Twierdza złodzieja

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Dla złodzieja "twierdzą" będzie nic innego jak Gildia Złodziei, którą dostaniesz w spadku po Mae'varze - oczywiście najpierw musisz go zabić (patrz tutaj). Będąc już nowym zwierzchnikiem Gildii, możesz wykonać dwa zadania, które zleci ci Lethan i zabrać się zarządzanie swoim przybytkiem.

  1. Kiedy pogadasz z Lethanem pojawi się Ama. Kobieta będzie się jednak podawać za Mistrza Cieni z Ksameltaram - jest to tak naprawdę kochanka Mae'vara, która chce pomścić jego śmierć. Ama poprosi cię o pomoc w schwytaniu pewnego niewygodnego urzędnika - zgódź się. Udaj się nocą na Promenadę Waukeen, gdzie okaże się, że celem zasadzki nie jest urzędnik, a ty sam. Rozpraw się z Amą i z jej kompanami z Noży Nocy o czym wróć do gildii. Zbesztaj skruszonego Lethana, jednak nie wyrzucaj go z gildii - będzie jeszcze przydatny.

  2. Lethan powie ci, że wśród twojej szajki złodziejów jest jeden, który przywłaszcza sobie zbyt dużo zysków; oczywiście trzymający sztamę złodziejowi nie mają zamiaru powiedzieć kto to jest. Do wyboru będziesz miał kilka rozwiązań - zdecydowanie najlepszym jest wstrzymanie wypłat podwładnym, dzięki czemu złodzieje sami się rozprawią z "nieuczciwym" łotrem, którym okaże się być Darronal Gwin. Oczywiście możesz też wcześniej sam go wskazać i zabić.

Funkcjonowanie Gildii

Zasady funkcjonowania Gildii Złodziei wyjaśni ci Jarel. Przede wszystkim musisz pamiętać o regularnym płaceniu danin wysłannikowi Renala Krwawego Skalpa - inaczej utracisz gildię. Jeśli o tym zapomnisz lub nie będziesz mógł tego zrobić (bo np. jesteś poza miastem) to aby odzyskać swoja pozycje będziesz musiał zapłacić grzywnę wynoszącą kilka tysięcy szt. złota.

Ponadto pod swoją kontrolą masz 5 podwładnych: Hanza (włamywacz), Goshana (zabójca), Morsę (przemytniczka), Varię (zajmuje się wymuszeniami) i Kreatora (opiekun grupy). Każdemu z nich musisz wydać polecenia odnośnie działania przez następne 5 dni. Zawsze do wyboru masz zadania mniej i bardziej ryzykowne - oczywiście te drugie przynoszą więcej zysku, jednak istnieje większa szansa, że twój łotr wpadnie - wtedy aby go wyciągnąć będziesz musiał zapłacić kaucję. Na początek wszyscy złodzieje mają ustawiony najniższy stopień ryzyka - to jak nimi później pokierujesz zależy tylko od ciebie. Pamiętaj tylko, żeby łupy chociaż nieznacznie przeznaczały wysokość zapłaty dla Renala; inaczej do interesu będziesz musiał dopłacać z własnej kieszeni. I to już chyba wszystko co powinieneś wiedzieć jako szef Gildii Złodziei.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.