Enklawa Sendai

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Enklawa Sendai
  1. Dom drwala
  2. Groby
  3. Drowy
  4. Wejście

Swoją przygodę w poszukiwaniu mrocznej elfki imieniem Sendai rozpoczynasz w lesie, gdzieś nieopodal wejścia do jej schronienia. Na początek wypytaj miejscowego drwala o Pomiot Bhaala - stwierdzi, że nie wie, o co chodzi, ale widział kręcących się w okolicy ciemnoskórych elfów. W jego domu znajdziesz wiele przydatnych przedmiotów, m.in. Runę Clangeddina, dzięki której możesz ulepszyć Młot Runów. Wewnątrz możesz również spokojnie odpoczywać.

Udaj się na północ (2). Tam znajdziesz kilka dziwnych grobów... nie bacząc na nie, zmierzaj ku płd-zach. (3). Znajdziesz tam ciała zabitych, pośród których po chwili pojawi się kilka drowów, umbrowych kolosów i Matka Ula. Batalia będzie ciężka, ale powinieneś wyjść z niej obronną ręką. Odpocznij i wróć do drwala. Przyciśnij go, wspominając o grobach. Okaże się, że drwal i okoliczne zwierzęta to zakamuflowane drowy, które w tej chwili będą starały cię okrążyć. Przede wszystkim nie pozwól, by zlikwidowali twoich magów, którzy muszą przywołać do pomocy kilka stworzeń i zdjąć czary ochronne z elfiego czarodzieja. Walka znów będzie bardzo ciężka, jednak przy rozsądnym rozłożeniu wojowników na drowy i stałym leczeniu ich przez kapłana, powinieneś dać sobie radę. Z ciał drowów warto zbierać magiczną broń i zbroje, które później będzie można "upłynnić" w świątyni Waukeen w Amkethran. Po walce koniecznie odpocznij. Z pełnymi siłami udaj się do 4, gdzie teraz będzie znajdować się wejście do kryjówki Sendai. Strzeże je kilka mrocznych elfów, jednak nie powinny sprawić ci zbyt wielu problemów. Wejdź do środka. Przedtem zobaczysz jednak krótki przerywnik, na którym po raz pierwszy ujrzysz samą Sendai...

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Enklawa Sendai
  1. Przejście do kwatery straży
  2. Przejście do pieczary niewolników
  3. Przejście do pajęczego kokonu

Jaskinia jest zamieszkiwana przez mykonidy i pająki. Już przy wejściu zaatakują cię te pierwsze - pamiętaj by na początku zlikwidować 4 kolonie zarodników, inaczej będą produkować "grzyboludzi" w nieskończoność. Na grupę pająków natkniesz się nieco dalej, w okolicy mostu. Idź wciąż do przodu, przy platformie zaatakuje cię kilka drowów, jednak jest ich zbyt mało by stanowić realne zagrożenie. Wejdź do kwatery straży (1).

Wewnątrz natkniesz się na spory garnizon mrocznych elfów pod dowództwem Thelynn'ssa. Przeciwników jest sporo, jednak wbrew pozorom walka nie jest taka ciężka - zwłaszcza, jeśli wspomożesz się przyzwańcami. Z ciała dowódcy drowów koniecznie zabierz klucz, dzięki któremu otworzysz przejścia 2 i 3. Przy jego ciele znajdziesz również Amulet Szybkości Geparda i dwie Katany +2. Wróć do jaskini i wybierz jedno z dwóch przejść. W międzyczasie zobaczysz przerywnik, na którym Sendai nakazuje uwolnić swoich niewolników oraz "straż".

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Enklawa Sendai
  1. Przejście do holu
  2. Nadzorca
  3. Przejście do ostatniej platformy

Jest to jedna z dwóch dróg prowadzących do ostatniej platformy. Jak sama nazwa wskazuje, pieczara niewolników jest miejscem, gdzie zetkniesz się z cały i hordami derro i derro berserkerów, ślepych maszyn Nadzorcy. Jeśli nie masz ochoty podwyższyć poziomu swoich postaci (co można tutaj dosyć wydatnie uczynić, ponieważ dopóki drow żyje, będzie przyzywał nowych niewolników w nieskończoność), rzuć przyśpieszenie i goń Nadzorcę aż do punktu 2, nie zważając na ataki derro. Tam zaatakuj go wszystkimi wojownikami i zabij tak szybko, jak się da; jednocześnie, za plecami wojów ustaw czarodziejów taki sposób, by nie przyciągali zbyt dużej uwagi przeciwników, ale cały czas rzucali czary obszarowe w miejsce, skąd nadchodzą goniący cię niewolnicy. Kiedy Nadzorca zginie, możesz spokojnie zabrać się do eksterminacji pozostałych przy życiu derro, umbrowych kolosów i orogów. Po usłaniu zwłokami całej pieczary możesz spokojnie przeszukać kolejne truchła, wśród których znajdziesz wiele sztuk magicznej broni, złota i biżuterii, zaś przy samym Nadzorcy - Pełną Zbroję Płytową +1 i Topór Bojowy +3. Odpocznij. Możesz przejść do ostatniej platmormy (3) lub wrócić do holu (1).

