Pałac książąt

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Solucja - Pałac Książąt
  1. Dom Rinnie
  2. Petrine
  3. Świątyni Helma
  4. Dom Jardaka
  5. Ramazith
  6. "Pod Trzema Baryłkami"

Już przy wejściu zostaniesz powiadomiony, że pałac nie stoi otworem dla zwykłych mieszczan tudzież najemników będących przejazdów. Cóż, nie dane ci będzie zwiedzić miejsce, gdzie zapadają najważniejsze decyzje o przyszłości Wrót Baldura. Chociaż kto wie, kto wie...

Na początek odwiedź Rinnie (1). Elfka pisze balladę o Rzece Jednorożca i potrzebuje małej pomocy. Oczywiście zgódź się pomóc.

Zaraz obok następnego (2) domu kręci się Petrine. Dziewczynka poprosi o małą przysługę. Cóż nie sposób odmówić.

Przy 3 znajduje się Świątynia Helma. Oferuje standardowe usługi lecznicze.

Kolejny dom to mieszkanie Jardaka (4). Na parterze spotkasz jego sługę, Drelika. Głupiec rozpocznie walkę - nie ma szans. Na piętrze natkniesz się na samego Jardaka, również chcącego pozbawić cię głowy za wtargnięcie do jego domu. Ten zna się lepiej na władaniu orężem, ale i tak nie powinien sprawić kłopotów doświadczonej drużynie poszukiwaczy przygód. Po walce koniecznie zabierz ze zwłok Jardaka jego hełm, jeden z najlepszych w grze.

Przy wieży (5) zaczepi cię Ramazith. Mag chętnie nająłby cię do pewnego niebezpiecznego zadania. Więcej na ten temat niżej.

Na koniec odwiedź tawernę "Pod Trzema Baryłkami". Wejdź na piętro i odszukaj czaszkę, związaną z questem dla Ghoraka. Z kolei piętro wyżej napotkasz szlachciankę imieniem Areana, oferującą dużo złota za wykonanie prostego zadania - podbij trochę cenę i zgódź się. Tyle atrakcji jeśli chodzi o tą dzielnicę, przyjrzyjmy się bliżej zadaniom.

Zadania

Zleceniodawca: Rinnie, Dom Rinnie
Cel: zdobycie "Historię Rzeki Jednorożca"
Nagroda: Reputacja 1-14: 400 PD, 80szt. złota; Reputacja 15-20: 900 PD, zwój Ochrony przed Trucizny
Opis: Bardka Rinnie szuka wiarygodnego źródła wiedzy o Rzece Jednorożca. Wystarczy dostarczyć jej jeden egzemplarz "Historii Rzeki Jednorożca" (jeden znajdziesz na ostatnim piętrze wieży Ramazitha) by zgarnąć nagrodę. Po raz kolejny postacie zbliżone heroicznym ideałom będą miały lepiej.

Zleceniodawca: Petrine, stoi przed domem Bheraka
Cel: zdobycie pierścienia
Nagroda: Oddanie Petrine pierścienia: 500 PD; Zabicie kota: Reputacja 1-7: Płaszcz Ochrony +1, Reputacja -1; Reputacja 8-20: 400 PD, Reputacja +1
Opis: Dziewczynka imieniem Petrine poprosi cię o przyniesienie pierścienia, który zostawiła w domu wuja - jeśli przyniesiesz pierścień, jej kot prawdopodobnie do niej wróci. Wejdź do domu i pogadaj z Bherenem. Będzie narzekał na kota. Możesz teraz z szafki na górze zabrać pierścień i oddać go Petrine (500 PD) lub zabić kota, za co Bheren wynagrodzi cię wedle reputacji. Po zabiciu kota rozmowa z Petrine kończy się obniżeniem reputacji o 1.

Zleceniodawca: Ramazith, stoi pod swoją wieżą
Cel: przyprowadzenie do wieży nimfy lub uwolnienie ją
Nagroda: 2000 PD, pukiel włosów nimfy
Opis: Czarodziej Ramazith poprosi cię o przyprowadzenie do niego nimfy, którą więzi jego kolega po fachu, Ragefast. W celu spotkania się z czarodziejem wybierz się do jego domu, w zachodnich Wrotach. Ragefast nie ma zamiaru rozstawać się z nimfą, będzie więc musiał rozstać się z życiem. Porozmawiaj z nimfą. Możesz ją teraz uwolnić, lub zaprowadzić do Ramazitha. Lepiej jednak ją uwolnić, za co nimfa podaruje ci pukiel swoich włosów (który za 100 szt. złota można wymienić w "Czarodziejskich Rozmaitościach" na Płaszcz Nimfy). Wróć do Ramazitha, który już dowiedział się o zdradzie. Zabij go na miejscu, zanim zdąży rzucić czar i uciec na ostatnie piętro wieży. Na górze możesz znaleźć Grimuar Inteligencji: Wolumin Jasnych Myśli, dlatego warto wspinać się kilka te pięter, nawet jeżeli juz zabiłeś Ramazitha. Po drodze będziesz musiał stawić czoła strażnikom, kolejno: 2 galeretom musztardowym, 5 Ghastom, 6 elitom hobgoblinów i 6 koboldom weteranom. Kosztowało to trochę wysiłku, ale było warto.

Zleceniodawca: Areana, 2 piętro gospody "Pod Trzema Baryłkami"
Cel: zabicie Cyrdemaca
Nagroda: 500 szt. złota
Opis: Szlachcianka Areana zaoferuje 2000 szt. złota za pozbycie się osobnika imieniem Cyrdemac, przebywającego w gospodzie "Elfia Pieśń" we wschodnich Wrotach. Jeśli chcesz możesz podbić cenę do 4000 szt. Udaj się tam i zakatrup ofiarę - nie będzie stawiał zbyt dużego oporu. Wróć do Areany. Okazuje się, że szlachcianka nie ma obiecywanych pieniędzy - dostaniesz jedynie 500 szt. złota. W ramach rekompensaty za "trudy" zadania, możesz przyjść do niej jeszcze 4 razy, zabierając po 500 szt. złota za każdym razem - jednak jest równoznaczne ze spadkiem reputacji. Jeśli przyjdziesz do niej po 10 dniach, zobaczysz jak najmuję zabójcę znanego jako Tor Lobo. Zabij go. Koniec zadania.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.