Maszerujące góry

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Maszerujące Góry
  1. Wroga "drużyna"
  2. Wejście do sanktuarium

Maszerujące Góry są domem ognistych olbrzymów, toteż nie powinieneś być zdziwiony widokiem tychże stworów spacerujących po okolicy. Przy punkcie 1 natkniesz się na grupę pomiotów Bhaala pod dowództwem... kurczaka. Walka raczej nie powinna sprawić ci kłopotów. Przy 2 znajduje się strzeżone przez kilku olbrzymów i płonących ludzi wejście do sanktuarium Yaga-Shury. Po pacyfikacji przeciwników odpocznij i wejdź do środka.

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Maszerujące Góry
  1. Schody prowadzące na drugi poziom
  2. Kamień strażniczy z młotem
  3. Kamień strażniczy z czaszką
  4. Pomieszczenie z przełącznikiem
  5. Kamień strażniczy z płomieniem
  6. Pomieszczenie z przełącznikiem
  7. Kamień strażniczy z krwią
  8. Maszyna

Kiedy tylko przekroczysz bramy świątyni, na spotkanie wyjdzie ci grupa ognistych olbrzymów z dosyć jednoznacznym zamiarem; po ciężkiej walce odpocznij i skieruj swe kroki ku wielkim schodom (1), rozbrajając po drodze wszystkie pułapki. Kolejna ciężką walkę musisz stoczyć w komnacie nr 2; cisza i spokój panująca w tym pomieszczeniu jest tylko pozorna - kiedy dotkniesz pojemnika leżącego w centrum sali, przed twoim obliczem pojawi się kilka ognistych trolli i ognistych salamander. Po zakończonej konfrontacji z pojemnika zabierz kamień strażniczy; znajdziesz też tam Pas Siły Ognistego Olbrzyma. Przejdź na drugą stronę świątyni, do sali 3. Tym razem, po dotknięciu pojemnika pojawią się trzy golemy: adamantytowy, gliniany oraz magiczny. Pamiętaj, że magicznego golema można zranić tylko bronią niemagiczną (jeśli takowej nie posiadasz, poszukaj przy zabitych olbrzymach), zaś glinianego tylko bronią obuchową! Kiedy rozprawisz się z golemami zabierz ze skrytki kolejny kamień strażniczy. Wróć do drzwi frontowych świątyni i wejdź do komnaty nr 4; pokonaj przeciwników i naciśnij przycisk w postaci złotej kuli - pole siłowe, której do tej pory uniemożliwiało wejście do komnaty nr 5 zniknie, a każdy członek drużyny otrzyma 5000 PD. Udaj się do tejże sali, gdzie czeka cię niełatwe starcie z ognistymi salamandrami, upadłymi kotami, płonącym człowiekiem i płonącą czaszką; tą ostatnią powinieneś wyeliminować na początku, gdyż swoją umiejętnością rzucania zaklęć może wydatnie uprzykrzyć ci życie. Po walce zabierz ze skrytki trzeci już kamień strażniczy, po czym przejdź do komnaty nr 6. Tam, po wykończeniu kolejnych obrońców świątyni naciśnij złota kulę, tak jak to uczyniłeś w sali 4 (znów każdy członek drużyny zgarnie 5000 PD). Pole siłowe strzegące komnaty nr 7 przestanie istnieć, dzięki czemu po pokonaniu kościanych biesów ora erynie będziesz mógł zabrać ostatni, czwarty kamień strażniczy i rewelacyjny w walce z Illithidami, Psioniczny Miecz +5. Idź teraz do maszyny (8) i włóż do niej wszystkie cztery kamienie strażnicze - kaminnie na wielkich schodach zmienią swoje pozycje, umożliwiając przejście na drugi poziom świątyni. Za rozwiązanie zagadki każdy członek drużyny zostanie uhonorowany 20000 PD.

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Maszerujące Góry
  1. Berenn i obstawa
  2. Ołtarz (serce Yaga-Shury)
  3. Niewolnica
  4. Imix
  5. Postument (serce Nyalee)

Na dobry początek drugiego poziomu stoczysz walkę z kilkoma olbrzymami. Jest to jednak tylko przedsmak tego, co czeka cię w punkcie 1 - zmierzysz się tam z kilkoma ognistymi olbrzymami i upadłymi kotami pod dowództwem Berenna. Uważaj na niego, jest szczególnie groźny z racji tego, że potrafi rzucać zaklęcia; przy jego ciele znajdziesz dosyć wartościowy przedmiot - Szpon Baalora. Po walce nakaż łotrzykowi dokładnie przeszukać pomieszczenie, które jest naszpikowane pułapkami, a następnie zabierz z ołtarza (2) serce Yaga-Shury (każdy członek drużyny otrzyma 20000 PD); możesz także przeszukać pozostałe trzy pojemniki, znajdziesz w nich losowe przedmioty. To jednak jeszcze nie wszystko - za pomocą najsilniejszej postaci otwórz drzwi do ostatniej sali (możesz użyć leżącej na podłodze mikstury lub znalezionego poziom niżej pasu), w której natkniesz się na niewolnicę (3). Uwolnij ją, a zyskasz 15000 PD na głowę każdego członka drużyny. Możesz ją teraz wypytać o Yaga-Shurę, jednak prawdopodobnie nie dowiesz się niczego, czego byś już nie wiedział. Z drugiej strony trafisz na płonącego człowieka imieniem Imix (4) i dwójkę jego pobratymców. Pozbądź się ich, a z ciała Imixa będziesz mógł zabrać Pustoszyciela +4 i Amulet Mistrza Harfiarzy. Na koniec wejdź na postument (5) i zabierz z niego serce Nyalee, dziennik Yaga-Shury i Torbę Obfitości +1. To już wszystko, możesz wracać do Lasu Mira.

Las Mira

Będąc w Lesie od razu idź do Nyalee i oddaj jej oba serca (20000 PD na głowę za wykonanie zadania). Kapłanka "ostudzi" organ Yaga-Shury, co uczyni go podatnym na obrażenia; po chwili jednak wspomnienia powodowane sercem doprowadzą Nyalee do wniosku, że nie może pozwolić, byś zabił jej przybranego syna. Pozbądź się kapłanki i przywołanych przez nią stworów (2 pokraczne kopce, nimfa, pająk wirowy), po czym bezzwłocznie udaj się do obozu Yaga-Shury.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.