Twierdza Strażnika, poziom I

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Twierdza Strażnika, poziom I
  1. Archiwista
  2. Biblioteka
  3. Komnata z posągiem
  4. Główna sala
  5. Boczna komnata #1
  6. Boczna komnata #2
  7. Boczna komnata #3
  8. Boczna komnata #4
  9. Kuchnia
  10. Sypialnia kapłana

Tuż po wejściu znajdziesz się w małej komnacie. Przed sobą masz dwoje drzwi - polecam wybór tych bardziej na lewo. Nie wiąże się to co prawda z żadnymi konsekwencjami, ale przynajmniej unikniesz biegania w kółko. Pamiętaj, by twój łotrzyk miał cały czas włączone wykrywanie pułapek, które zostały rozłożone niemal w każdym pomieszczeniu.

Przy 1 spotkasz ducha Archiwisty. Nie ma on nic do powiedzenia oprócz stałego narzekania na zimno, warto natomiast przeszukać znajdującą się w pomieszczeniu szafę oraz skrzynię - znajdziesz w nich mnóstwo magicznych pocisków, notatki dotyczące odprawienia rytuału, który otworzy portal na drugi poziom, dzwon niezbędny do wykonania rytuału, Bransolety Paladyna oraz Różdźkę Snu.

W bibliotece (2) czeka cię walka z kilkoma losowymi potworami, nie powinny ci jednak sprawić trudności. Na półkach i pojemnikach znajdziesz m.in. kartkę z Podręcznika na temat Golemów oraz notatki dotyczące wcześniej wspomnianego rytuału.

W następnej komnacie (3), na której środku postawiono statuę Uwięzionego, nie spotkasz już wrogów; jeśli ją przetrząśniesz, znajdziesz Futerał Obfitości +1, Purpurową Strzałkę +3 i Kolczuga +2.

Po otwarciu drzwi do głównej sali (4) zaatakuje cię kilka wampirycznych mgieł, dlatego też dobrze jest mieć w pogotowiu takie zaklęcia jak Ochrona przed Negatywną Energią czy Pomniejsze przywrócenie. Wewnątrz sali nie spotkasz już więcej przeciwników. Skieruj się do komnat 5-8.

Od razu po otworzeniu drzwi pierwszego pomieszczenia (5) zaatakuje cię cała sfora różnorakich pająków; z pomocą odrobiny magii nie powinny stanowić wielkiego zagrożenia. Przeszukaj dokładnie pokój - znajdziesz kolejne notatki traktujące o tajemniczym rytuale i pierwszy kamień strażniczego. Przejdź do pokoju po lewej (6). Natkniesz się tam m.in. na świecę (kolejny przedmiot niezbędny do odprawienia ceremoniału), klatkę na rozżarzone węgle (przyda się później), kapcie (również będą potrzebne za chwilę) i Kołczan obfitości +1. Przejdź do pokoju na prawo (7) - ze skrzyń powinieneś zabrać przede wszystkim drugi kamień strażniczy. Wreszcie z pomieszczenia oznaczonego 8, po rozprawieniu się z losowym golemem, zabierz klucz otwierający sypialnię (10). Wróć do holu.

Z głównej sali udaj się do kuchni (9). Pozbycie się kilku galaret musztardowych powinno być bułką z masłem. Podejdź do pieca i rozpal go przy pomocy klatki na rozżarzone węgle. Po chwili pojawi się archiwista Giltham, który opowie ci co nieco o kapłanie i jego kapciach, po czym zniknie, zaś ty zyskasz 4000 PD. Nim wyjdziesz dokładnie przeszukaj pomieszczenie - znajdziesz wiele magicznych pocisków i Różdżkę Niebios.

Udaj się do sypialni kapłana (10). W środku zastaniesz dwa Golemy Strażnicze, jednak jeśli posiadasz oba kamienie strażnicze z komnat 5 i 7, nie zaatakują. Podejdź do sarkofagu i kliknij na niego. Po chwili pojawi się lisz-kapłan, mający dość nieprzyjazne zamiary... kiedy jednak zobaczy swoje ulubione kapcie odstąpi od walki, a nawet pozwoli przeszukać swój sarkofag! Za pokojowe rozwiązanie problemu otrzymasz 20000 PD. Kliknij raz jeszcze, a poznasz brakujące wersy rytuału i jednocześnie zarobisz dodatkowe 8000 PD. Masz już wszystko, czego potrzebujesz do odprawienia ceremoniału.

Idź do głównej sali (4) i stań pod posągiem. Przed rozpoczęciem przygotuj się do walki, rzucając czary defensywne, gdyż po zakończeniu obrzędu czeka cię wcale niełatwe starcie. Kiedy będziesz gotów, połóż świecę lub dzwon na ołtarz. Pierwsze cztery posągi ożyją i zaatakują cię; uważaj zwłaszcza na krasnoludzkiego czarodzieja, którego zaklęcia potrafią mocno dać się we znaki. Po walce podlecz drużynę i umieść na ołtarzu oba przedmioty. Kolejne czynności jakie musisz wykonać to:

  1. Uderz w dzwon.
  2. Uderz w dzwon po raz drugi.
  3. Zapal świecę.
  4. Otwórz księgę.
  5. Uderz w dzwon ostatni raz.

W tym momencie otrzymasz 25000 PD, portal prowadzący na drugi poziom Twierdzy Strażnika zostanie aktywowany i... zostaniesz zaatakowany przez resztę posągów. Swoją uwagę skup przede wszystkim na magu, który zna zaklęcia nawet z 9. poziomu! Kiedy wyeliminujesz czarownika, wyrżnięcie w pień reszty przeciwników będzie tylko formalnością. Po walce przeszukaj dokładnie zwłoki, wśród nich znajdziesz takie perełki jak Ostrze Usuno +4 czy Postrach Wrogów +3. Kiedy będziesz gotów, przejdź przez portal. Znajdziesz się wreszcie na drugim poziomie Twierdzy Strażnika.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.