Wieża Durlaga - poziom -2

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy

Solucja - Wieża Durlaga
  1. Sala treningowa
  2. Pokój Islanne
  3. Sala tronowa
  4. Sala tortur
  5. Runy teleportacyjne
  6. Sala z urnami
  7. Skrytka, w której znajduje się kamień strażniczy
  8. Fałszywe schody
  9. Prawdziwe schody
  10. Komnata tronowa Kiela

Ten poziom to szczyt pomysłowości twórców. Raz, że wszystko porządnie zapułapkowane. Dwa, co i róż będą cię atakować sobowtórniaki, które słabymi przeciwnikami przecież nie są. Po trzecie: system sterujący drzwiami jest bardzo zawiły is komplikowany; drzwi objęte tym mechanizmem (jest ich 11) oznaczyłem literami od A-K, co ma ułatwić nawigacje w lokacji i pomóc zrozumieć ci dalszą część solucji. Niektóre drzwi same zamykają się w trakcie odpoczynku, dlatego lepiej uważaj gdzie sypiasz, zapisując grę przed udaniem się na spoczynek. Także jak sam widzisz Drogi Graczu, atrakcji na tym poziomie nie zabraknie. Miecz w dłoń i do dzieła!

Pierwsze co zrób, to udaj się do sali w którym leży dywan z wyszytym sobowtórniakiem. Są tam też posągi, które odblokowują przejścia do sali treningowej (1) i pokoju Islanne (2). Płn-zach posąg zawsze otwiera drzwi A i zamyka B. Analogicznie, płd-wsch posąg otwiera drzwi B i zamyka A. Na początek udaj się do sali treningowej. Są tutaj trzy manekiny - w zależności od tego którego zaatakujesz, efekt będzie inny. Atakując brązowy manekin, przywołasz sobowtórniaka podszywającego się pod Durlaga - zabij go. Przy okazji otworzysz drzwi D i E oraz zamkniesz A. Atakując srebrnego manekina uruchomisz pierwszy przycisk otwierający drzwi C. Z kolei atak na czerwonego manekina zawsze kończy się otwarciem lub zamknięciem drzwi B.

Przejdź do pokoju Islanne (2). Zabranie kamienia strażniczego Fuernebola otworzy drzwi A. Następnie zabierz kamień strażniczy Kiela (drugi przycisk potrzebny do otwarcia drzwi C) i kamień strażniczy Islanne (otwiera drzwi F i G, zamykając drzwi B). Fałszywy Durlag pojawi się tuż obok drzwi G i przeteleportuje do pokoju - załatw go.

Przejdź do sali tronowej (3). Możesz teraz otworzyć zamknięte drzwi H i I. Uwagę powinieneś zwrócić zwłaszcza na komnatę z dźwigniami (4). Tutaj, ciągnąc za odpowiednie dźwignię możesz otwierać i zamykać drzwi oznaczone literami od A do K, co znacznie ułatwi ukończenie tegoż poziomu. Poniższy schemat ilustruje która dźwignia jest odpowiedzialna za które drzwi. Drzwi są nadal oznaczone literami A-K, natomiast dźwignie oznaczyłem cyframi 1-11 (1-5 górny rząd i 6-11 dolny). A więc:

1-A 2-B 3-C 4-D 5-E
6-F 7-G 8-J 9-K 10-H 11-I

Wejdź w głąb sali tronowej (3) i zabierz Hełm Kiela. W tym momencie w obłokach trujących oparów w sali pojawią się sobowtórniaki imitujące Durlaga, Fuernebola i Islanne. Zabij je (drzwi J staną otworem) i skieruj się w kierunku sali tortur (4). Dalej przejdź do północnej komnaty teleportacyjnej (5) i rozpraw się z krasnoludzkimi strażnikami zagłady. Zabierz z urny kamień teleportacyjny (uważaj na pułapkę!) i skorzystaj z runu by przedostać się do południowej części portalu. Rozbroj urnę i zabierz drugi kamień teleportacyjny (tak na wszelki wypadek) działający w druga stronę portalu; następnie idź w kierunku sali z urnami (6). Tam odszukaj małą komnatę (7). W skrytce znajduje się kamień strażniczy otwierający przejście na kolejny poziom. Skieruj się teraz do okrągłego pomieszczenia (8), po drodze pacyfikując wychodzące z nisz ghasty. Schody okazują się jednak prowadzić do nikąd. Prawdziwe przejście znajduje się w punkcie 9, jeśli chcesz, możesz już teraz z niego skorzystać. Ja jednak radziłbym jeszcze na chwilę odłożyć tą podróż i zainteresować się grobowcem Kiela (10). Jest on strzeżony przez kilku krasnoludzkich strażników zagłady, jednak jeśli wykorzystasz taktykę opartą na walce w przejściu między pomieszczeniami, będziesz musiał walczyć co najwyżej z dwoma naraz, co znacznie ułatw starcie. Po bitwie opróżnij skrytki, w których znajdziesz m.in. morgensztern i puklerz należące dawniej do syna Durlaga. Jeśli chcesz, możesz jeszcze zwiedzić resztę kompleksu, ale oprócz kilkunastu pułapek do rozbrojenia i paru sobowtórniaków nie ma tam nic ciekawego. Kiedy będziesz gotowy, skorzystaj ze schodów (9).


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.