Candlekeep

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Solucja - Candlekeep
  1. Koszary
  2. Dom (w środku zabójca)
  3. Dom iluzjonisty
  4. Dom chorych
  5. Hull
  6. Jondalar
  7. Reevur
  8. Świątynia Oghmy
  9. Dreppin
  10. Dom (w środku zabójca)
  11. Phlydia
  12. Imoen
  13. Gorion

Stoisz właśnie przed gospodą Winthropa z garścią złota w ręku i zamiarem kupienia ekwipunku - tak właśnie rozpoczyna się twoja historia. Wejdź do środka i pogadaj z karczmarzem. Kup taki ekwipunek, jaki uważasz za najbardziej stosowny. Do tego kup jeden pęk bełtów, przydadzą się za chwilę. Porozmawiaj jeszcze z Firebeardem; mag poprosi cię o przyniesienie zwoju identyfikacji od Tethorila. Zajmiesz się tym później. Wyjdź z gospody.

Ruszaj w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Zwiedzanie Candlekeep rozpocznij od koszar (1). Oddaj Fullerowi bełty - dostaniesz trochę złota lub Sztylet +1 (jeśli masz wysoką charyzmę). Z jednej ze skrzynek zabierz antidotum i miecz Hulla. Opuść koszary.

Kolejny twój przystanek to "sypialnia" (2). W środku czyha zabójca, jest jednak słaby. Po opuszczeniu pomieszczenia zagadnie cię jeden z mnichów i zapyta co się stało. Idź dalej.

W 3 zagadnie cię Strażnik Bramy. Będzie cię nakłaniał byś spotkał się z iluzjonista Obe, który nauczy cię podstaw walki drużynowej. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z BG powinieneś się zgodzić i postępować zgodnie ze wskazówkami Obe. Weteranom także może przydać się trening, jednak odbycie go nie jest konieczne (zwłaszcza że twoja postać nie odczuje żadnych korzyści materialnych czy zastrzyku PD).

W 4 mieszkają chorzy i ranni. Jeśli odpowiednio poprowadzisz rozmowę z kapłanem Oghmy, dostaniesz miksturę leczenia.

Kawałek dalej napotkasz Hulla (5). Żołnierz zapomniał zabrać z koszar swój miecz; oddaj mu go a zyskasz kilka złotych monet.

Przy 6 spotkasz Jondalara i Erica. Przejdziesz teraz trening walki; obaj będą cię atakować, jednak nie mogą ci zadać obrażeń. Kiedy trafisz któregoś (obojętnie czy magią czy fizycznie) pogratulują ci i odejdą.

Przez te wszystkie obowiązki zapomniałeś o obietnicy danej Reevurowi (7). Pogadaj z krasnoludem i wejdź do budynku; wybij wszystkie szczury i ponownie porozmawiaj z Reevurem. Kolejne zadanie skończone.

W 8 znajduje się świątynia Oghmy. Możesz tutaj skorzystać ze standardowych umiejętności leczniczych lub złożyć ofiarę, co poprawi twoją reputację; w chwili obecnej nie masz jednak wystarczającej ilości złota na to "przedsięwzięcie".

Niedaleko stoi Dreppin (9), proszący cię o małą przysługę. Zabierz ze stogu siana książkę i oddaj ją Phlydii (11) - dostaniesz parę błyskotek, które możesz sprzedać u Winthropa. Wróć do Dreppina i oddaj mu miksturę znalezioną w koszarach - otrzymasz za to 50PD.

Wejdź do domu oznaczonego numerem 10; spotkasz kolejnego zabójcę, ale tak jak w poprzednim przypadku nie stanowi on żadnego wyzwania. Wyjdź na zewnątrz i uspokuj zaniepokojonego mnicha. Udaj się na dziedziniec.

Poszukaj tam jegomościa w czerwonej szacie - to poszukiwany przez ciebie Tethoril. Zabierz od niego zwój identyfikacji i oddaj go Firebeardowi, wciąż przebywającemu w gospodzie. W czasie zwiedzania dziedzińca na pewno spotkałeś Imoen (12) - siostra wspomni coś o jakiejś podróży, jednak nie dowiesz się zbyt wiele. Teraz zajmij się ostatnimi przygotowaniami i udaj się do Goriona (13). Razem opuścicie Candlekeep.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.