Bohaterowie niezależni - Jaheira

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - NPC - Jaheira

Kiedy po raz pierwszy zjawisz się w "Morskiej Zdobyczy" w dokach zagadnie cię baron Ployer. Ployer, niesławny handlarz niewolników został zrujnowany przez działającą na rzecz Harfiarzy Jaheirę i teraz postanowił się zemścić. W pomieszczeniu pojawi się grupka magów, rzuci na druidkę klątwę, po czym ulotni się równie szybko jak się pojawiła pozostawiając cię z chorą i osłabioną Jaheirą. Chora towarzyszka zaproponuje kilka wariantów rozwiązania problemu - najlepszym z nich będzie pójście do siedziby Rady Sześciu w Dzielnicy Rządowej Athkatli.

W budynku porozmawiaj z Corneilem; czarodziej jednak nie wie kim mogli być magowie wynajęci przez Ployera. Kiedy wyjdziesz na zewnątrz zaczepi cię Terrece, jeden z poszukiwanych przez ciebie najemników. Terrece złoży ci ofertę nie do odrzucenia: jeśli zapłacisz 1000 szt. złota (jeśli rozmawiająca postać ma charyzmę równa lub większą niż 14, będziesz mógł zbić cenę do 500 szt.) magowie nie zjawią się na następne wezwanie Ployera (dostaniesz za to ponad 10000 PD). Co więcej, jeśli wysupłasz z sakwy nieco więcej (2000 szt.) magowie odwalą za ciebie całą brudną robotę (w tym wypadku zgarniesz ponad 19000 PD!). Oczywiście możesz nie dobijać z Terrecem targu i zmierzyć się z najemnymi czarodziejami w domu Ployera. A tam zmierzasz. Kierunek: slumsy.

Ployer mieszka we wschodniej części slumsów. Kiedy go odwiedzisz dojdzie do krótkiej wymiany zdań między nim a Jaheirą. Następny akt spektaklu zależy od tego jak postąpiłeś z magami:

  1. Jeśli kazałeś magom zabić Ployera, wykończą go teraz, a ty będziesz mógł zabrać z jego ciała pukiel włosów Jaheiry, który posłużył przy rzucaniu klątwy; zgarniesz 21250 PD, a za 24h druidka będzie całkiem zdrowa.

  2. Jeśli zapłaciłeś magom tylko za to by się nie pojawili, oszczędź Ployera - dostaniesz za to 21250 PD. Żądna zemsty za śmierć jej przyjaciela Belgrade'a Jaheira i tak zabije "barona", a ty będziesz mógł zabrać pukiel włosów (kolejne 21250 PD) i odczekać 24h, po których Jaheira będzie zdrowa jak ryba.

  3. W przypadku braku układu z czarodziejami pozostaje ci zabić i Ployera, i owych najemników. Dalej jak w powyższych przypadkach: zabierasz pukiel (21250 PD) i odpoczywasz 24h by quest zakończył się powodzeniem/

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.