Powrót do Wrót Baldura

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Wrota Baldura, powrót

Jako że Wrota Baldura poznałeś już niemal perfekcyjnie w rozdziale 5, nie będę tu zamieszczał map poszczególnych dzielnic. Zwłaszcza że do zrobienia jest naprawdę niewiele.

Na początek porozmawiaj z Husamem. Opowie ci parę ciekawostek i odejdzie, zaznaczając, że można go znaleźć w "Spłonionej Syrenie" w północno-wschodnich Wrotach. Udaj się teraz na uliczkę na wschód od gospody "Elfia Pieśń". Zaczepi cię tam Tamoko. Wojowniczka nie chce rozmawiać w tym miejscu i poprosi cię o spotkanie pod główną kwatera Płomiennnej Pięści w południowo-zachodniej części miasta. Udaj się tam. Niestety nim zdążysz się spotkać z Tamoko, zostaniesz aresztowany przed Przywódcę Płomiennej Pięści. Nie stawiaj oporu, gdyż to tylko pogorszy twoją sytuację. Oficer odprowadzi cię przed oblicze Angelo Dosana, nowego szefa Płomiennej Pięści (jak już się pewnie dowiedziałeś, Scar został zabity, a Książe Eltan jest konający). Angelo każe zabić jednego z członków drużyny, natomiast resztę karze umieścić w lochu z dzieciobójcą Nebem. Rozmawiaj cierpliwie z szalonym gnomem, który zada ci zagadkę. Jeśli odpowiesz 33, Neb tajnym wyjściem wyprowadzi cię na zewnątrz. Teraz kiedy spotkasz jakiegoś Najemnika Płomiennej Pięści, będziesz przez niego atakowany. Nie walcz z nimi (kończy się to poważnym spadkiem reputacji i wrogim nastawieniem reszty społeczeństwa); kiedy jakiegoś zobaczysz - uciekaj. Przed siedzibą Płomiennej Pięści pogadaj z Tamoko. Wojowniczka opowie ci o Sarevoku i poprosi o zabicie jej konkurentki do serca twego brata - Cythandrii. Na razie udaj się do kwater Pięści. Rozpraw się z Benjy'm i resztą najemników. Wejdź na piętro i pogadaj z Kentem. Dezerterujący najemnik podejrzewa książęcego lekarza, Rashada, o pogarszanie stanu zdrowia Eltana. Porozmawiaj z Rashadem - okaże się, że to kolejny sobowtórniak. Teraz pogadaj jeszcze z księciem, a zostaniesz poproszony o zabranie go do jego przyjaciela kapitana portu, przebywającego w budynku kapitanatu w dokach. Zanieś księcia, a zyskasz trochę PD. Skoro już jesteś w dokach, to wpadnij z wizytą do siedziby Żelaznego Tronu i udaj się na ostatnie piętro, po drodze mijając kilku byłych współpracowników organizacji - możesz ich puścić wolno lub zabić. Na ostatnim piętrze czeka Cythandria i dwa ogry; walka jest banalnie łatwa. Zabierz listy, które miała przy sobie kobieta, a dowiesz się o planowanym zabójstwie dwóch pozostałych przy życiu Wielkich Książąt. Udaj się do Głębokich Piwnic (możesz się tam dostać przez kanały lub "Spłonioną Syrenę" w północno-wschodnich Wrotach). Pośrodku pomieszczenia spotkasz parę zabójców, Slythe'a i Kristin. Zabij ich, a z ciała Slythe'a zabierz zaproszenia na koronacje Sarevoka i świetny Krótki Miecz Ciosów w Plecy. Ruszaj do książęcego pałacu. Okaż Billowi zaproszenia i wejdź do środka, gdzie jeszcze raz zostaniesz poproszony o zaproszenie. Teraz przygotuj się na ciężką walkę i wejdź do pomieszczenia, w którym odbywa się ceremonia. Nagle, w trakcie przemówienia Sarevoka, część szlachciców przemieni się w sobowtórniakami. Musisz się ich tak szybko pozbyć, by przynajmniej jedno z Wielkich Książąt zostało przy życiu. Po walce pokaż skrupultanie zbierane dowody przemiawiające na niekorzyść Sarevoka. Twój zdenerwowany braciszek postanowi wszystkich zabić, ale oczywiście mu się to nie uda. Kiedy zadasz Sarevokowi poważne rany, ucieknie. Z pomocą przyjdą ci książęta, które przeteleportują drużynę w to samo miejsce, w które uciekł Sarevok. Okazuje się nim być Gildia Złodziei Cienia. Zaptany złodziej stwierdzi, że twój brat uciekł po schodach do labiryntu. Podążaj za nim.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.