Wykopaliska

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate

Solucja - Wykopaliska
  1. Laryssa i Brage
  2. Charleston Nib
  3. Bar'uk
  4. Grupa gnolli

Jedna ze spokojniejszych lokacji w grze. Gdzieniegdzie możesz spotkać no najwyżej małe grupki hobgoblinów lub wilków.

Podążaj do 1. Tam spotkasz Laryssę, krewną kapitana Brage'a, człowieka za głowę którego amnijscy strażnicy wyznaczyli cenę. Kobieta ostrzeże cię przed spotkaniem z nim i odejdzie. Jeśli jednak powiesz jej że masz zamiar zabić Brage'a, zaatakuje i będziesz musiał ją zabić. Kiedy skończysz konwersacje nadejdzie sam zainteresowany. Były kapitan nashkelskiej straży zada ci zagadkę - jeżeli odpowiesz prawidłowo (śmierć) będziesz mógł zabrać go do świątyni Helma w Nashkel (1000 PD, reputacja +1, a także ekwipunek Brage'a: miecz i mikstura). Jeśli odpowiesz nieprawidłowo czeka cię niezbyt ciężka walka. Zbierz ekwipunek, a ciało Brage'a oddaj Oublekowi kręcącemu się niedaleko koszar w Nashkel - dostaniesz 500 PD i 250 szt. złota. Jak zapewne zauważyłeś skończenie questu pierwszym sposobem jest nieco bardziej opłacalne.

W 2 spotkasz Charlestona Niba, naukowca prowadzącego badania grobowca jakiejś tajemniczej pradawnej rasy. Człowiek poprosi cię o popilnowanie wykopalisk. Niemalże natychmiast po odejściu archeologa pojawi się Gallor i zaproponuje zabicie Niba. Masz teraz dwa wyjścia:

  1. Zgadzasz się na propozycje Gallora. Rozmawiasz z Charlestonem i wchodzicie do grobowca. Na miejscu kopacze wpadają w szał - zabijasz ich, po czym mordujesz Niba (przy okazji zanotujesz spadek reputacji). Ze skrytki zabierasz posążek i oddajesz go Gallorowi. Ten odda ci 900 szt. złota i zniknie. A twoja reputacja obniży się jeszcze o 2.

  2. Odrzucasz propozycje Gallora i gadasz z Charlestonem - wchodzicie do grobowca. Kopacze pracujący w kopalni wpadają w szał - zabijasz ich i rozmawiasz z Nibem. Za wykonanie zadania otrzymujesz 1000 PD, 50 szt. złota, zaś reputacja zwiększa się o 1. Możesz teraz opuścić grobowiec i puścić ten quest w niepamięć. Ale możesz także zabrać ze skrytki posążek - wtedy po opuszczeniu podziemi natkniesz się na Siewcę Zagłady, potwora zesłanego przez samego Kozaha. Nie jest on łatwym przeciwnikiem, ma jednak jeden słaby punkt - nie ma odporności na magię. Wystarczy że twój mag zacznie bombardować Siewcę czarami ofensywnymi, aby na twoje konto powędrowało dodatkowe 4000 PD.

Przy 3 natkniesz się na hobgoblina imieniem Bar'uk. Spotkanie skończy się wymianą żelaznych uprzejmości. Uważaj na ukrytych w krzakach weteranów koboldów - potrafia napsuć krwi zwłaszcza na niższym poziomie.

W okolicy 4 kręci się grupa gnolli - procedura standardowa. Po walce możesz opuścić lokacje, nie znajdziesz tu już nic ciekawego.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.