Pałac Gromnira

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Do pałacu Gromnira można dostać się w dwojaki sposób: poprzez stare więzienie lub kanały ciągnące się pod Saradush. Dla formalności, opisze oba sposoby dostania się do zamku.

Wejście przez kanały

Do kanałów prowadzą trzy włazy, rozrzucone po Saradush - raczej trudno je przegapić. Aby móc je otworzyć, będziesz potrzebował klucza należącego do Kisera Jhaeri'ego; zdobędziesz go, w trakcie wykonywania jednego z pobocznych questów.

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Saradush, kanały
  1. Przejście do pałacu

Kanały pełne są żołnierzy Yaga-Shury, którym przyjdzie ci stawić czoła. Twoim celem jest przejście do pałacu (1),a dojdziesz tam po trupach m.in. Duergarów, biesów cienia, umbrowych kolosów, orków i kilku innych słabszych rodzajów stworów. Nie ma tu żadnych questów pobocznych do wykonania, więc po osiągnięciu przejścia możesz spokojnie wspiąć się do pałacowej piwnicy.

Wejście przez stare więzienie

Aby dostać się do więzienia będziesz potrzebował klucza należącego do siostry Farielle. Najpierw jednak musisz wyciągnąć informacje o więzieniu od Pyrgama Alesona, właściciela tawerny "Kuflowe Drzewo" (możliwe, że konieczne będzie wyłożenie 1000 szt. złota). Z informacjami karczmarza udaj się do kapłanki Waukeen, która bezproblemowo odda klucz.

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Saradush, kanały
  1. Przejście do pałacu
  2. Duch
  3. Grób
  4. Zardzewiały amulet
  5. Zamknięta cela

Więzienie jest mieszkaniem wielu wampirów, dlatego w walce z nimi przydatna będzie woda święcona oraz takie zaklęcia jak Ochrona przed Negatywną Energią czy Fałszywy Świt. W więzieniu pełno jest zamkniętych drzwi oraz ukrytych przejść, dlatego też twój złodziej na brak zajęć raczej narzekać nie będzie. Twoim celem jest przejście do piwnic pałacu (1), strzeżone przez Phlydiana, z którym będziesz mógł zamienić kilka słów, zanim go zabijesz.

Nim przejdziesz do pałacowych piwnic, warto zainteresować się pewnym drobnym questem... przy punkcie 2 natkniesz się na ducha. Zabierz z leżących obok zwłok czaszkę i włóż ją do grobu (3) wraz z zardzewiałym amuletem, który znajdziesz w skrzynce, w sali obok (4). Na koniec pokrop grób święconą wodą (tzn. włóż do niego butelkę eliksiru), a każdy członek drużyny otrzyma 10000 PD. Uradowany duch zaprowadzi cię do zamkniętej do tej pory celi (5), gdzie po zabiciu wampira znajdziesz Brązowy kamień Ioun - wiele warty przedmiot, który z pomocą Cespenara można dodatkowo ulepszyć.

Pałac Gromnira, piwnice

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Saradush, kanały
  1. Przejście do kanałów
  2. Przejście do więzienia
  3. Asmay Jahag
  4. Więźniowie
  5. Schody na parter pałacu

W zależności od tego, którą drogę do pałacu wybrałeś, eksplorację tej lokacji rozpoczniesz od punktu 1 (jeśli wybrałeś kanały) lub 2 (jeśli wybrałeś więzienie). W drugim przypadku, przy punkcie 3 natkniesz się na Asmay Jahag - córkę Bhaala, która próbuje wydostać się z pałacu; nim odejdzie, przestrzeże cię przed pułapkami (których jest dosyć sporo), alarmami i strażą stacjonującą w podziemiach. W zasadzie, z tym ostatnim nie powinieneś mieć problemu - twoimi przeciwnikami będą gwardziści Gromnira: ludzie, orkowie, orogi, kilku magów. W piwnicy natkniesz się także na trzech więźniów (4). Jeśli z nimi porozmawiasz, podziękują za uwolnienie, a reputacja twojej drużyny wzrośnie o 1 pkt (w sumie aż 3 pkt!). Schody (5) zaprowadzą cię prosto na parter pałacu Gromnira.

Pałac Gromnira, parter

Tuż po wejściu na parter zaatakuje cię grupa złożona z 3 wojowników, 1 maga i 1 łucznika. Na początek pozbądź się maga, który wbrew pozorom jest całkiem niezły w swej sztuce; kiedy z nim skończysz, reszta nie powinna zbyt długo stawiać oporu. Po walce możesz głównymi wrotami wyjść do Saradush lub wejść schodami na ostatni piętro pałacu.

Pałac Gromnira, piętro

Po wejściu na piętro zamku zobaczysz rozmowę Melissany z samym Gromnirem Il-Khanem. Po ostrej wymianie zdań twoja nowo poznana przyjaciółka odejdzie, natomiast Gromnir zaatakuje cię, nie dając nawet cienia szansy na pokojowe rokowania. Oprócz samego półorka przyjdzie ci stawić czoła dwóm wojownikom, łotrzykowi i dwóm magom, których eliminacją powinieneś zająć się na samym początku; kiedy magowie będą martwi, pozbawienie życia Gromnira i reszty jego świty nie powinno być trudne. Po walce do sali wbiegnie Melissana, nie chcąca wierzyć w to, co się właśnie stało. W trakcie rozmowy dojdzie do wniosku, że ostatnią deską ratunku dla miasta jest zabicie Yaga-Shury - wcześniej musisz jednak znaleźć sposób na zniszczenie potężnych zaklęć chroniących ognistego olbrzyma zarówno przed atakami fizycznymi, jak i magicznymi. Melissana podpowie ci jeszcze, że źródło tej nadnaturalnej mocy może znajdować się na ojczystych terenach Yaga-Shury, np. w Lesie Mira lub w jego sanktuarium, w Maszerujących Górach... Póki co musisz się jednak wydostać z miasta. Uczynić to możesz dzięki wrotom w sferze kieszeniowej, które teraz będą miały więcej niż jedną opcję docelowego "transportu". Nim jednak wrócisz do sfery i przeniesiesz się do Północnego Lasu, warto przeszukać rzeczy pozostawione przez Gromnira i jego kompanów - wszak nie co dzień można znaleźć Pełną Zbroję Płytową +2 czy Lawendowy Kamien Ioun.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.