Twierdza łowcy

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Twierdzą łowcy będzie chatka na Wzgórzach Umar, którą odziedziczysz w spadku po Merelli, po rozprawieniu się z Panem Cieni (patrz tutaj). Za pierwszym razem kiedy zajdziesz do chatki odnajdziesz pismo od mieszkańców Imnesvale i trochę różnych podarunków (strzały, bełty, mikstury); dokument zachowaj, może być przydatny. Co do zadań, będziesz je otrzymywał co kilka dni. Jeśli nie stawisz się na czas w miasteczku, zostanie posłany po ciebie chłopak imieniem Delon. Po pierwsze zadanie musisz jednak wybrać się samemu.

  1. Po ok. 3 dniach od objęcia posady łowcy, w miasteczku zagadnie cię Mairyn. Duch lasu opowie ci o ludziach niszczących las w poszukiwaniu jakiegoś skarbu. Udaj się do południowo-wschodniej części terenów przylegających do Ruin Świątyni i odnajdź Igena Toblethena. Napotkanemu lordowi zaproponuj wykonanie za niego zadania po warunkiem, że zaraz potem wyniesie się z lasu. Następnie udaj się na wschód i poszukaj skrytki ulokowanej w miejscu o współrzędnych (x-3875, y-2315). Zabierz stamtąd mithrilowy medalion i dokumenty - wszystko oddaj Igenowi. Wdzięczny lord zaproponuje ci w zamian trochę złota, jeśli jednak chcesz zyskać PD, musisz odmówić. Igen odejdzie z lasu na dobre, natomiast ty wracaj pod swoją chatkę - czeka tam już na ciebie zadowolona Mairyn, która w nagrodę da ci trochę PD.

  2. Po trzech dniach zostaniesz wezwany do Imnesvale w dosyć poważnej sprawie - osada została zaatakowana przez orogi; na dotarcie do niej masz nie więcej niż 3 doby, inaczej stracisz swoja posadę i tym samym twierdzę. Na miejscu idź porozmawiać z burmistrzem Lloydem, który naświetli ci trochę sytuację, wyglądającą następująco: Madulf i jego kompani wywiązali się z umowy i bronili mieszkańców wioski, kilku nawet poległo w starciu z orogami. Sam ogr schronił się w Jaskini Umar razem z dzieckiem i odpiera ataki nieprzyjaciół. Udaj się pod pieczarę i rozpraw z grupą wrogów (orkowie i orogi - nic specjalnego). Wejdź do środka i pogadaj z Madulfem. Na koniec wróć do burmistrza, od którego po rozmowie dostaniesz trochę PD.

  3. Po kolejnych kilku dniach (bodajże pięciu) wezwą cię obowiązki łowczego Imnesvale. Porozmawiaj z burmistrzem Lloydem - wg jego relacji, na Wzgórza powróciła sama Umar! Idź do Ruin Świątyni i skieruj się do podziemi; po drodze spotkasz jeszcze Mairyn, która poprosi cię o zakończenie sprawy. Na dole wybierz się do miejsca, w którym znajdował się kryształ niszczący cienie - tam właśnie rezyduje "Umar" (oczywiście zanim dostaniesz się do samej wiedźmy będziesz musiał przebić się przez zastępy nieumarłych, cieni, a nawet glabrezu). Z krótkiej lecz bardzo treściwej rozmowy dowiesz się, że jest to zwykłą czarodziejka podszywająca się pod Umar dla zapewnienia sobie protekcji przed wieśniakami. Po konwersacji dojdzie do walki - zakończ żywo rzekomej Umar i wyjdź na zewnątrz - szczęśliwa Mairyn obsypie cię PD, podniesie reputację o 1 punkt i dorzuci do tego Figurkę Księżycowego Psa. Możesz jeszcze o sprawie powiadomić burmistrza Lloyda, jednak tym razem nic od niego nie dostaniesz.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.