Athkatla - slumsy

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Slumsy
  1. "Miedziany Diadem"
  2. Dom Borinnala
  3. Dom Jansenów
  4. Dom Galeana Bayle'a
  5. Kula Sfer

Slumsy, jak sama nazwa wskazuje, jest dzielnicą zamieszkiwaną przez biedotę stolicy Amn. Większość atrakcji ogranicza się do gospody "Miedziany Diadem" (1) i Kuli Sfer (5), jednak mimo wszystko znajdzie się także coś do zrobienia w innych częściach slumsów.

Przed "Miedzianym Diademem" spotkasz Bregga i Cohrvale'a; chłopaki aż rwą się do bitki - możesz ich nauczyć moresu i zabić, zwłaszcza, że żadni z nich wojownicy. Pozbywszy się niemilców, wejdź do gospody.

W środku spotkasz wiele ciekawych postaci. U kupca Joluva możesz nabyć kilka ciekawych i potężnych przedmiotów - oczywiście po wysokiej cenie. Nalia opowie ci o niepokojach w Twierdzy D'Arnise i poprosi o pomoc, zaznaczając na mapie nową lokację. Oprócz tego, możesz ja przyłączyć do drużyny, podobnie jak stojącego nieopodal Anomena, giermka Zakonu Promiennego Serca, który w boju chce udowodnić swoją wartość i zostać pełnoprawnym rycerzem. Z kolei krasnolud Korgan chce wyruszyć na poszukiwania legendarnej księgi Kazzy, oczywiście oferując swoje usługi dla drużyny. W karczmie spotkasz także lorda Jierdana, który zaoferuje ci 10000 szt. złota za pozbycie się intruzów z jego włości na Wzgórzach Wichrowych Włóczni - zgódź się wykonać zadanie, na twojej mapie pojawi się nowa lokacja. Radzę wykonać to zadanie pod koniec pobytu w Amn, ponieważ do najprostszych nie należy. Bernard zapewni ci podstawowe usługi, zaś Lehtinan dodatkowe, specjalne atrakcje... zapytaj o nie, a aktywujesz pierwszy z dwóch następujących po sobie questów.

Nad "Miedzianym Diademem" mieszka Borinnal. Póki co nie zastaniesz go w domu, spotkasz go jednak przy okazji zadania dla świątyni Lathandera.

Pod 3 mieszka rodzina Jansenów. Prawdopodobnie w przyszłości nadarzy się okazja by zawitać do tego domostwa.

Przy 4 mieści się dom Galeana Bayle'a. Z pewnością przyjdzie ci go odwiedzić przechodząc wątek główny BG2, toteż zapamiętaj dobrze to miejsce. Na piętrze domu spotkasz kupca posiadającego bardzo unikatowy i bardzo przydatny przedmiot - Okulary Identyfikacji. Możesz je odkupić lub ukraść.

W północno-zachodniej części dzielnicy (5) natkniesz się na dziwną kulę, zwaną Kulą Sfer. Aby się do niej dostać musisz mieć w drużynie Valygara Corthalę lub przynajmniej jego ciało w ekwipunku.

Solucja - Slumsy - Kula Sfer
  1. Rycerze z Solamii
  2. Sahaugini
  3. Laboratorium
  4. Palenisko
  5. Przejście do rdzenia mocy
  6. Przejście do kajuty nawigatora

