Athkatla - Promenada Waukeen

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Promenada Waukeen
  1. Targ Przygody
  2. Nora Siedmiu Dolin
  3. Cyrk
  4. Maheer

Promenada Waukeen jest pierwszą z kilku dzielnic jakie przyjdzie ci zwiedzić przemierzając stolicę Amn, Athkatlę. Nie ma tu zbyt wielu ciekawych rzeczy czy questów, co jednak nie oznacza że nie ma ich w ogóle.

Pod numerem 1 mieści się "Targ Przygody", najlepszy sklep z ekwipunkiem w Amn, a być może nawet w całym Faerunie - jego właściciel, Ribald, ma w swojej ofercie naprawdę wiele ciekawych przedmiotów. Na piętrze sklepu możesz spotkać Deirdre, która handluje jeszcze potężniejszymi przedmiotami magicznymi - niestety, cena jest wprost proporcjonalna do jakości przedmiotów, co oznacza że dużo złota będziesz musiał uzbierać, zanim któryś z oferowanych przedmiotów stanie się własnością twojej drużyny.

2 to gospoda nazywana "Norą Siedmiu Dolin". Na dole możesz skorzystać ze standardowych usług tawernianych, takich jak wynajęcie pokoju czy wypicie czegoś mocniejszego. Natomiast na górze stacjonuje drużyna Menkara Kruszykamienia, który gdy tylko cię zobaczy, zacznie rzucać obelgami. Możesz je przyjąć ze stoickim spokojem lub wdać się w walkę - warto rozważyć ten drugi wariant, gdyż wroga drużyna pozostawi po sobie Miecz Oburęczny +3: Berserker, Pierścień Niewidzialności i Płaszcz Niewykrywalności. Z racji tego, że twoje postacie nie są jeszcze zbyt doświadczone, walka będzie dosyć ciężka lub nawet niemożliwa do wygrana - nie zrażaj się jednak, tylko wróć do tawerny trochę później, gdy twoja drużyna zdobędzie już nieco doświadczenia.

Pod 3 znajduje się cyrk, z którym związany jest mały quest, opisany nieco niżej.

Natomiast przy 4 spotkasz Maheera. Kupiec z Calimshanu będzie przydatny, jeśli będziesz posiadał w swoim ekwipunku Srebrny Róg Walhalli oraz klejnoty takie jak diament i bejrulyr - Calishyta za drobną opłatą ulepszy twój instrument do naprawdę potężnego przedmiotu.

Zadania

Zleceniodawca: Giran, strażnik
Cel: Zabicie Kalaha i uwolnienie Hanny
Nagroda: PD, wzrost reputacji o 1
Opis: Przed namiotem cyrkowym (3) spotkasz Girana. Chłopiec opowie ci o swojej matce Hannie, która została w cyrku i nie daje znaków życia. Strażnik strzegący przejścia twierdzi, że w środku miało miejsce jakieś dziwne zajście, możesz go jednak przekonać, by cię wpuścił do środka i pozwolił zbadać sprawę.

Pierwszą przeszkodą na jaką natrafisz będzie geniusz, który zada ci zagadkę - odpowiedz, że książe ma 30 lat, natomiast księżniczka 40. Możesz go również zabić, ale wtedy dostaniesz mniej PD. Przejdź do następnej sali. Tutaj spotkasz Aerie pod postacią ogra, która opowie ci trochę więcej konkretów nt. tego co się dzieje w cyrku. Na lewo od elfki spotkasz Hannę będącą po postacią pająka - jest to poszukiwana matka Girana. Zabij dwóch wieśniaków (tak naprawdę są to orki), a z ciała jednego z nich zabierz miecz, który zdejmie z Aerie iluzję, dzięki czemu będziesz mógł ją przyłączyć do drużyny. Przejdź na następny poziom - tutaj będziesz musiał stawić czoła kilku cieniom i wilkołakom, z którymi nie powinieneś mieć problemu. Idź na ostatni poziom. Tutaj spotkasz Kalaha, sprawcę całego zamieszania. Zabij go, uważając jednak przy tym, by Quayle pozostał cały zdrowy (nie możesz rzucać czarów obszarowych). Po śmierci Kalaha iluzja zniknie; pozbieraj pozostawione prze niego przedmioty i pogadaj z Quaylem. Jeśli wcześniej nie przyłączyłeś Aerie możesz to zrobić teraz. Porozmawiaj z Hanną, a otrzymasz trochę PD. Na koniec opowiedz o swoich wyczynach strażnikowi stojącemu przed namiotem by zakończyć questa, zyskać kolejne PD i wzrost reputacji o 1 punkt.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.