Centralne Wrota Baldura

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Solucja - Centralne Wrota Baldura
  1. Dabron Sashenstar
  2. Tawerna Drakon
  3. Lothander
  4. Posiadłość Feloniusa Gista
  5. Namiot wróżbity
  6. Sklep z drobiem
  7. Lady Hannah
  8. Posiadłość Oberona
  9. Dom Nadine

Po południowej części murów nie znajdziesz zbyt wielu atrakcji; znacznie lepiej ma się sprawa po jej północnej stronie. Jeśli w Kniei Otulisko pomogłeś druidom i zabiłeś Aldetha, w 1 czeka cię przeprawa z jego bratem, Dabronem Sashenstarem. Nie jest łatwym przeciwnikiem, ale za jego pokonanie zyskasz 1200 PD, Morgensztern +1 i Ciężką Kuszę Celności: Przewodnik.

Idąc na północ możesz wpaść do Tawerny Drakon (2). Szynkarz obsłuży cię chłodnym trunkiem i miękkim łóżkiem.

Wychodząc z tawerny zaczepi cię Lothander (3), jeden z zabójców Żelaznego Tronu, którego miałeś już nieprzyjemność spotkać w północno-wschodnich Wrotach. Okazuje się, że drugi z zabójców Marek, podczas snu wsypał do jedzenie magiczną truciznę. Oczywiście Lothander jest w stanie załatwić odtrutkę, pod warunkiem że pomożesz mu zdjąć z niego geas, czar zmuszający go do pracy z Marekiem (w przypadku nieposłuszeństwa względem Mareka Lothander zginąłby). Więcej nt. tej wymiany przysług przeczytasz niżej.

W willi 4 mieszka Felonius Gist. Wrócisz tu jeszcze wykonując zadanie dla Degrodela.

Z kolei namiot 5 zamieszkuje miejscowy Mistrz Poznania pracujący jako wrózbita. Raz dziennie za cenę za cenę 50 szt. złota możesz go wypytać o różne rzeczy związane z twoją przyszłością.

Jak się okazuje ptasia grypa dotarła nawet do Wrót Baldura. Nie wierzysz? Wystarczy odwiedzić budynek oznaczony 6. W środku czeka cię walka z przeważającymi siłami wściekłych kurczaków, ale powinieneś dać sobie radę. Za każdego pokonanego przeciwnika otrzymasz aż 1PD!

Zaraz po wyjściu na zewnątrz zaczepi cię Lady Hannah (7) i opowie o czarodzieju Ragefaście, przetrzymującym w domu nimfę. Po rozmowie odejdzie tylko w sobie znanym kierunku.

W posiadłości 8 mieszka mag Oberon wraz z trzema swoimi córkami. Dom ten ma związek z zadaniem dla Gildii Złodziei Cienia, które opisane jest tutaj.

Dom 9 zamieszkuje Nadine. Kobieta poprosi cię o małą przysługę, którą opisałem poniżej.

Zadania

Zleceniodawca: Lothander, stoi obok willi Feloniusa Gista
Cel: zdobycie zwoju zdejmującego geas
Nagroda: 11500 PD
Opis: Jak już wiesz, Lothander zgodzi się załatwić odtrutkę na truciznę pod warunkiem, że zdobędziemy zwój, który zdejmie z niego geas. Udaj się do namiotu wróżbity i po uiszczeniu opłaty, zapytaj skąd wziąć zwój. Jak się okazuje w jego posiadaniu jest kapłanka Umberlee, Jalantha Mistmyr, przebywająca w Domu Pani Wód w Dokach. Oczywiście nie ma nic za darmo - w zamian za zwój Jalantha zarząda zdobycia Księgi Mądrości będącej w posiadaniu kapłanów Tymory z zachodnich Wrót. Udaj się więc do Domu Pani i pogadaj z Chanthalarem Ulbright. Wystarczy że powiesz, iż od tej książki zależy twoje życie, a dostaniesz ją całkowicie za darmo! Ze zdobytym tomiszczem wracaj do Jalanthy. Poproś kapłankę by dała ci zwój - teraz inicjatywa jest po twojej stronie i od ciebie zależy, czy oddasz jej księgę. Jeśli powiesz że jej nie masz, kapłanka zdenerwuje się i zaatakuje - w imię samoobrony zabijasz ją zachowując i zwój i księgę (UWAGA! Zabicie kapłanki może pokrzyżować ci ukończenie questu dla Tremsine'a Belde'a, dlatego zanim to zrobisz, dwa razy się zastanów!). Czym prędzej wracaj ze zwojem do Lothandera, obecnie przebywającego w gospodzie "Ostrze i Gwiazdy" w południowo-wschodniej dzielnicy. Za zdjęcie z nieszczęśnika geas otrzymasz 1500 PD i połówkę antidotum. Druga połówka jest w posiadaniu Mareka mieszkającego w "Spłonionej Syrenie" w północno-wschodnich Wrotach. Znajdziesz go na piętrze. Po wybiciu antidotum i uleczeniu się zyskasz 10000 PD i przedmioty Mareka, m.in. Krótki Łuk Orłów: Obrońca Driad! Nabiegałeś się drogi graczu, ale warto było.

Zleceniodawca: Nadine, Dom Nadine
Cel: dostarczenie amuletu jej synowi
Nagroda: Naszyjnik Pocisków: Utracony Dar, 1500 PD, reputacja +1
Opis: Nadine poprosi cię o odnalezienie jej syna Eurica; jako wskazówkę doda, że chłopak lubi przebywać w różnorakich tawernach. Znajdziesz go w tawernie w południowo-wschodnich Wrotach. Wręcz chłopakowi amulet otrzymany od jego matki i wracaj do Nadine. Nagrodą jest 1500 PD, Naszyjnik Pocisków: Utracony Dar i wzrost reputacji o 1.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.