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Enklawa Sendai
  1. Przejście do holu
  2. Lashar'ra
  3. Przejście do ostatniej platformy

Alternatywna droga przedostania się do ostatniej platformy. Lokacja ta to jedna wielka pajęczyna; odradzam jednak zbaczania z wyznaczonej po środku drogi, gdyż nici poza nią pełne są pułapek, które warto rozbroić dla uzyskania kilku PD - ale to już po oczyszczeniu lokacji.

Od samego początku będą cię atakować pająki - od zwykłych, aż po przenikające; uważaj zwłaszcza na te ostatnie, które mają bardzo nieprzyjemny zwyczaj teleportowania się na tyły twojej drużyny i atakowania magów. Twoim głównym celem tutaj jest zabicie Lashar'ry (2). Kiedy tylko ją zobaczysz, zabij tak szybko jak się da, ponieważ posiada zdolność przywoływania kolejnych pająków. Kiedy wyrżniesz w cień wszystkie pajęczaki, droga do ostatniej platformy (3) stanie otworem. Nagród rzeczowych za pokonanie tego poziomu nie przewidziano, chociaż 18000 PD z małym hakiem za samą pajęczycę to chyba też niezła rekompensata za poniesione trudy.

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Enklawa Sendai
  1. Przejście do pieczary niewolników
  2. Przejście do pajęczego kokonu
  3. Wieża Odamarona
  4. Przejście na ostatni poziom

Dotarcie do Sendai nie jest wcale tak proste, jak mogłoby się wydawać. Przed tobą kolejna platforma, na której będziesz musiał zmierzyć się z małym oddziałem mrocznych elfów. Kolejny, nieco większy szwadron spotkasz na obok wieży Odamarona, jednak celnie wymierzone czary obszarowe (z naciskiem na Plugawy Uwiąd Abi-Dalzima) pozbawią cię tego problemu. Odpocznij i wejdź do wieży.

Wewnątrz wieży spotkasz lisza Odamarona. Nie należy on do najpotężniejszych spośród istot jego rodzaju, jednak nie należy go lekceważyć, ponieważ zna się na magii całkiem przyzwoicie. Warto zaznaczyć, że cała wieża jest całkiem nieźle "zapułapkowana", tak więc kiedy twoi wojownicy na przyspieszeniu zaatakują nieumarłego, a czarodzieje będą usuwać jego ochronne osłony, łotrzyk powinien zająć się rozbrojeniem założonych tu i ówdzie zasieków. Z ciała lisza zabierz kamień strażniczy, który pozwoli ci dostać się na następny poziom (4), Oko Tyra (dzięki niemu możesz ulepszyć Karsomira lub Oczyszczacz) i Serce Potępieńca (dzięki któremu możesz wzmocnić Gram Miecz Żalu). Przeszukaj całe pomieszczenie - znajdziesz trochę różnej maści pocisków oraz Czaszkę Lisza, dzięki której będziesz mógł ulepszyć Widmowy Rodzaj. Udaj się na ostatni poziom Enklawy Sendai.

Ostatni poziom

Na samym początku przywita cię służka Sendai, Diaytha. Drowka obieca zmierzyć się z tobą osobiście, o ile pokonasz Księcia Ziemi, Ogremocha. Wyślij jednego z wojowników do pomieszczenia na prawo, żeby wywabił do głównej sali oba żywiołaki ziemie, po czym zlikwiduj je. Przygotuj się teraz na bardzo ciężką walkę - rzuć wszelkie możliwe zaklęcia ochronne i wspomagajace modyfikatory, przywołaj kilku silniejszych "pomocników" (Devy i biesy będą w sam raz). Wejdź do pomieszczenia po prawej, gdzie czeka już na ciebie sam Książe Ziemi; wygląda niepozornie, jednak potrafi napsuć krwi. Skomasowany atak przyzwańców i wojowników + czary odrzucające osłony Ogremacha powinny odnieść skutek. Zregeneruj siły i wejdź do sali na lewo od wejścia. Tu czeka cię kolejne ciężkie starcie, tym razem z Diaythą, kilkoma drowami i Matką Ula. Na początek zajmij się tą ostatnią, gdyż jak to beholder, potrafi poważnie uprzykrzyć życie. Kiedy uda ci się zneutralizować obserwatora, wykończenie drowów nie powinno już stanowić problemu. Z ciała kapłanki możesz zabrać bardzo przydatną Tarcze z Mrocznej Stali +4. Korzystając z jedynego możliwego przejścia udaj się na kolejnej sali.