Czas rozejrzeć się po kuli. Przejdź do środkowego, okrągłego pomieszczenia. W pokoju na prawo nie ma nic ciekawego, jedynie kryształ ukazujący slumsy; w tym na lewo natkniesz się na glinianego golema (pamiętaj o broni obuchowej) i kilka skrytek - koniecznie zabierz z nich sferowy klucz, węgiel i rękę golema. przejdź przez środkowe drzwi do następnej komnaty (1). Spotkasz tam rycerzy z Solamii, uwięzionych w kuli i dryfujących między sferami podobnie jak ty; w pomieszczeniu na północ napotkasz grupę sahauginów (2) - w zasadzie nic ciekawego. Udaj się na zachód, w kierunku laboratorium (3). Po drodze napotkasz bardzo silny opór niziołków; ta walka, wbrew pozorom, jest bardzo ciężka i powinieneś solidnie się do niej przygotować. Z ciał pokonanych pozbieraj przedmioty, znajdziesz m.in. węgiel i Rękawice Siły Ogra. Wejdź do laboratorium i pozbądź się atakujące cię pająki oraz ettercapy. Przejdź do paleniska (4), stamtąd no kolejnego pomieszczenia na wschodzie; czeka cię tutaj ciężka przeprawa z różnej maści golemami, jednak dobrze wyszkolona drużyna powinna sobie poradzić. Ze skrytki zabierz węgiel i głowę golema. Wróć do paleniska (4). Wkładaj pojedynczo do każdego z trzech pieców węgiel; uważaj tylko na żywiołaki ognia, które będą się pojawiać uruchomieniu kolejnych pieców. Kiedy już wszystkie trzy będą pracować, wróć do laboratorium (3) i włóż znalezione wcześniej części golema do dziwnej maszyny. Machina stworzy golema, a ty zyskasz sporo PD. Podążaj za konstruktem zmierzającym do zniszczenia Prastarej Kuli, którą wykrył w jednym z pomieszczeń na wschodzie. Możesz mu pomóc w walce, pamiętaj jednak, że PD otrzymasz tylko jeśli zadasz ostateczny cios. Zaraz obok znajduję się przejście do kajuty nawigatora (6). Wykorzystaj je.

W kajucie nawigatora czeka cię dosyć ciężka walka z właścicielem Kuli Sfer, Lavokiem. Kiedy doprowadzisz go na skraj śmierci podda się, opowiadając o złej mocy, która go opętała, a którą udało ci się pokonać. Poprosi cię o wyświadczenie mu ostatniej przysługi - Lavok chciałby umrzeć pod światłem słonecznym pierwszej sfery materialnej. Aby to uczynić będziesz musiał zdobyć serce demona i uruchomić rdzeń mocy. Nic prostszego, prawda? Wyjdź z kuli tą samą drogą, którą dostałeś się w Athkatli.

Solucja - Slumsy - Sfera
  1. Demon

W tej dziwnej sferze nie masz nic do roboty oprócz zabicia demona rezydującego w okolicy punktu 1 - nie zapomnij tylko, że tanar'ri działa tylko broń +3 lub lepsza. Po walce zabierz jego serce i wracaj do kuli.

Udaj się do centralnej sali - łatwo ja poznać, po leżących na podłodze runach. Aby przejść dalej, będziesz musiał w odpowiedniej kolejności nacisnąć owe runy; zacznij od północno-wschodniego, potem południowo-zachodni, południowo-wschodni i na koniec północno-zachodni. Drzwi do rdzenia mocy staną otworem.

Zanim dostaniesz się do rdzenia czeka cię jeszcze potyczka z Tolgeriasem (a jakże!) i jego pomocnikiem. Załatw ich tak szybko jak tylko możesz, ponieważ arsenał potężnych zaklęć ofensywnych mają naprawdę imponujący. Kolejny etap, który musisz pokonać po walce z Zakapturzonymi to komnaty ognia/lodu, zamieszkiwane przez istoty z danego żywioły (mefity, salamandry itp.). W obu komnatach znajdują się przejścia do rdzenia, także wystarczy przejść jedną aby dostać się do interesującej cię części kuli. Mimo to, sugeruje pokonanie obu, bo przeciwnicy nie są zbyt silni, a zawsze można coś skubnąć PD. W samym rdzeniu czeka cię kolejna ciężka przeprawa, tym razem z dwoma grupami golemów (1 żelazny, 2 kamienne i 2 gliniane); kiedy już rozprawisz się z wszystkimi konstruktami włóż serce demona do maszyny i wróć do Lavoka - kula powróci do Athkatli, a ty wraz z czarodziejem znajdziesz się na zewnątrz kuli. Nekromanta umrze (jeśli grasz magiem, to przed śmiercią przekaże ci Kulę Sfer na własność), a ty możesz uważać sprawę za zakończoną.

