Athkatla - dzielnica rządowa

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Dzielnica Rządowa
  1. Stos
  2. Budynek Rady Sześciu
  3. Jan Jansen
  4. Posiadłość Jysstevów
  5. Posiadłość Delrynów
  6. Posiadłość Derilów
  7. Posiadłość Firecamów

Dzielnica Rządowa to chyba najspokojniejszy dystrykt w Athkatli. Mimo to, czeka tutaj na ciebie parę małych zadań.

Przy stosie (1) natkniesz się na grupkę fanatyków, chcących spalić dobrze ci znaną z BG1 drowkę, Viconię de Vir. Możesz pozwolić mieszczanom spalić elfkę lub uwolnić ją, jednocześnie wdając się w walkę z fanatycznymi ludźmi. Po walce będziesz mógł przyłączyć Viconię do drużyny - pamiętaj jednak, że z racji tego, iż jest ona mroczną elfką, reputacja drużyny spadnie o 2 punkty.

Wielka budowla w centrum dzielnicy (2) to budynek Rady Sześciu. Z pewnością wpadniesz tu jeszcze nieraz w czasie gry, na razie jednak interesują cię tutaj dwie rzeczy: pierwsza to licencja na czarowanie - jak już pewnie się zorientowałeś, praktykując magię wewnątrz Athkatli zawsze ściągasz na siebie uwagę Zakapturzonych Czarodziei. Można to zmienić zdobywając odpowiednią licencję - wystarczy że zapłacisz Corneilowi 5000 szt. złota, a będziesz mógł swobodnie rzucać zaklęcia wewnątrz miasta, nie bojąc się o spotkanie z amnijską strażą. Powinieneś także porozmawiać z Tolgeriasem, który ma dla ciebie małe zadanie - szczegóły poniżej.

W 3 spotkasz Jana Jansena, obwoźnego handlarza rzepy. Waszą rozmowę przerwie Trax, posądzając gnoma o nielegalną sprzedaż przedmiotów magicznych - odpowiedz, że rozmawiacie tylko o pogodzie, a zyskasz sobie dozgonną wdzięczność gnoma i możliwość przyłączenia go do drużyny.

W okolicy kręci się też mały chłopiec imieniem Delon, który poprosi cię o pomoc w rozwiązaniu problemów na Wzgórzach Umar. Jeśli się zgodzisz, na mapie pojawi się nowy obszar do zwiedzenia.

Pod 4, 5, 6 i 7 mieszczą się posiadłości szlacheckich rodzin, Jysstevów i Delrynów, Derilów i Firecamów. Na razie nie masz po co do nich zaglądać, jednak zapamiętaj te miejsca, gdyż w przyszłości prawdopodobnie dane ci będzie je odwiedzić.

Zadania

Zleceniodawca: Tolgerias, budynek Rady Sześciu
Cel: Zabicie lub przyprowadzenie Valygara Corthalę
Nagroda: PD, Pierścień Tarana
Opis: Tolgerias, czarodziej należący do Rady Sześciu poprosi cię o odnalezienie i przyprowadzenie Valygara Corthalę, jednego z poszukiwanych zabójców; oczywiście jeśli będzie stawiał opór masz go zabić. Valygara znajdziesz w jego chacie na Wzgórzach Umar. Sam zainteresowany opowie zgoła inną historię od tej przedstawionej przez Tolgeriasa, który tak naprawdę potrzebuje go (a właściwie jego krwi) do otwarcia Kuli Sfer, tajemniczej budowli, która niedawno wylądowała w północnej części dzielnicy slumsowej Athkatli. Możesz teraz zabić łowcę, przyłączyć go do drużyny i zaprowadzić przed oblicze Tolgeriasa albo... udać się bezpośrednio do Kuli Sfer i otworzyć ją, z pomocą krwi członka rodu Corthala - taki też wybór tobie sugeruje, Drogi Graczu. Opis Kuli Sfer znajdziesz tutaj.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.