W kolejnym pomieszczeniu spotkasz kpt. Egeissaga, wraz ze swoją świtą i beholderem. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby Widz jako rozwiązanie walki nie zaproponował pojedynku pomiędzy dowódcą drowów i twoim głównym bohaterem. Aby walka miała na pewno "honorowy" przebieg, beholder rzuci Geas, na mocy którego wszyscy towarzysze przegranego zginą wraz z nim. Zgódź się na te warunki, a zostaniesz przeteleportowany na arenę.

Kpt. Egeissag nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem, ale gdyby sprawiał ci kłopoty, możesz zamienić się w Zabójcę - 2 pkt reputacji zdążysz później spokojnie odrobić. Ew. przed walką możesz przyzwać kilka stworów, które po zakończeniu dialogu będą towarzyszyć głównej postaci na arenie. Tak czy inaczej, drow zginie, zaś ty z rozmowy z Widzem dowiesz się, że to ten sam beholder, którego wcześniej miałeś przyjemność poznać w mieście sahauginów. Kiedy kreatura zniknie "w poszukiwaniu panienek", możesz przeszukać zwłoki drowów (przy ciele dowódcy znajdziesz Cięciwę Gonda, za pomocą której możesz ulepszyć Kuszę Ognistych Zębów lub Taralasha). Przejdź na następny poziom enklawy. W międzyczasie zobaczysz, jak Sendai wysyła do boju swoją ostatnią linię obrony - ulitharida Mithykyla.

W kolejnej lokacji czeka cię kilka walk z illithidami i ulitharidami - na szczęście, będziesz walczył z nimi osobno. Kiedy oczyścisz całe pomieszczenie, zajrzyj do sadzawki - znajdziesz tam Płynną Rtęć, którą Cespenar może wykorzystać do ulepszenia Angurvadala. Otwórz drzwi położone najbardziej na lewo i wejdź do krótkiego korytarza. Za kolejnymi dzwiami czeka na ciebie Mithykyl i kilku łupieżców umysłu, dlatego dobrym pomysłem będzie posłanie na pierwszą linię odpornych na psionikę niewidzialnych myśliwych i szkieletów; jeśli posiadasz Psioniczny Miecz +5, daj go jednemu z wojowników i również wyślij do boju. Oczyść całe pomieszczenie ze sprzymierzeńców Sendai i odpocznij. Przed tobą ciężka, finałowa walka.

Finał

Mroczna elfka będzie zaskoczona tym, że udało ci się dojść aż tak daleko, jednak mimo wszystko przygotowała niespodziankę. Polega ona na tym, że w całym pomieszczeniu porozstawiane są statuy, w które drowka będzie się kolejno wcielać. Każdy z posągów przedstawia jedną z klas dostępnych w grze i w zależności od tego, w kogo przemieni się Sendai, będzie posiadała odmienne umiejętności. Brzmi źle? I faktycznie, nie będzie łatwo.

Początkowo najlepiej rozstawić drużynę pod różnymi statuami, w środku pozostawiając magów i kapłana, który czarami defensywnymi powinien wspomagać drużynę. W tym samym czasie magowie powinni rozpocząć festiwal przywoływania i sprowadzić na pole bitwy kilku sojuszników, w tym Devy, Planetary, hakeashary czy ifryty - bez ich pomocy może być ciężko, gdyż Sendai potrafi się przeteleportowywać. Nie wolno również zapomnieć o wejściu, które powinno być obstawione co najmniej jednym wojownikiem i dwoma przyzwańcami; trzeba bowiem zauważyć, że po zniszczeniu każdego z posągów nadciągną niewielkie posiłki drowów, które będziesz musiał dosyć szybko pacyfikować, by nie utrudniały starcia z kolejnymi wcieleniami Pomiotu Bhaala. Zmasowany atak postaci i przyzwanych potworów powinien szybko doprowadzić każde z nich do "śmierci". Kiedy uporasz się z siedmioma, rozpocznie się ostatni etap walki.

Tym razem będziesz musiał zmierzyć się już z samą Sendai, która jest o wiele silniejsza od któregokolwiek z posągów. Kluczowe znaczenie dla bitwy będą mieli czarodzieje, którzy przy pomocy zaklęć szkoły odrzucenia muszą jak najszybciej zdjąć z drowki większość jej osłon. Kiedy to się uda, Sendai będzie bezbronna i w końcu padnie trupem. Zwyczajowo, w tym momencie zostaniesz przeniesiony do sfery kieszeniowej, by po raz kolejny spotkać się z Solarem.

Bogini przywoła postać twojego bohatera z czasów Candlekeep, która poruszy dylematy związane z niewinnością. Po rozmowie otworzy się droga do kolejnego z wyzwań, ty natomiast powrócisz do Enklawy Sendai. Z ciała drowki zabierz jeszcze Kamień Wong Fei Ioun i Zbroję Skórzaną Ćwiekowaną Cierni +6. Nic tu więcej po tobie. Korzystając z portalu wrócisz do lasu. Stamtąd już prostą drogą do Amkethran lub Kryjówki Abazigala.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.