Athkatla - wątek główny, gildia wampirów

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Jeśli zamiast do Galeana Bayle'a zapłaciłeś Bodhi, to właśnie wampirzyca stanie się teraz twoją nową zwierzchniczką. Znajdziesz ją zawsze w siedzibie gildii w katakumbach pod Dzielnicą Cmentarną. Tyle ogólników, czas brać się za zadania.

Twoje pierwsze zadanie jest dosyć proste - musisz przechwycić towar przemycany przez Gildię Złodziei. W tym celu udaj się w nocy do doków i zejdź na nabrzeże. Zabij Mook i kryjącego się w cieniu Arkanisa, zabierz towary i wróć do Bodhi. Quest prosty, szybki i przyjemny.

Kiedy wrócisz do Bodhi po kolejne rozkazy dostaniesz możliwość wyboru jednego z dwóch zadań:

  1. Pierwsze polega na zabójstwie Amargana Vulowy. Idź do jego posiadłości w Dzielnicy Świątyń, rozpraw się z obstawą jegomościa i wykończ go. Na koniec zostaw na miejscu zbrodni płaszcz i sztylet Złodziei Cienia, które otrzymałeś od Bodhi. Alternatywnie możesz puścić szlachcica wolno, ale wtedy z PD za misji nici.

  2. Drugie zadanie także wymaga małego rozlewu krwi; idź do budynku Gildii Złodziei Cienia w dokach, wejdź na piętro i pozbądź się przeciwników. Uwolnij Flynna i wróć do Bodhi - zadanie możesz uznać za zaliczone.

Ostatni quest jaki zleci ci wampirzyca to swoisty test lojalności. Celem twojego zabójstwa jest sam Mistrz Cienia, Aran Linvail. Do wykonania zadania będziesz potrzebował klucza do tajnego przejścia, prowadzącego do kryjówki Arana - ma go Galean Bayle. Odnajdź jego dom mieszczący się w slumsach i zabierz szukany klucz (niestety, Galean rozstanie się z kluczem dopiero "po swoim trupie"). Udaj się do siedziby Złodziei Cienia w dokach i rozpraw się ze strażą przednią. We wschodniej ścianie ukryte jest przejście na kolejny poziom kryjówki. Skorzystaj z niego.

Solucja - Siedziba Gildii Złodziei
  1. Łapacz
  2. Tizzak
  3. Przycisk
  4. Haz
  5. Aran Linvail

W sercu siedziby Gildii napotkasz juz całkiem spory opór złodziei. Zabij Łapacza (1) i zabierz z jego ciała klucz; uwolnij Tizzaka (2), a dowiesz się, że aby dostać się do Arana będziesz potrzebował zdjąć z drzwi magiczne zabezpieczenie a także posiadać właściwy klucz. Idź więc do 3 po drodze bacząc na pułapki i rozjuszonych łotrów lojalnie broniących swojego pana; w oznaczonym miejscu miejscu znajdziesz przełącznik, którego użycie deaktywuje zabezpieczenie na drzwiach Arana. Pozostało ci jeszcze zdobyć odpowiedni klucz, który posiada czarodziej Haz - znajdziesz go w pokoju nr 4. Skieruj się tam (uwaga na pułapki!) i pozbądź maga - walka nie potrwa zbyt długo. Wróć do pomieszczenia w którym zaczynałeś i otwórz tajne przejście w północnej ścianie. Idź długim korytarzem po drodze rozbrajając pułapki i niszcząc żywiołaka powietrza aż dotrzesz do 5 - jest to osobista komnata Arana Linvaila. Zanim tam zajrzysz przygotuj się - rzuć czary defensywne i łyknij mikstury, gdyż czekająca cię bitwa do najprostszych nie należy; trzymaj pod ręką zaklęcia rozpraszające niewidzialność, ponieważ przeciwnicy mają zwyczaj znikać w najmniej oczekiwanym momencie. Zwarty i gotowy wkrocz do środka i rozpraw się z Mistrzem Cienia oraz jego świtą. Pozbieraj ich ekwipunek i zamelduj o powodzeniu misji Bodhi; wampirzyca zgodnie z obietnicą pomoże ci teraz dostać się do Brynnlaw, miasteczka leżącego u podnóża Czarowięzów... uzupełnij zapasy i w drogę.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.