Twierdza d'Arnise

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Twierdza d'Arnise
  1. Obozowisko
  2. Tajne wejście
  3. Koło otwierające wrota

Przed tobą wznosi się twierdza rodu D'Arnise - nie licz jednak na ciepłe przyjęcie w murach zamku; od razu skieruj się do tymczasowego obozu na zachodzie (1), aby porozmawiać z Kapitanem Aratem. Sytuacja nie przedstawia się dobrze - twierdza opanowana jest przez trolle i wężoludzi zwanych yuan-ti. Zwodzony most prowadzący do warowni jest podniesiony, co oznacza że będziesz musiał skorzystać z tajnego wejścia, oznaczonego 2.

Solucja - Twierdza d'Arnise
  1. Daleson
  2. Kuźnia
  3. Wyjścia na dziedziniec
  4. Kuchnia
  5. Schody prowadzące na drugi poziom

Wewnątrz twierdzy spotkasz niewielu przyjaciół, za to całkiem sporo trolli - pamiętaj, że aby zabić trolla po jego powaleniu, musisz użyć ognia lub kwasu (zwykłego lub magicznego). No i oczywiście przeszukuj dokładnie wszystkie skrytki, gdyż możesz znaleźć parę przydatnych przedmiotów.

Korzystając z tajemnych przejść idź na spotkanie z Dalesonem (1), który naświetli ci nieco sytaucje w twierdzy. Skieruj się na północ. W 2 znajduje się kuźnia, która służy do połączenia trzech głowic cepa bojowego w potężny artefakt, Cep Bojowy Wieków. Dobrze zapamiętaj to miejsce; odnajdź tajemne przejście do komnaty położonej na północny-wschód od kuźni i zabierz stamtąd pierwszą głowicę. Następnie skieruj się do jadalni, dużego pomieszczenia w centrum pomieszczenia i wyrżnij wszystkie trolle. Wyjdź na dziedziniec (3).

Tutaj rozpraw się z wszystkimi czterema psami i pozbieraj psie mięso. Zlikwiduj także wałęsającego się po dziedzińcu Otiaga, po czym skieruj się do koła opuszczającego zwodzony most (3), po drodze eliminując kolejnych przeciwników. Biegnij spowrotem na dół wspomóc oddział kapitana Arata w walce z grupką yuan-ti. Po walce podążaj za żołnierzami do wnętrza twierdzy i pomóż im wykończyć trolla. Następnie udaj się do kuchni (4) i korzystając z pieca ugotuj gulasz z psa. Zabierz zupę i przejdź do pomieszczenia ze schodami (5). Załatw trolla i przejdź poziom wyżej.

Solucja - Twierdza d'Arnise
  1. Mag yuan-ti
  2. Glaicus
  3. Ciotka Nalii
  4. Skarbiec
  5. Schody prowadzące do piwnicy

Na tym poziomie czeka cię wcale niemniej roboty co piętro niżej. Jak szybko spostrzeżesz, większość drzwi jest pozamykanych - klucz otwierający te drzwi jest w posiadaniu maga yuan-ti, przebywającego w pomieszczeniu nr 1; w czasie walki uważaj na towarzyszącego mu trolla, gdyż po śmierci zamieni się w dwa mniejsze, które także będziesz musiał ubić. Korzystając ze schodów wejdź na wyższe kondygnacje twierdzy i wytłucz wszystko co się rusza - tak dla spokojnego sumienia. Wróć do wnętrza. Teraz, zaopatrzony w klucz, możesz rozpocząć penetracje lokacji na dobre...

W pokoju 2 spotkasz Glaicusa, który cię zaatakuje. Walka do łatwych nie należy, ale z jego ciała będziesz mógł zabrać drugą głowicę Cepu Bojowego Wieków. Natomiast w pokoju 3 natkniesz się na ciotkę Nalii - trzeba przyznać, że ostra z niej arystokratka. W ścianie ej komnaty znajduje się tajne przejście prowadzące do skarbca (4) i schodów wiodących na ostatni poziom twierdzy (5). Skarbiec strzeżony jest przez kilka pomniejszych golemów i jednego żelaznego - o ile z tymi pomniejszymi nie powinieneś mieć problemu, o tyle żelazny może sprawić nieco więcej kłopotów. Ma jednak jedną wadę: jest zbyt duży by zmieścić się w drzwiach skarbca, co oznacza, że możesz wyprowadzić drużynę na zewnątrz pomieszczenia i atakować golema z brońmi dystansowymi lub drzewcowymi. Warto się trochę pomęczyć, gdyż łupy ze skarbca wynagrodzą twój trud z nawiązką - w ręce twojej drużyny wpadnie ostatnia kula cepa bojowego, Lodowy Łupieżca +3, Elfi Dwór +3, Młot Bojowy +1, +4 przeciw Olbrzymom i Amulet Tarczy. Zanim zejdziesz do piwnicy wróć się do kuźni na pierwszy poziom i przetop głowicę cepa na legendarny artefakt - oprócz samej broni zyskasz też trochę PD. No, teraz już spokojnie możesz odwiedzić piwnicę Twierdzy D'Arnise.

Solucja - Twierdza d'Arnise
  1. Cela
  2. TorGal

Piwnice twierdzy nie są już tak rozległymi obszarami jak poprzednie dwie lokacje. Przejdź do najbliższego pokoju i pozbądź się trolli. W następnym czeka cię zdecydowanie cięższa przeprawa - tym razem przyjdzie ci się zmierzyć z umbrowymi kolosami. Możesz próbować bezpośredniego lub starcia lub użyć podstępu, który polega na wprowadzeniu do cel kryjącego się w cieniu łotrzyka "uzbrojonego" w psi gulasz i pozostawienie zupy w skrytce (1) - umbrowe kolosy zwabione zapachem jedzenia przybiegną do celi, a ty będziesz mógł zamknąć drzwi i odciąć je od pomieszczenia. Na koniec pozostaje ci starcie z przywódcą trolli TorGalem i jego dwoma przybocznymi ochroniarzami (2). Walka do najprostszych nie należy, jednak powinieneś odnieść zwycięstwo najpóźniej za trzecim podejściem. Niestety, przybyłeś zbyt późno i ojciec Nalii jest już martwy. Opróżnij schowek z kosztowności i wracaj do obozowiska kpt. Atara przekazać mu wieści. Jeśli nie masz w drużynie Nalii, pogadaj także z nią, a zyskasz nieco PD. Teraz, jeśli grasz wojownikiem możesz przejąć twierdzę na własność - w przeciwnym wypadku, warownia pozostanie bez opieki, a Nalia poprosi cię o jeszcze jedną przysługę - mianowicie chodzi o przyłączenie/pozostanie w drużynie, co uchroni ją przed niechcianym mariażem. No cóż, tutaj już musisz postąpić wedle własnej koncepcji i zrobić to, co uważasz za stosowne...


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.