Wschodnie Wrota Baldura

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Solucja - Wschodnie Wrota Baldura
  1. Elminster
  2. Tawerna
  3. Tanie Towary Szczęściarza Aello
  4. Dom Ciszy
  5. "Elfia Pieśń"
  6. Sklep Maltza
  7. Dom Arkiona
  8. Czarodziejskie Rozmaitości
  9. Niklos
  10. Gildia Złodziei Cienia

Tuż przy samym wejściu zaczepi cię Elminster (1). Mag tym razem powie nieco więcej, choć nie na tyle konkretnie, by można wyciągnąć jakiekolwiek wnioski. Możesz nad tym porozmyślać przy kuflu gorzały w tawernie (2) mieszczącej się nieopodal. Zajrzyj przy okazji do Tanich Towarów Szczęściarza Aello (towary sprzedaje prawie darmo - wejdź a się przekonasz) w 3 i do paserki Ciszy, mieszkającej w budynku 4.

W centrum dzielnicy (5) mieści się gospoda "Elfia Pieśń". W środku pomiędzy stałymi bywalcami spotkasz gnoma imieniem Brevlik. Ma on dla ciebie ciekawą propozycje, o której możesz przeczytać poniżej. Na piętrze gospody spotkasz Alyth, właścicielkę przybytku, nie jest jednak zbyt rozmowna.

Na południe od gospody znajdziesz dwa ciekawe miejsca: pierwszy z nich to sklep Maltza (6). Oferta jednak chyba cię nie zainteresuje, ponieważ kupiec sprzedaje tylko zwykłe, nieumagicznione zbroje oraz taki sam oręż. Tuż obok (7) mieszka Arkion, miejscowy nekromanta. Mag chętnie cię najmię, o czym możesz przeczytać tutaj.

We wschodniej części dzielnicy stoi wyróżniający się spośród innych budynek (8) - to Czarodziejskie Rozmaitości , sklep głównie dla magów i nie tylko. Halbazzer Drin ma także w ofercie wiele przedmiotów magicznych, na które powinieneś rzucić okiem. Jego przyjaciela Orduliniana nie interesuje handel, poradzi ci natomiast trzymanie się z daleka od nekromantów rywalizujących ze sobą - Arkiona (którego już poznałeś) i Nemphre; mimo tych słów, za Ordulinian chciałby żebyś wyświadczył miastu pewną przysługę, ale sam ci o tym nie powie. Na piętrze budynku spotkasz czterech zhentarimskich magów, którym przerwałeś jakiś niezwykle ważny rytuał. Jeśli masz w drużynie Xzara i Montarona sprawa zostanie załatwiona polubownie. W przeciwnym wypadku czeka cię niezbyt ciężka walka z magami. Po walce pozbieraj łupy - niestety tym razem nie będą zbyt okazałe, raptem cztery zwykłe szaty, parę zwojów, Sztylet +1, Różdżkę Ognia i Pierścień Szaleństwa.

Wychodząc z Czarodziejskich Rozmaitości z pewnością spostrzeżesz Niklosa (9). Łotr wręczy ci 50 szt. złota i poleci rozmowę z jego szefem, a zarazem szefem miejscowej gildii Złodziei Cienia, Alatosem. Ponadto otrzymasz hasło ("fafhrd"), które należy podać strażnikowi by spokojnie przejść. Budynek gildii oznaczyłem numerem 10. Alatos zleci ci pewne zadanie, o którym niżej. W środku spotkasz też Narlena Darkwalka, który zaproponuje twojemu złodziejowi współpracę oraz Czarną Lilię, kolejną paserkę. Zanim wyjdziesz dokładnie przeszukaj pomieszczenie, w którym stoi złodziejka, a w twoje ręce wpadnie Grimuar Szybkiego Działania.

Zadania

Zleceniodawca: Brevlik, "Elfia Pieśń"
Cel: kradzież teleskopu z Komnaty Cudów
Nagroda: 5500 PD, 500 szt. złota, Różdżka Błyskawic
Opis: Brevlik, gnom przebywający w tawernie "Elfia Pieśń" poprosi cię o kradzież teleskopu z Komnaty Cudów mieszczącej się w zachodnich Wrotach Baldura, w zamian oferując 500 szt. złota. Jeśli trochę go przyciśniesz, gnom dorzuci jeszcze swój "magiczny przedmiot". Przystań na ofertę. Do Komnaty Cudów udaj się w nocy, kiedy nie będzie tam już żadnych strażników. Zabierz teleskop z zamkniętego schowka w jednym z filarów i odnieś Brevlikowi. W kwestii nagrody nic się nie zmieni; otrzymasz 5500 PD, 500 szt. złota i Różdżkę Błyskawic.

Zleceniodawca: Arkion, Dom Arkiona
Cel: zdobycie ciała człowieka
Nagroda: 1800 PD, 250 szt. złota
Opis: Kolejne proste zadanie. Będąc w którejś z dzielnic zejdź do kanałów i poszukaj ludzkiego ciała (nie powinno ci to zając zbyt dużo czasu). Oddaj go Arkionowi, a zyskasz 1800 PD i 250 szt. złota. UWAGA! To zadanie najlepiej zrobić dopiero po wypełnieniu questu dla Nemphre - inaczej nekromantka nie będzie chciała z tobą rozmawiać!

