Nashkel

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Solucja - Nashkel
  1. Gospoda
  2. Sklep
  3. Berrun Ghastkill
  4. Świątynia
  5. Oublek
  6. Garnizon
  7. Tawerna
  8. Dom żony Józefa
  9. Edwin
  10. Noober
  11. Skrytka
  12. Posiadłość

Oto cel twojej podróży - Nashkel. Skieruj się do gospody (1). Przed wejściem zagadnie cię oficer Bardolan i zapyta co tu robisz - oczywiście kłamanie nie ma sensu. Wejdź do gospody - czeka tam na ciebie Neira, kolejna płatna zabójczyni. Poślij ją do stwórcy i zabierz rzeczy. Możesz wreszcie zakosztować odpoczynku po długiej podróży lub spróbować miejscowych trunków, po czym kontynuuj zwiedzanie Nashkel.

W 2 znajduje się mały sklep, możesz tam uzupełnić swój ekwipunek. Ponadto sprzedawca szuka skór śnieżnych wilków - za każdą jest gotów zapłacić 500szt. złota. Warto o tym pamiętać podczas dalszych podróży.

Przy 3 spotkasz burmistrza miasta, Berruna Ghastkilla. Opowie on o problemach w kopalni na wschodzie - oczywiście twoim kolejnym zadaniem będzie zbadanie jej niższych poziomów.

Przechodząc obok cmentarza, powinieneś zwrócić uwagę na jeden z nagrobków - mianowicie po kliknięciu nań pojawi się tajemnicza postać o imieniu Daer'Ragh i ostrzeże przed kolejnymi próbami kliknięcia. Jeżeli jednak go nie posłuchasz, pojawi się ponownie przyzywając tym razem kilku strażników feniksa - jest to jedna z trudniejszych walk w grze, dlatego radzę ją sprowokować dopiero pod koniec gry.

Odwiedź miejscowa świątynie (4). Kup od kapłana Nolina zwój "Zamiany Kamienia w Ciało". Przyda się już niedługo.

Przy 5 spotkasz Oubleka - grubas pomyli cię z najemnikiem Szarym Wilkiem i będzie chciał wręczyć 200 szt. złota; możesz je przyjąć lub powiedzieć kim jesteś - w drugim przypadku reputacja zwiększy się o 1, no i zgarniesz trochę PD.

W 6 mieści się garnizon amnijskich żołnierzy. Nie ma tam nic ciekawego do roboty.

Tuż pod garnizonem stoi rashemeński łowca, Minsc. Od uderzenia w głowę jest trochę pomylony, ale bardzo dobrze włada bronią; przyłączy się do drużyny, jeśli obiecasz mu pomoc w odbiciu jego "wiedźmy" Dynaheir z Twierdzy Gnolli. Przystań na układ, a zyskasz świetnego woja w sam raz na pierwszą linię.

Udaj się do tawerny (7), gdzie spotkasz samego Vola. Bard opowie ci o kłopotach w kopalni oraz o zajściu z kapitanem Brage'em.

Idź do domu nr 8. Napotkanej kobiecie obiecaj porozmawiać z jej mężem Józefem

Na moście (9) spotkasz Edwina, najlepszego chyba maga w grze. Przyłączy się na stałe, o ile obiecasz mu pomoc w zabiciu czarodziejki Dynaheir... jak już się pewnie domyślasz, kłóci się to z interesem Minsca, dlatego staniesz teraz przed wyborem, czy wolisz mieć w drużynie świetnego woja, czy świetnego czarodzieja. Decyzję najlepiej podejmij sam.

Przy 10 spotkasz Noobera. Jest to straszny gaduła, co chwilę zagaduje któregoś z członków drużyny. Najlepiej przystań na chwilę i konsekwentnie klikaj "koniec rozmowy". Po chwili Nooberowi skończą się tematy, a ty w łatwy sposób zarobisz 400PD.

Udaj się do 11. W skrytce na polu (dokładnie w miejscu o współrzędnych x-188 y-2744, by wywołać informacje o współrzędnych naciśnij "L") znajdziesz Zbroję Płytową z Ankhega oraz perłę - chyba nie muszę mówić, że warto poświęcić chwilę, żeby odnaleźć tą skrytkę.

Na koniec odwiedź posiadłość (12) na północy miasta. Przeszukaj dom, możesz trafić na kilka ciekawych rzeczy. To juz koniec ciekawostek odnośnie samego Nashkel, teraz wybierz się na jarmark.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.