Zadania

Zleceniodawca: Lehtinan, Hendak, "Miedziany Diadem"
Cel: Uwolnienie Hendaka
Nagroda: PD, specjalne przedmioty u Bernarda
Opis:

Solucja - Slumsy - Miedziany Diadem
  1. Hendak
  2. Władca Zwierząt
  3. Wejście do kanałów

Będąc w "Miedzianym Diademie" zapytaj Lehtinana o "specjalne atrakcje", a otrzymasz propozycję zabawienia się na zapleczu. Idź do wykidajły i karz mu otworzyć drzwi prowadzące na tyły oberży. Tam okaże się, że owa rozrywka to walki niewolników z dzikimi bestiami na śmierć i życie. Skieruj się do 1 i rozpraw ze strażnikami. Porozmawiaj z wiezionym w celi Hendakiem, który poprosi cię o zdobycie klucza, bedącego w posiadaniu Władcy Zwierząt. Tego z kolei spotkasz przy punkcie 2 z dość pokaźną, zwierzęcą obstawą - nie powinieneś mieć mimo to zbyt dużym problemów z wygraniem walki. Z ciała Władcy Zwierząt zabierz klucz i otwórz cele Hendaka. Pałający rządzą zemsty były niewolnik postanowił zakończyć życie swojego ciemiężyciela, Lehtinana; możesz iść za nim do głównej sali gospody i oglądać, jak Hendak kończy żywot właściciela "Miedzianego Diademu". Na koniec pogadaj jeszcze raz z Hendakiem - otrzymasz trochę PD i prośbę o spełnienie małej, ostatniej przysługi, o której możesz przeczytać pod spodem.

Zleceniodawca: Hendak, "Miedziany Diadem"
Cel: Rozprawienie się z łowcami niewolników i uwolnienie dzieci
Nagroda: PD
Opis: Po uwolnieniu Hendak poprosi cię o spełnienie ostatniej przysługi, czyli wykończenie herszta łowcy niewolników kpt. Haegana i uwolnienie więzionych w ich siedzibie dzieci. Aby się tam dostać, musisz skorzystać z kanałów znajdujących się pod dzielnicą slumsów.Klapę znajdziesz w jednym z bocznych korytarzy "Miedzianego Diademu" (3).

Solucja - Slumsy - Kanały
  1. Przejście do "Miedzianego Diademu"
  2. Odcięta dłoń
  3. Pierścień
  4. Kostur
  5. Krew
  6. Rury
  7. Przejście do kryjówki niewolników

W kanałach oprócz kilku band hobgoblinów do rozniesienia czeka na ciebie ciekawa zagadka: musisz odszukać 4 przedmioty i wsadzić je w rury (6). Zaraz przy wejściu odbij w lewo (2), wykończ Otiaga, zaś z krat w podłodze zabierz dłoń. W 3 zobaczysz na ścianie dwa splecione szkielety, z których musisz ściągnąć pierścień. Przy punkcie 4 rezyduje grupa koboldów - skończ z nimi, a ze zwłok szaman zabierz kostur; wreszcie, w 5 natkniesz się na Quallo i jego przyjaciela, ścierwojada. Zabij pasożyta i zabierz flakonik z jego krwią. Skieruj się teraz do pomieszczenia z rurami (6) i wkładaj przedmioty kolejno, licząc od lewej, do rur 3, 1, 2, 4. Chwilę potem w twoim ekwipunku zmaterializuje się Lilarcor +3, zaś na twoje konto wpłynie pokaźna suma PD. Możesz teraz spokojnie opuścić kanały (7).

Już przy wejściu przywita cię kpt. Haegan ze swoją obstawą - nie będzie łatwo, zwłaszcza jeśli twoja drużyna nie jest zbyt doświadczona - ale z odrobiną szczęścia, z pewnością sobie poradzisz. Z ciała przywódcy łowcy niewolników zabierz klucz i otwórz pobliską cele; wykończ rezydujące tam trolle i uwolnij dziewczynkę. Bacząc na pułapki, udaj się do serca kryjówki i uwolnij kolejne dzieci. Przejdź dalej i rozpraw się z grupką yuan-ti. Kawałek dalej czeka cię jeszcze walka z dwoma czarodziejami, ale nie martw się, jest dosyć łatwa. Spenetruj jeszcze raz (tak na wszelki wypadek) siedzibę łowców w poszukiwaniu wrogów - jeśli pozbyłeś się wszystkich, wróć do Hendaka. Dostaniesz jak zwykle trochę PD i do tego specjalną ofertę u Bernarda (koniecznie sprawdź jego sklep!). Jeśli chodzi o reputację, to wzrośnie o 1 punkt.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.