Twierdza barda

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Jeśli grasz bardem, to po uwolnieniu Raelis Shai z Więzienia Sfer (patrz tutaj) dostaniesz w spadku teatr mieszczący się pod oberżą "Pięć Dzbanów". Gdy powrócisz do Pierwszej Sfery Materialnej porozmawiaj o tym z właścicielem tawerny, Samuelem Thunderburpem. Mężczyzna zaoferuje ci współpracę z Higgoldem - wielkim, znanym w całym Faerunie reżyserem. Zgódź się na propozycje Samuela. Niedługo później przybędzie sam Higgold i opowie ci co nieco o przygotowywanej sztuce, po czym poprosi o tydzień na skompletowanie całej ekipy. Poczekaj 7 dni i wróć do teatru, gdzie czeka na ciebie kilka zadań rozłożonych w małych odstępach czasowych. I zapomnij zabrać ze sobą gotówki, bo zanim teatr zacznie na siebie zarabiać, będziesz musiał co nieco dorzucić ze swojej kieszeni.

  1. Już na samym początku zaczną się problemy. Musisz zdecydować kogo obsadzić w głównej roli przedstawienia: młodą i obiecującą Jeanne oraz doświadczoną i pewną siebie Iltheię. Wybór nie jest łatwy, ale lepsza jednak jest Iltheia (za jej wybranie dostaniesz także więcej PD). Na koniec pozostanie sprawa promocji sztuki - możesz na ten wyłożyć od 1000 do 10000 szt. złota. Nie trzeba chyba wspominać, że znacznie lepszym rozwiązaniem będzie druga opcja, prawda?

  2. Po paru dniach okaże się, że twój wybór na nic się nie zdał - Jeanne i Iltheia będą się w dalszym ciągu kłócić o główna rolę. Jeśli obsadziłeś ją tą pierwszą, najlepiej zmień decyzję i oddaj rolę Iltheia'i; jeśli to Iltheia gra główną rolę nic nie zmieniaj, jedyne co zrób, to powiedz Jeanne, że jeśli jej się nie podoba rola drugoplanowa to może odejść. Nie dopuść tylko do tego, żeby kobiety się dalej ze sobą kłóciły.

  3. Zaren, jeden z aktorów okazuje się mieć niezwykły talent do improwizacji i dokonuje delikatnych zmian w pierwotnym scenariuszu. Nie podoba się to reszcie ekipy, która wyraźnie za nim nie nadąża. Pozostaw jednak Zarenowi wolną rękę i pozwól na dokonanie kilku korekt - spektakl zyska w ten sposób na wartości.

  4. Z czasem okaże się, że Zaren wykazuje zbyt dużo ambicji i twoja trupa nie nadąża z uczeniem się bez przerwy zmienianego scenariusza. Nakaż mu zaprzestania nie kończącej się korekty przedstawienia. Jeśli masz charyzmę na poziomie 17 lub więcej, możesz zrobić więcej: przepisać całą sztukę od nowa i pozostawić ją w takim stanie. Zyskasz trochę dodatkowych PD, a trupa pogratuluje ci kunsztu z jakim napisałeś nowy scenariusz.

  5. Po paru dniach znów będziesz musiał interweniować. Tym razem okaże się, że na teatr została rzucona klątwa. Jak to w takich sytuacjach bywa, po chwili pojawi się turmijska kapłanka Shvanana z ofertą odczynienia klątwy za "drobne" 1000 szt. złota. Nie masz wyjścia, musisz się zgodzić. Alternatywnie, postacie z wysoka charyzmą mogą przekonać kapłankę do zdjęcia klątwy za darmo.

  6. Kolejny problem pojawi się po paru kolejnych dniach, kiedy to w niewyjaśnionych okolicznościach zniknie twój muzyk; co gorsza, znikną także jego nuty. Higgold zasugeruje ci by wynająć profesjonalnego harfiarza za 500 szt. złota; niestety, musisz się zgodzić i po raz kolejny opróżnić sakiewkę.

  7. Po kolejnych kilku dniach znowu zawitasz do teatru - tym razem czeka cię zbrojna walka z turmijskimi barbarzyńcami, którym nie podoba się pomysł wystawienia sztuki. Bitwa nie będzie zbyt trudna; kiedy już skończysz z najeźdzcami Higgold podziękuje ci i zaprosi na jutrzejszą próbę generalną.

  8. Oglądając próbę staraj się dobrze zapamiętać słowa wypowiadane przez Zarena. Dlaczego? A no dlatego, że w dzień premiery Zaren poważnie się rozchoruje, a jego rolę dostaniesz właśnie ty. Kolejne kwestie, które masz wypowiadać oznaczone są numerami 2, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1. W zależności od tego jak wypadniesz dostaniesz PD: 49500 za wspaniały występ, 35500 PD za dobry i 19500 jeśli zepsujesz przedstawienie. Na dodatek na sali był przedstawiciel Rady Sześciu, który w wypadku wspaniałego występu podaruje ci Harfę Azlaera, 50000 PD i obieca, iż w przyszłym roku to miejsce stanie się oficjalnym teatrem Athkatli! Po występie Higgold zaoferuje ci odkupienie teatru za 10000 szt. złota. Zanim podejmiesz decyzję pamiętaj, że teatr będzie co tydzień generował niewielki zysk, dlatego dobrze się zastanów. Decyzję pozostawiam tobie Drogi Graczu.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.