Doki

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Solucja - Wrota Baldura - Doki
  1. Entilis
  2. Tawerna
  3. Dom Cordyra
  4. Magazyn (bazyliszek)
  5. Magazyn (Noralee)
  6. Larriaz
  7. Dom Ghoraka
  8. "Pochyłą Latarnia"
  9. Budynek kapitanatu
  10. Siedziba Żelaznego Tronu
  11. Ogrzy magowie
  12. Dom Pani Wód

Tuż przy wejściu zaczepi cię Entilis. Jeśli twoja reputacja jest większa niż 7 spotkanie zakończy się przyjaźnie. W przypadku reputacji równej lub mniejszej niż 7 będziesz musiał walczyć. Jego pokonanie nie powinno jednak sprawić żadnych kłopotów.

Budynek 2 to tawerna; spotkasz tam kilku pijanych marynarzy i standardową ofertę jak na taki lokal. To wszystko.

W domu 3 mieszka Cordyr. Jeśli twoja reputacja mieści się w przedziale 1-7 dostaniesz małe zadanie.

Wchodząc do magazynu (4) spotkasz uciekającego człowieka. Wykrztusi z siebie, że w magazynie jest bazyliszek i zwieje. A więc to o tym magazynie opowiadał Nadarin. Zabij stwora i wracaj do południowo-wschodnich Wrót po nagrodę.

W kolejnym budynku (5) spotkasz Noralee. Kobieta poprosi cię o wykonanie małego questu.

W domu 6 natkniesz się na sirinę imieniem Larriaz. Została ona przyciągnięta do Wrót Baldura jako atrakcja, jednak udało się jej wyswobodzić i zabić rodzinę porywacza. Zbyt długo okres bez wody doprowadził Larriaz na skraj śmierci. Możesz patrzeć jak umiera, lub skrócić jej cierpienia i dobić sirinę.

7 to dom Ghoraka, człowieka, który przez klątwę stał się nieumarłym. O tym jak mu pomóc możesz przeczytać niżej.

Zajrzyj do "Pochyłej Latarni" (8), statku zamienionego na dom uciech. Penetrując kolejne poziomy statku spotkasz Desretę i Vay-yę. Zaczną coś bredzić o entropii, po czym zaatakują. Nie są bardzo trudnymi przeciwniczkami, ale lepiej ich nie lekceważyć. Przy ciele Desrety znajdziesz bardzo cenne Rękawicy Siły Ogra: Ręce Takkoka. Jeszcze niżej spotkasz Yago, maga związanego z zadaniem dla Brielbary.

Kierując się w kierunku wschodniej części dzielnicy wejdź do budynku kapitanatu (9). Pogadaj z kapitanem portu, który chętnie udzieli ci kilku informacji nt. Żelaznego Tronu.

Budynek 10 wygląda dosyć niepozornie. Jeśli jednak zajrzysz do środka, zobaczysz pięciu ogrzych magów, łasych na nagrodę za twoją głową (wynoszącą już 10000 szt. złota!). Musisz przekonać ogry, że chciwość nie popłaca, przy okazji samemu zdobywając trochę cennych łupów.

Wieża oznaczona 11 to siedziba Żelaznego Tronu. To jest właśnie miejsce, dla którego przybyłeś do Wrót Baldura. Na razie jednak zostaw je w spokoju, ponieważ odwiedzenie Tronu mocno posunęłoby akcje do przodu, a przecież nie zwiedziłeś jeszcze całego miasta. Ale nie martw się, wrócisz tu już niedługo...

Ostatnim miejscem jakie powinieneś zwiedzić jest Świątynia Umberlee (11). Zapamiętaj to miejsce, bo będziesz do niego często wracał (pomoc Lothanderowi, zadaie Tremaine'a). A teraz przejdźmy do opisu zadań.

Zadania

Zleceniodawca: Cordyr, Dom Cordyra
Cel: zabicie sirin
Nagroda: Reputacja 1-7: 1000 PD, reputacja +1; Reputacja 8-20: zwój z czarem Przyspieszenie
Opis: To zadanie otrzymasz tylko, jeżeli twoja reputacja jest większa niż 14. Sam quest jest bardzo prosty i prawdopodobnie juz go wykonałeś - chodzi o zabicie sirin z plemienia Sil, które spotkałeś na północ od latarni morskiej. Jeśli zrobiłeś to w czasie zwiedzania poprzedniej lokacji, od razu zgłoś się do Cordyra po nagrodę - to co dostaniesz również będzie zależeć od twojego obecnego stopnia reputacji.

Zleceniodawca: Noralee, Magazyn
Cel: odnalezienie rękawic należących do Noralee
Nagroda: Reputacja 8-14: 1000 PD, 45 szt. złota, reputacja +1; Reputacja 15-20: 1000 PD, 2 Mikstury Infrawizji, reputacja +1
Opis: Noralee poprosi cie o małą przysługę, ale tylko jeśli twoja reputacja wynosi 8 lub więcej. Podczas pracy zgubiła swoje rękawice. Znajdziesz je w jednej ze skrzyń leżących obok Świątyni Umberlee. Alternatywnie możesz jej oddać tą parę rękawic, którą nosił ogr Larze ze "Spłonionej Syreny" i dopiero później zabrać te ze skrzyni. Za pomoc zostaniesz wynagrodzony wedle obecnego stopnia reputacji.

Zleceniodawca: Ghorak, Dom Ghoraka
Cel: zdjęcie z Ghoraka klątwy
Nagroda: 1000 PD, reputacja +1
Opis: Zamieniony w nieumarłego Ghorak poprosi cię o pomoc w zdjęciu z niego klątwy. Na początek udaj się do gospody "Pod Trzema Baryłkami" nieopodal pałacu książąt. Wejdź na pierwsze piętro i zabierz czaszkę Kerepha ze skrytki za obrazem, wiszącym północno-zachodnim rogu pokoju. Następnie wybierz się do Domu Pani w zachodnich Wrotach. Oddaj czaszkę Agnasii, a zyskasz 1000 PD, zaś reputacja wzrośnie o 1. Wróć do Ghoraka. Po rozmowie zombie zamieni się z powrotem w człowieka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.