The Bard's Tale (nie, o spin-offie z 2004 r. lepiej nie wspominać tak jak o serialowym Wiedźminie sprzed lat). Czy warto było czekać? Pierwsze osiem godzin rozgrywki, które za mną, daje dość klarowną odpowiedź na to pytanie...

Autor: , dodano

Po dwóch latach Legion odszedł na zasłużoną emeryturę. Mimo kilku niedociągnięć, na przykład. zamieszania z przedmiotami legendarnymi, w powszechnej opinii zapisał się w historii jako jeden z najlepszych dodatków do World of Warcraft. Najnowsze dzieło Blizzarda, Battle for Azeroth, nie ma więc przed sobą łatwego zadania, jeśli zamierza mu dorównać.

Autor: , dodano

Gry z serii Legend of Grimrock okazały się powiewem świeżości dla gatunku dungeon crawlerów. Jednakże po wydaniu dwóch gier z tej serii kilku członków studia Almost Human, deweloperów wspomnianych tytułów, stworzyło nowe studio o nazwie Ctrl Alt Ninja i rozpoczęło pracę nad zupełnie nowym projektem: Druidstone. Czym on jest? Dlaczego twórcy Grimrocka zdecydowali się na taki krok?

Autor: , dodano

Są chwile, w których czuję stary jak sama Ziemia. Choć wydaje się, że od czasu, gdy przebimbałem dziesiątki godzin przy pierwszej części SpellForce’a nie minęło więcej niż kilka miesięcy, w rzeczywistości wiosna zdążyła już nadejść trzynaście razy. Aż strach pomyśleć, ile od tego czasu zmieniło się na świecie, że o realiach branży growej nawet nie wspomnę. (...) Czy karmiony współczesnymi, dynamicznymi tytułami nadal będę miał cierpliwość to ślamazarnego niekiedy tempa?

Autor: , dodano

Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, Jade Empire, Mass Effect... Gry BioWare'u od ponad dwóch dekad kojarzą się ze znakomitą rozrywką dla pojedynczego gracza. Od czasu, gdy powstawały te gry, upłynęło jednak wiele lat. Zmienił się rynek, zmienił się docelowy profil graczy, zmienił się wreszcie właściciel samego BioWare'u. Zdaje się, że współczesny BioWare ma coraz mniej wspólnego z legendarnym studiem sprzed lat. Czy mikrotransakcje będą gwoździem do nostalgicznej trumny, której wciąż kurczowo trzyma się część fanów pamiętających skromne początki kanadyjskiego dewelopera?

Strony: 1 2 3 Ostatnia »