Zleceniodawca: Narlen, Gildia Złodziei
Cel: obrabowanie domu
Nagroda: 100 szt. złota
Opis: W czasie pobytu w budynku Gildii Złodziei twojego łotrzyka zaczepi Narlen i zaproponuje skok na jeden z domów w dzielnicy północno-wschodniej. Twoją rolą będzie jedynie stanie na czatach i ewentualnie zaalarmowanie kompanów odwalających mokrą robotę. Aby skok doszedł do skutku, twój złodziej musi się spotkać z Narlenem po zmroku pod gospodą "Pod Napuszonym Jesiotrem" w północno-wschodnich Wrotach. Pamiętaj jednak by reszta drużyna obserwowała spotkanie z odległości, inaczej Narlen wycofa się z umowy. Kiedy złodziej wejdzie do domu położonego obok gospody, stań w cieniu i czekaj na rozwój wydarzeń. Po chwili pojawi się Najemnik Płomiennej Pięści i zapyta co robisz na ulicy o tak późnej porze. Zaalarmuj towarzyszy (odpowiedź 1) i "nurkuj w mrok". Jeśli dobrze się ukryjesz, najemnik po chwili odejdzie. A ty wracaj razem z drużyną do gildii po swoją działkę.

Zleceniodawca: Narlen, Gildia Złodziei
Cel: kradzież Kamienia Łotrzyków
Nagroda: 3 perły
Opis: Po pomyślnym zakończeniu pierwszej operacji, Narlen ma dla twojego złodzieja kolejne wyzwanie - tym razem trzeba wykraść Kamień Łotrzyków z domu Gantolondana mieszkającego w południowo-wschodnich Wrotach. Podobnie jak za pierwszym razem na spotkanie z Narlenem (przy gospodzie "Ostrze i Gwiazdy" w południowo-wschodnich Wrotach) ma się wybrać sam złodziej. Potem krótki spacerek, Narlen otwiera drzwi i staje na czatach, zaś twój łotrzyk bierze się do roboty. Klejnot jest schowany w szafce na pierwszym piętrze. Odgłosy otwieranego domu mogą obudzić Gantolondana; możesz udawać kota lub zabić właściciela domu - nie będzie to miało (o dziwo) wpływu na pomyślność questa. Z klejnotem w kieszeni wracaj do siedziby gildii, gdzie za dobrze wykonaną robotę otrzymasz 3 perły oraz pełnoprawne członkostwo w gildii.

Zleceniodawca: Alatos, Gildia Złodziei
Cel: kradzież części statku powietrznego
Nagroda: 4000 PD
Opis: Shandalar - miejscowy czarodziej - wynalazł sposób na stworzenie podniebnych statków. Komponenty do tego, które ma przekazać, chwilowo są trzymane w willi jego przyjaciela, Oberona. Halruaańczycy nie życzą sobie, by w każdym porcie cumował powietrzny statek, dlatego przysłali agenta Resara, by najął kogoś z gildii i ukradł owe komponenty. Oczywiście musisz to zrobić przed upływem 10 dni, po których nastąpi przekazanie składników. W tym celu udaj się do centralnej dzielnicy, do domu Oberona. Plany możemy zdobyć na dwa sposoby: przez rzeź absolutną (chyba nie trzeba tłumaczyć) lub wysyłając łotrzyka by zatrudnił się jako sprzątający u Glanmarie. Następnie każ mu wypić Miksturę Niewidzialności i udać się na trzecie piętro willi. W pokoju po lewej w szafce znajdują się wszystkie trzy rzeczy: Posąg Delorny, Kawałek artefaktu Helshary i Księga Magii Delorny. W momencie kradzieży siostry cię zaatakują - nie przejmuj się tym, łyknij drugą Miksturę Niewidzialności i dłuuuuga na zewnątrz. Następnie wraz z kompanami wróć do gildii. Tu pojawia się problem, bo halruaański mag nie chce mieć żadnych świadków. Jeśli wykonałeś oba zadania dla Narlena, to ten zasztyletuje Resara zanim mag zdąży wypowiedzieć jakąkolwiek inkantacje. W przeciwnym wypadku czeka cię walka z Resarem, ale nie powinno być większych problemów z jego pokonaniem. Za wykonanie zadania otrzymasz 4000 PD. Niestety, oprócz tego co zostawił po sobie Halruaańczyk, nie dostaniesz nic więcej.

Zleceniodawca: Ordulinian, Czarodziejskie Rozmaitości
Cel: zdobycie pierścienia z onyksem Nephre i amuletu z krwawnikiem Arkiona
Nagroda: 3500 PD, Szatę Łotrzyka
Opis: Zadanie najlepiej wykonać po skończeniu questów dla Nemphre i Arkiona - więcej na tym zyskasz. Kiedy wypełnisz powyższe zadania zabij Nemphre, a pierścień i amulet zanieś Ordulinianowi w Czarodziejskich Rozmaitościach - dostaniesz 3500 PD i Szatę Łotrzyka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.