Powrót do Candlekeep

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Solucja - Candlekeep - powrót
  1. Strażnik Bramy
  2. Cadderly
  3. Siedziba Płomiennej Pięści
  4. Tiax
  5. Tawerna
  6. Dom Sunina
  7. Sklep
  8. Budynek Ligi Kupieckiej
  9. Posiadłość

Ach, Candlekeep... po kilku miesiącach tułaczki po Wybrzeżu Mieczy powracasz do rodzinnego miasta. Bynajmniej nie na zasłużone wakacje.

Zanim jednak ponownie wejdziesz do miasta-twierdzy oddaj strażnikowi bramy (1) księgę otrzymaną od Księcia Eltana. Koło przejścia prowadzącego do biblioteki spotkasz Cadderly'ego, starego przyjaciela Goriona. Rozmowa jednak do niczego szczególnego nie prowadzi.

Przy 3 spotkasz Hulla. Możesz go poprosić o podarowanie ci jednego ze swoich antidotów.

Jeżeli potrzebujesz uzupełnić zapasy, zawsze możesz wpaść do gospody starego, dobrego Winthropa (4).

Koniecznie odwiedź kwatery kapłanów (5). Przyciśnij kapłana stojącego nad ciałem kota, a okaże swoją prawdziwą tożsamość. Wykończ sobowtórniaka i udaj się do Wielkiej Biblioteki (6).

Na parterze spotkasz Karana. Opowie o jakimś dziwnym mnichu imieniem Koveras i odejdzie. Na drugim piętrze zaczepi cię ów mnich i w imię przyjaźni z Gorionem podaruje ci pierścień - przyjmij dar. Przejdź na trzecie piętro. Tutaj, w pokoju na północny-zachód od schodów rezydują przywódcy Żelaznego Tronu: Rieltar Anchev, Brunos Costak, Tuth i Kestor. Możesz ich zabić lub zostawić w spokoju, przy czym lepszym rozwiązanie będzie zabójstwo (nawet jeśli ich nie zabijesz to po spotkaniu ze strażnikiem zostaniesz oskarżony o morderstwo - jest to błąd gry), dzięki któremu zyskasz trochę PD i sporo łupów. Zabij ich jednak dopiero po zwiedzeniu czwartego i piątego pietra. Na czwartym spotkasz Shistala. Jeśli będziesz zadawał zbyt dużo pytań zdenerwuje się i zamieni w większego sobowtórniaka. Na piątym poziomie twierdzy natkniesz się na Piato. Stary przyjaciel poprosi cię o sprawdzenie skrzyni Goriona. Znajdziesz w niej trochę złota i list, z którego dowiesz się nieco nt. swojego boskiego pochodzenia. Na szóstym piętrze nie ma nic ciekawego. Wróć więc na trzecie i wykończ przywódców Żelaznego Tronu. Kiedy spotkasz strażnika zostaniesz oskarżony o morderstwo i wtrącony do więzienia. Po chwili przyjdzie Ulraunt i powie ci o przyszłości, która nie rysuje się w zbyt różowych barwach. Kiedy Ulraunt odejdzie, odwiedzi cię Tethoril. Mnich nie jest zadowolony z takiego obrotu spraw i zaproponuje ci ucieczkę. Zapytaj o Koverasa - okazuje się, że imię to pisane wspak daje Sarevok! Zgódź się na ofertę Tethorila, który przeteleportuje cię do katakumb pod Candlekeep.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.