Ruiny świątyni

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Ruiny Świątyni
  1. Jaskinia Anath
  2. Zejście do podziemi
  3. Ołtarz Cienia

Okolica ruin świątyni nie jest zbyt przyjazna - spotkasz tu tylko watahy cieni oraz biesów cienia, chociaż jeśli zależy ci na PD, możesz wyeksplorować całą lokacje.

Nieopodal punktu 1 spotkasz wilkołaczycę Anath; zwierzę rzuci w twoją stronę parę słów, po czym ucieknie do jaskini. Idź za nią i pogadaj z Anath - dowiesz się, że to nie ona stoi za zabójstwami; jest to robota Pana Cieni, demona rezydującego w ruinach świątyni. Chcąca pomścić swoje stado wilczyca zaoferuj ci współpracę; zgódź się i idź do punktu 2.

Tam napadnie cię kilkanaście cieni - nie walcz z nimi, dopóki nie odnajdziesz Anath. Ta powie ci byś uruchomił stojący nieopodal kryształ, co unicestwi cienie. Kliknij dwukrotnie na kryształ, a wszystkie cienie staną się tylko wspomnieniem; niestety, Anath również zginie. Wykończ niedobitki cieni i pakuj się do podziemi ruin.

Solucja - Ruiny Świątyni
  1. Cele
  2. Posąg
  3. Klejnot Światła
  4. Grobowiec Amauny
  5. Ołtarz
  6. Przejście do Smoka Cienia

Ruiny pełne są cieni i nieumarłych. Ich eksploracje zacznij od części zachodniej; wkrocz do pierwszego z pomieszczeń i pozbądź się wrogów; ze skrytki zabierz kości Amauny. Przejdź dalej i zniszcz kolejnych przeciwników. Ze szczątek jednego z nich zabierz klucz i otwórz cele (1) - w środku więziona jest poszukiwaczka przygód, Mazzy Fentan - to właśnie jej grupa przybyła wcześniej Imnesvale na ratunek i nie powróciła z akcji. Jeśli chcesz, możesz teraz przyłączyć Mazzy do drużyny. Tak czy inaczej, skieruj się do komnaty z posągiem (2). Tutaj będziesz musiał opowiedzieć jak wyglądają kolejne rytuały. Poprawne odpowiedzi to: Rytuał Poranka - 2, 3, 1; Rytuał Południa - 3, 1, 1; Rytuał Zmierzchu - 1, 3, 2. Za poprawne odpowiedzi na pytania posągu zyskasz trochę PD i pierwszą część Świętego Symbolu Amaunatora, który będzie ci potrzebny, aby przejść na kolejny poziom ruin. Póki co udaj się do punktu 3 i zabierz Klejnot Światła, po drodze eliminując wszystkie atakujące cię cienie. Wyjdź z tej części kompleksu ruin i udaj się na południe, do grobowca Amauny (4).

Oddaj duchowi znalezione wcześniej kości - dostaniesz PD, kamień strażniczy i drugą część Świętego Symbolu Amaunatora. W pomieszczeniu powyżej znajdziesz kilku nieumarłych przeciwników i parę mniej lub bardziej przydatnych zabawek takich jak Perłowobiały Kamień Ioun. Twoim kolejnym celem jest ołtarz (5). Liwiduj wszystko co stanie ci na drodze, aż dojdziesz do szachownicy z literami - aby bezpiecznie po niej przejść, musisz poruszać się po literach tworzących słowo A-M-A-U-N-A-T-O-R. Za szachownicą spotkasz cień, który poprosi cię o przeprowadzenie przez pułapkę - nie wierz mu i zabij na miejscu. Na ołtarzu znajdziesz ostatnią część Świętego Symbolu, trochę kosztowności i Procę +3: Zguba Smoków Arli. Będąc juz posiadaniu całego Świętego Symbolu Amaunatora możesz przekroczyć przejście prowadzące do Smoka Cienia.

Jeśli masz przy sobie kamień strażniczy otrzymany od Amauny, smok cię nie zobaczy i będziesz spokojnie mógł wybrać się na walkę z Panem Cieni. Mimo wszystko, warto jednak poświęcić trochę czasu i wykorzystać efekt zaskoczenia do pokonania gada, za którego dostaniesz sporo PD; poza tym, z jego łusek Cromwell będzie mógł zrobić wspaniałą zbroję; mało tego, smok jest w posiadaniu Zwoju Crom Faeyr, jednej z czterech części potrzebnych do wykucia legendarnego młota, Crom Faeyra. Walka ze Smokiem Cienia imieniem Thaxll'ssillyia nie będzie łatwa, ale kto się spodziewał łatwej walki ze smokiem? Użyj większości dostępnych ci mikstur, rzuć wszystkie możliwe czary poprawiające współczynniki i przygotuj czary obniżające odporności; dobrym pomysłem jest także rozstawienie przed stworem pułapek, które wybuchając zadałyby mu trochę obrażeń. Jeśli możesz, przywołaj glabrezu za pomocą zaklęcia Brama - jest częściowo odporny na magię i świetnie sprawdza się jako stwór do odwracania uwagi. Gdy będziesz już gotowy, uderz całą drużyną: w zwarciu i z dystansu. Miotaj w smoka czary obniżające odporność takie jak Wyłom; gdy te się skończą, próbuj magii śmierci, a więc takie zaklęcia jak Dezintegracja czy Palec Śmierci. W końcu smok skapituluje, a łupy będą twoje. Odpocznij i idź na spotkanie z Panem Cienia.

Walka nie należy do najtrudniejszych. Na początek musisz zniszczyć ołtarz cienia, inaczej Pan Cienia będzie się odradzał. Zaraz potem zabierz się za samego demona i jego pomocników. Kiedy walka się zakończy okaże się że Pan Cienia przejął ciało Merelli, sprawa jednak na szczęście dobiegła końca. Pozbieraj pozostawione przez przeciwników przedmioty i wracaj do Imnesvale. Za rozwiązanie problemu dostaniesz trochę PD i Podarunek Nocy +5. Pastor Lloyd zaoferuj ci też trochę złota - możesz je przyjąć, ale jeśli odmówisz, twoja reputacja wzrośnie o 1 punkt. Na koniec zapytaj o Madulfa - wszystko potoczyło się pomyślnie, więc zgarniesz jeszcze trochę PD. To już przygód na Wzgórzach Umar (przynajmniej na razie), ruszaj w dalszą drogę.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.